Jan Kopecký se posunul na bodovanou pozici

"Po průrazu pneumatiky však musel pochopitelně zvolnit."

Druhou etapou pokračoval úvodní podnik seriálu Mistrovství světa v rallye. Pořadatelé legendární Rallye Monte Carlo v letošním roce přesunuli centrum soutěže z tradičního Monaka do města Valence, ale na náročnosti rallye změna centra soutěže nic neubrala. I v páteční etapě čekal na posádky v převážné míře oschlý asfaltový povrch rychlostních testů, který byl jen výjimečně mokrý nebo vlhký. Se zájmem bylo před startem dnešní etapy očekáváno, jak ovlivní průběžné pořadí sedmdesátého pátého ročníku Rallye Monte Carlo rychlostní test nazvaný „St. Pierreville“, který měl délku čtyřicet šest kilometrů. Tento rychlostní test byl na programu páteční etapy dvakrát a důkladně prověřil odolnost nejenom soutěžních speciálů, ale i fyzické připravenosti jednotlivých posádek. Do páteční etapy vstoupila výborně i posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek, neboť na úvodních mezičasech se posádka Czech Rally Teamu Kopecký pohybovala na průběžné třetí pozici! Bohužel během rychlostní zkoušky došlo k průrazu pneumatiky a Jan Kopecký dokončil erzetu bez výraznější ztráty jenom díky fungující bezpečnostní vložce v pneumatice. „Spokojenost v našem týmu panuje i po druhé etapě. Posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek se posunula během páteční etapy na průběžnou osmou pozici a během osmi odjetých rychlostních zkoušek dosáhla vždy času v první desítce. Jan odstartoval do dnešní úvodní rychlostní zkoušky impozantně, neboť na mezičasech sváděl vyrovnaný souboj s absolutní světovou špičkou. Po průrazu pneumatiky však musel pochopitelně zvolnit, neboť tlak v pneumatice udržovala pouze bezpečnostní vložka. Bohužel i ta později praskla, vůz výrazně vibroval a byl obtížně ovladatelný. Přesto Jan dosáhl sedmého času. Pochopitelně Jana průraz pneumatiky velmi mrzel, neboť do tohoto extrémně dlouhého rychlostního testu startoval se záměrem posunout se na bodovanou pozici. Po této erzetě následovala servisní zóna určená pouze pro výměnu pneumatik. Následující dvě erzety posádky absolvovaly s novou sadou pneumatik. Zvolená směs se ovšem neukázala optimální pro tyto rychlostní zkoušky.Odpoledne čekaly na posádky druhé průjezdy úseků, které absolvovaly posádky dopoledne. Na trati již byly pochopitelně znatelné nečistoty a vyházené kamení. Během šesté rychlostní zkoušky, která měřila 46 kilometrů, musel Jan reagovat na sníženou funkčnost brzd v důsledku přehřátí. S touto skutečností se vzhledem k extrémní délce rychlostního testu potýkalo mnoho jezdců. Pro sedmou a osmou rychlostní zkoušku nám byla doporučena směs pneumatiky, která byla dobrou volbou, ale Jan má s touto pneumatikou minimální zkušenosti. V cíli etapy konstatoval skutečnost, že nezná detailně možnosti této pneumatiky a nemohl jet na hranici přilnavosti, neboť by extrémně riskoval,“ řekl v cíli druhé etapy vedoucí týmu Josef Kopecký. Sobotní etapa Rallye Monte Carlo je poskládána opět ze šesti rychlostních zkoušek a s největší pravděpodobností sobotní rychlostní testy určí výsledky letošního ročníku Rallye Monte Carlo, neboť na nedělním programu již bude pouze 2,8 kilometrů dlouhá superspeciálka v Monaku.

Michael Daněk

20.1.2007 8:22

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist