Jako kopanec do zad…

Soutěžit na autowebu se vyplatí: dva výherci naší soutěže se v Brně svezli v Porsche Carrera GT!

„Ty …., to je hukot!“ Lubomír Pecl, jeden z výherců velké soutěže pro čtenáře autoweb.cz, stěží udrží nervy na uzdě – a není divu: právě vystupuje ze stříbrného Porsche Carrera GT, na jeho pravém sedadle absolvoval ostré kolo po brněnském autodromu. Lukáš Hanák přihlíží s patrnou směsicí netrpělivosti a očekávání: na svých několik horkých minut v Carreře GT teprve čeká…

Lubomír i Lukáš měli štěstí: byli vylosováni jako výherci hlavní ceny v soutěži, kterou uspořádal autoweb.cz ve spolupráci s Klubem sportovních aut. Kromě VIP vstupenky na sraz sportovních aut, který se konal v sobotu 17. května na brněnském autodromu, získali také příležitost nechat se svézt v některém z přítomných aut. (Se třetím vylosovaným výhercem jsme se v Brně bohužel nesetkali.)

Čtěte také: Sraz sportovních aut v Brně – fotogalerie

Registraci na jízdu provázely drobné organizační problémy, ale Lubomír s Lukášem si nenechali vzít dobrou náladu. Na seznamu aut, jejich řidiči projevili ochotu naše výherce svézt, vyčnívá z řady jeden opravdový poklad: Porsche Carrera GT. Po krátké konzultaci se s oběma mladými muži shodneme, že je to asi nejzajímavější volba.

Jako první se pojede svézt Lubomír. Zatímco za velkého zájmu – a v některých případech i očividné závisti – přihlížejících usedá v boxu číslo 1 do anatomické sedačky (její karbonová kostra váží pouhých deset kilogramů) a vyráží na trať, připomínáme si s Lukášem, v čem je Carrera GT tak výjimečná. Tenhle ultimativní silniční supersport se zrodil na základech opuštěného programu Porsche pro Le Mans. Je celý z karbonu – a když říkáme celý, myslíme celý. Nejen vnější opláštění karoserie, ale celé šasi je tvořeno uhlíkovými vlákny. Její ušlechtilý vidlicový desetiválec 5,7 l se suchou vanou vyvine 450 kW/612 koní, a to bez pomoci přeplňování.

Carrera GT se vyráběla v letech 2004 až 2006. Za tu dobu vzniklo 1270 kusů, takže jde o jeden z nejvzácnějších supersportů dnešní doby. A také nejdražších: v roce 2004 museli čeští zájemci o Carreru GT zaplatit více než 15 milionů korun…

Náš rozhovor přeruší frenetický jekot, nikoli nepodobný monopostu formule 1. Carrera GT se řítí po cílové rovince plnou rychlostí. O nějakou tu minutu později už stříbrný supersport míří do boxové uličky. Zatímco Lubomír s rozzářenýma očima vystupuje, Libor (majitel auta) podotýká, že raději nejel úplně naplno: výměna keramické spojky vyjde na více než 400 000 korun – a Libor ji měnil už dvakrát. Astronomické provozní náklady jsou jedna z odvrácených stran vlastnictví supersportu…

Na řadě je Lukáš. Než absolvuje svoji dávku adrenalinu, ptám se dvacetiletého Luboše na jeho dojmy. Bez mučení přiznává, že v ničem srovnatelně rychlém nikdy neseděl. „Bylo to nepředstavitelné,“ vypráví se zjevným nadšením. „Akcelerace je stejně brutální na kterýkoli kvalt, po každém přeřazení následuje silný kopanec do zad.“ Co ho zaujalo nejvíc? „Zvuk. Určitě ten zvuk. Ječící desetiválec přímo za zády.“ Lubomír je fanda do motorsportu – na vlastní oči viděl závody DTM i WTCC, pravidelně jezdí také na Velkou cenu Brna, která je součástí motocyklového mistrovství světa. Jaké auto by si koupil, kdyby vyhrál v loterii? „To je jasné. Už do té doby, co jsem ho poprvé viděl na autosalonu v Paříži, u mě vede Porsche 911 GT3 RS. V zelené barvě.“ Znamenitý vkus, Lubomíre!

Carrera GT se vrací do boxů. Lukáš Hanák je z Třebíče, takže ani on to neměl daleko. Je mu jednadvacet a přestože na okruhu byl dnes poprvé, často navštěvuje rallye a závody do vrchu, jezdí také na tuning srazy. Stejně jako před chvílí Lubomír, také Lukáš obtížně hledá slova pro popsání tak intenzivního zážitku: „Nedokážu vyzdvihnout jednu jedinou věc,“ vysvětluje. „Zrychlení, přetížení v zatáčkách, decelerace, to všechno je v porovnání s normálními auty jako z jiného světa.“ Jak rychle jeli? „Nevím přesně, ale hodně přes 200. Na cílové rovince nás bohužel zbrzdila pomalejší auta.“ Zažil někdy něco podobného? „Ani náhodou. Nejrychlejší auto, ve kterém jsem dosud jel, byl základní Boxster – a ten má sotva třetinový výkon!“ Lukáš přijel v BMW 528i Touring, takže jeho odpověď na otázku, po jakém autě touží, je vcelku předvídatelná: „Samozřejmě BMW M5 Touring. Se dvěma dětskými sedačkami a bez omezovače!“

Jirka Červenka

Sraz sportovních aut je pro letošní rok minulostí, ale soutěže o atraktivní ceny probíhají na autowebu prakticky nepřetržitě. Do losování jste zařazeni automaticky, jakmile se zaregistrujete. Stačí málo, vyplnit on-line formulář s několika základními údaji. Zaregistrujte se ještě dnes, třeba budete mít stejné štěstí jako Lubomír a Lukáš!

autoweb.cz

19.5.2008 9:26

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist