Jaké značky prémiových ojetin preferují Češi, Slováci a Poláci?

I mezi prémiovými ojetinami jsou patrné národní preference. Češi, Slováci, Poláci: tři národy, tři různé oblíbené prémiové značky.
usedcar-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

I když krize spojená s novým typem koronaviru zásadně zasáhla a pravděpodobně ještě zasáhne všechny segmenty automobilového trhu, určitou skupinu zákazníků pravděpodobně příliš neovlivní. Je to segment prémiových ojetin. Mototechna Premium, která se na prémiové ojetiny s cenou blížící se milionu korun specializuje, jich jen za poslední tři roky prodala téměř 1 500.

„Prémiové ojetiny, zpravidla luxusních značek a modelů jsou a budou velmi oblíbené. Klientela, která se na ně zaměřuje, bývá velmi dobře finančně zajištěna a proto ani v době krize nemá problém s pořízením auta, které jistým způsobem vyjadřuje jejich sociální postavení,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA Auto. V České republice je mezi zákazníky nejoblíbenější značkou Mercedes–Benz, na Slovensku movitá klientela preferuje BMW a v Polsku dávají přednost značce Audi.

„U aut, jejichž prodejní cena přesahovala 800 000 korun jsme v posledních letech sledovali celkem strmý nárůst prodejů ve všech zemích, kde naše společnost působí. Od roku 2017 do loňska se počet prodaných aut každoročně téměř zdvojnásobil,“ komentuje zájem o prémiové ojetiny Vaněček. I přesto, že prémiové značky byly vždy zaměřené zejména na luxusní limuzíny, i v této kategorii za poslední roky převážil obecný zájem o SUV, kterých se v tomto segmentu prodalo téměř 65 %. Limuzíny pak tvořily jen něco málo přes 16 %.

I když se mezi běžnými ojetinami téměř srovnal poměr mezi benzinovými a naftovými motory, v prémiové třídě je poměr jednoznačně příznivější pro diesely. Celých 77 % jezdí na naftu. Pouhá 2,5 % využívá hybridní nebo plně elektrický pohon. Přes 95 % luxusních aut je pak vybaveno automatickou převodovkou.

Čtěte také: Ojetina za pár korun, která vás přežije: Vybíráme nejodolnější modely od 12 nejběžnějších značek

Přestože prémiovým ojetinám vládne zejména tzv. „německá velká trojka“, tedy značky Audi, BMW a Mercedes, zákazníci sahají i po výstřednějších značkách a jejich modelech. Mototechna tak prodala například několik vozů Bentley Continental nebo několik Maserati Ghibli a Quatroporte. Stranou zájmu nezůstávají ani značky Porsche nebo Jaguar, nebo vozy jako Alpina B7 vycházející z BMW řady 7.

Mezi průkopníky elektromobility můžeme zařadit například několik Tesel Model S nebo celkem unikátní Fisker Karma. Na Slovensku byl zajímavým kouskem Mercedes GL 6.1 V8 od úpravce Brabus a v Polsku například Infiniti Q30.

19.5.2020 8:08| autor: Milan Jirouš | zdroj: AAA AUTO

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist