Jaké bude nové BMW řady 5? Dostane tříválec a bude lehčí

Nová generace BMW řady 5 bude lehčí a sportovnější. A nejspíš ji bude v základu pohánět tříválcový motor.
jake-bude-nove-bmw-rady-5-dostane-trivalec-a-bude-lehci.jpgCelá galerie 2 Zdroj: archiv redakce

Pětková řada se pomalu chystá na generační obměnu, což platí také pro Mercedes-Benz třídy E. A bokem nebude stát ani konkurence z Ingolstadtu. Souboj prémiových sedanů německé trojky se za dva roky rozhoří nanovo a první zprávy z Mnichova prozrazují, s čím chtějí zaujmout právě oni.

BMW chce být i nadále autem pro řidiče, podvozek má být naladěný na sportovnější notu než je tomu u současné generace, více zábavy za volantem má přinést také nižší hmotnost. Nová lehká platforma složená z vysokopevnostní oceli, hliníku a plastů vyztužených uhlíkovými vlákny má snížit provozní hmotnost přibližně o 100 kg.

Ke stejným jízdním výkonům tak bude potřebovat menší pohonné jednotky, které se budou stávat z modulární řady motorů s objemem válce 0,5 litru. S těmi už jezdí třeba nové Mini a ty samé nejspíš dostane také nová řada 5.

Základem s označením 518d by se tedy mohl stát naftový tříválec o objemu 1,5 litru, oblíbený naftový dvoulitr s označením 520d zcela určitě nebude chybět. V každém případě budou nejúspornější diesely jezdit s emisemi pod hranicí 100 g/km, u benzínových motorů bude automobilka dosahovat nízkých emisí v kombinaci s elektromotorem.

Pohonná jednotka se má podobat té v BMW i8, tam je kombinován zážehový tříválec o objemu 1,5 litru s elektromotorem. Výkon celé soustavy dosahuje 362 koní, emise přitom dosahují hodnoty 59 g/km respektive spotřeby 2,5 l/100 km v kombinovaném režimu. Vrcholná verze s označením M5 se bude nadále spoléhat na (dnes už poněkud velkoobjemový) osmiválec o objemu 4,4 litru, od stávajících 560 koní se ale odpíchne blíže k šesti stům.

Pojďme od motorů směrem k interiéru, který bude prošpikován kilometry kabelů, desítkami senzorů a tlačítek, a bude natolik chytrý, že vás zastane při jízdě po dálnici, nebo vám s tím alespoň výrazně ulehčí práci. Věci jako adaptivní tempomat nebo systém hlídání jízdních pruhů má už současná pětka, ta nová by je měla ještě zdokonalit směrem k autonomním autům.

Samozřejmostí bude internet na palubě v každém vyrobeném autě, ale to už platí i pro současnou generaci. Výhody permanentního spojení se světem se ještě zdokonalí, takže bude možné zkontrolovat, jestli jste auto zamknuli, kolik je paliva v nádrži, jestli svítí světla a tak podobně. Mnohem praktičtěji se jeví vytopení auta na dálku, bez ohledu na to, jak daleko od něj jste.

Představení auta se očekává v létě 2016, jako první dorazí sedan s cenou okolo jednoho milionu korun. Následovat bude touring, dvoudveřový derivát řady 6 a také provedení 5 GT. To už pravděpodobně nebude založené na podvozku větší sedmičky, ale využije možností modulární platformy a jen se trochu natáhne a rozšíří.

Ilustrace: Christian Schulte
Zdroj: Autoexpress.co.uk

27.3.2014 11:10| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist