Jaká barva je letos „in“ a jaká bude populární příští rok? Známe nové trendy!

Víte, co ovlivňuje to, jaká barva karoserie bude v té či oné sezoně oblíbená a populární a do jaké míry souvisí oblíbená barva auta s barvou, které je „in“ ve světě módy?

My nejsme odborníci na estetiku a na módní záležitosti už vůbec ne, nicméně víme, že návrháři společnosti BASF zveřejnili nové trendy v automobilových barvách pro období 2014/2015. S jejich kolekcí nazvanou „Pod radarem“ se do hledáčku trendů dostávají i nové barevné rozsahy, jelikož vývoj speciálních efektů určuje nejen nové akcenty, ale skýtá také neobvyklý rozsah barev. Právě díky těmto možnostem návrháři společnosti BASF předpovídají, že se automobilové barvy stanou v budoucnu komplexnějšími a více individuálními, což umožní vyjít vstříc přání zákazníků, kteří touží vystoupit z davu.

Téma individualizace totiž hraje, zejména při koupi automobilu, stále důležitější roli. Návrháři pozorují sociální přechod od luxusu ke zvýšenému povědomí o kvalitě a hodnotě. Pro automobilové barvy to znamená, že se nepočítá prvotní upoutání pozornosti, ale spíše „wow“ efekt, který přichází s následujícím druhým pohledem. Inovativní speciální efekty tyto akcenty vytvářejí.

Díky cíleným speciálním efektům vytváří klasické barvy, jako je modrá nebo stříbrná, zcela individuální barevné efekty. Dochází tak k vizuálnímu posílení geometrie karosérie a oživení rozsáhlé plochy zářivým třpytem. Mark Gutjahr, vedoucí oddělení designu společnosti BASF Europe, k významu laků se speciálními efekty dodává: „Celá léta rozlišujeme v podstatě jen mezi jednolitým lakem, perlovým efektem a metalízou. Nyní začínáme v této oblasti pozorovat určitý posun. Cílená interakce mezi barvou a speciálními efekty činí automobilové barvy komplexnějšími a mnohostrannějšími.

Tento vývoj nás bude nadále provázet několik let. Potenciál celé palety speciálních efektů jsme ještě nevyčerpali.“ Dopad faktorů, tedy jak že to je s tím vztahem auto-branže a módy? Automobilový trh reaguje na trendy a dopady jinak než rychle se měnící módní průmysl.

Zobrazit všechny fotografie

Ačkoli barevné trendy z tohoto odvětví hrají samozřejmě svou roli i pro automobilový průmysl, nestává se, aby byla například „sezónní módní žlutá“ automaticky použita na karosérie. Pro barevné trendy je ústředním faktorem komplexní společenský vývoj, například sdílení hospodářství, ekologie či digitální sítě. Závěrem informace, jak dlouho trvá, než se ten který lak dostane na auto v sériové výrobě – není to totiž o tom, že si na jaře řeknete, že letos bude atraktivní béžová a v létě se to na silnicích hemží kabriolety s hnědavým odstínem. Od prvotního nápadu až po novou automobilovou barvu je dlouhá cesta a trvá zhruba tři až pět let, než se auto s touto barvou dostane na silnici.

25.7.2014 4:14| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist