Jak to bude s motory nového Volkswagenu Golf

Rodinný hatchback čeká příští rok další kolo změn, ale motorů se dotknou málo. S velkou rošádou VW zřejmě počká na rok 2014 a normu Euro 6.

Německý Volkswagen, nebo spíš jeho zákazníci, měli vždy trochu zmatek v číslování modelů. Automobilka totiž nazývá každý větší facelift novým autem. Doteď nevíme, jak nový vlastně bude „nový“ Golf, který se má představit příští rok (viz související). Dostane nižší střechu a širší karoserii, jenže o kompletně novou konstrukci s jinou platformou téměř jistě nepůjde. Svědčí o tom i plánovaná kontinuita pod kapotou.

Až se příští rok objeví nový Volkswagen Golf – mluví se o sedmé generaci, přestože ta šestá je na světě sotva tři roky – dostane podobné motory jako ten současný. Čtrnáctistovka TSI přijde o kompresor. Bude levnější na výrobu i na pořízení a s výkonem 150 koní jistě nikoho nezklame. Současné diesely jsou bez výjimky zánovní a dobře si rozumí s platnou normou Euro 5, zůstanou tedy bez větších změn.Nic velkého nepotká ani motor EA888 pod kapotou GTI. Nejde konečně o starou konstrukci, jednotka s 211 koni je na trhu stejně dlouho jako GTI šesté generace Golfu. Pro příští rok však má dostat nový ventilový rozvod, vyvinutý pro Audi. Jeho výkon vyskočí jen málo – lehce přes 220 koňských sil, ale bude mít lepší průběh (a sníží tak spotřebou paliva).

Volkswagen Golf fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volkswagen Golf fotogalerie

Zdaleka nejzajímavější novinkou je slibovaný samosvorný diferenciál pro Golf GTI i Golf R. Má být skutečný, mechanický a elektronicky řízený. Zůstáváme v této věci skeptiky, ale pokud se zprávy potvrdí, budeme první ve frontě na testovací jízdu.

V souvislosti s motory Golfu je zajímavá i zpráva britského magazínu Autocar. Ten s odvoláním na své zdroje uvádí, že ze dvou konceptů vystavených ve Wörthersee zamíří do výroby ten silnější. Pokud si nevzpomínáte, šlo o rychlé kabriolety, jeden s dvoulitrem Golfu GTI, druhý s pohonným ústrojím Scirocca R. Otevřený Golf R má potenciál vydělat víc peněz, a tak Němci nejspíš sáhnou po něm.Proč má auto ústrojí ze Scirocca a ne z Golfu R nevíme, ale náklady (Scirocco je předokolka) by mohl hrát jistou roli, zvlášť když kabriolet s pohonem předních kol hravě vystačí. Tato volba s sebou nese jeden problém – motor z třídveřového modelu nevyhovuje normě Euro 6 a Volkswagen nemá v úmyslu na tom něco měnit. Starý čtyřválec v roce 2014 zmizí z nabídky. Ostrý kabriolet proto musí vyrazit na silnice co nejdřív.Euro 6 a velké změny, které motoráře v roce 2014 čekají, možná vysvětlují chaos v informacích o plánech Volkswagenu. Pojďme si proto trochu zaspekulovat. Nemá cenu měnit pohonné jednotky příští rok, když brzy přijde zemětřesení. Připravovat se na něj dopředu také není zcela dobrý nápad, čtyřválce vyhovující normám Euro 6 totiž budou o něco dražší než ty současné.Volkswagen proto nejspíš odsune velké změny na rok 2014. Čtyřválec EA113 z minulého Golfu GTI a současného Scirocca R do té doby doslouží a novější motor EA888 se bude postupně zlepšovat. Přechod na Euro 6 zvládne snadno (na rozdíl od dieselů), ale možná po něm přijde o část povinností – pod kapotou Golfu GTI ho má nahradit nový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru.

Volkswagen motor vyvíjí pro Polo R WRC (související články) a silniční auta zároveň a jednotka nejspíš dorazí rovnou s razítkem Euro 6 v dokumentaci. Nejsilnější verze budou mít přes dvě stě koní. Výhodou šestnáctistovky je, že její slabší verze dokáží nahradit kdysi supermoderní, dnes už jen moderní a drahé motory 1.4 TSI. Ty ještě pár let vydrží, zvlášť bez drahého kompresoru, ale 1.6 TSI je nejspíš definitivně vytlačí z trhu.

autoweb.cz

19.7.2011 2:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist