jak-se-pozna-ze-jste-dobry-ridic.jpg

Jak se pozná, že jste dobrý řidič

poradna

Masmédia nám předsouvají typického "piráta" jako agresivního manažera z Prahy za volantem černého audi. Není pravda ale někde úplně jinde?

Diskuze

31 komentářů

    zas to samé. Jinak nesouhlasím, i správný řidič se dostane do problémů, nezapomínejte, že na silnici nejezdíme sami a spousta lidí je opravdu nepředvídatelných i pro zkušeného řidiče:D

    jinak ještě dodám, že znám pouze hranice svého auta, nikoliv své.

    Bubák

    Celý článek o tom, kdo je DOBRÝ řidič, že to chce víc než je umět řídit, ale nakonec otázka \“Umíte řídit?\“ 😀 ROTFLMAO

    To, že se Autoweb neustále opakuje, nechávám bez komentáře.

    aa

    Druhá část mediálního obrazu piráta bohužel sedí naprosto přesně. Když na silnici potkám někoho vyloženě prasícího a arogantně si vynucujícího, aby se všichni klidili z cesty je to víc než z poloviny případů právě černé audi a je jedno zda je to stará plečka za pár tisíc nebo funglovka, která zrovna vyjela z továrny. Sám nejsem žádnej svatoušek a často jezdím i VELMI rychle ale vždy naprosto respektuji právo každého jet pomalu. Tato vlastnost bohužel řidičům černých audi naprosto chybí.

    Majk.Z

    No, nevím, sám nejsem řidičem ani audi, ani černého vozidla (takže to neberte nikdo jako zastání těchto), ale spíš než prasících \“černých audi, stříbrných BMW a růžových Porsche\“ vidím prasit spíš \“mrňata\“ (malá auta – max. do nižší střední a krom těch nejmenších jsou to auta starší 7 – 10 let) a to v tom směru, že neumožnění předjíždění (a je jedno, jestli kličkováním na silnici nebo zrychlováním), na křižovatkách chování stylem \“sice je na hlavní, ale má brzdy\“, na zůžení se cpou okamžitě do průjezdného i když nemusí (zip je asi sprosté slovo) a nebo zásadně nehodlají dodržovat zip (nutí se do průjezdného i když tam absolutně není místo), v noci a za lehkého deště zásadně s předními, kolikrát i zadními mlhovkami… Mohl bych pokračovat dál a dál a dál…

    Osobně mě oprasilo strašně málo \“luxusních drahých limuzín\“ ze všech, které jsem potkal (asi tak 1 promile) a ani jsem neslyšel ze svého okolí takovou zmínku o prasícím \“managerovi\“. To jen těch pár promile z novin jsou třeba, aby se vidělo, že policie dělá alespoň \“něco.\“ I když totálně blbě.

    248 F1

    Nemohu si pomoci, ale autor – při vší úctě k němu – nerozlišuje pojmy dobrý/špatný řidič na straně jedné a agresivní řidič na straně druhé. Mediální masáž v médiích se sice šílená, ale neoperuje s pojmem dobrý/špatný řidič, ani s kritérii, o kterých autor píše. Agresivní řidič totiž může splňovat všechna zde uvedená kritéria \“dobrého\“ řidiče, ale jezdit bude jako prase. Na druhou stranu to, že je někdo špatný řidič, ještě neznamená, že je automaticky i řidičem agresivním.

    m2

    Ono jde taky o úhel pohledu, kterým se prasení pozoruje, že? Asi budu jinak posuzovat chování mamlase, který mi udělá na mokru myšku bez blinkrů, z kabiny svého třílitru a jinak ze sedla svého dvoukolého čtvrtlitru, že? Zatímco v prvním případě o něm vím prakticky od začátku jeho manévru a mám dost času mu udělat místo před sebou, tak v druhém případě ho přes mokré hledí a zrcátka taky občas nevidím dost včas a pak se taky motorka na mokru brzdí výrazně hůř než auto. A to nemluvím o tom, jaké to je v zatáčce, že? Takže v tomto ohledu, co v autě registruji jen jako obtěžování, už na motorce můžu považovat za ohrožování. Na druhou stranu chápu, že půlka řidičů neumí ani na kole, natož na motorce, takže ani netuší co činí. Nicméně, jako prasení vnímám jakékoliv manévry bez blinkrů a manévry při kterých mi je kraden můj bezpečný odstup od vozidla přede mnou. A tady, je mi líto, jednoznačně vedou typicky fleetová konzernová auta, dále silné dodávky a pražské registrační značky.

    Majk.Z

    Což o tom žádná, ač nejsem motorkář, také si občas říkám, že jsou lidé mamlasové, že si např. nechávají tak malý odstup od motorkářů.

    Jen jsem tím chtěl říct, že těch \“klasických\“ silničních \“pirátů\“ (tedy \“prasící manager v černé nové limuzíně) je jen velice málo nejen z hlediska množství oproti jiným skupinám, ale i v rámci skupiny).

    S tím kolem souhlasím, ale pokud si všimnete, prasárny na kole zásadně dělají lidé, kteří rozhodně nevlastní auto (tech kteří jej vlastní a prasí moc není), velmi často nemají ani ŘO. Tito lidé, mám velmi silný pocit, podléhají mediální masáži, že kolo je \“in\“ a jediné správné a automobily žerou malé děti a všude se mluví jen právech cyklisty, nikde ale o povinnostech.

    iFos

    Otázkou je co si představujete pod tím pojmem \“jezdit jako prase\“. Moje představa takového řízení je (zhruba řečeno) taková, že takový řidič ohrožuje všechny kolem sebe, nekooperuje s ostatními, vynucuje si svůj styl, u řízení nepřemýšlí a věří, že pomalu je bezpečně a zákon je nepřekročitelné dogma, které ho ochrání. Mnohem častěji se ovšem v médiích setkávám s tvrzením, že \“jako prase\“ jezdí ti, co jezdí podle situace i rychleji než je povoleno a předpisy celkově striktně nedodržují a považují je spíše za doporučení, protože řídí s rozumem a kooperují s ostatními …

    Marty

    Jen drobný postřeh k tomu, že se jedná o fleetová auta s pražskou RZ… Vezměte prosím v úvahu, že velká část právě fleetových vozů jsou na operativní leasing. TZN, majitel i provozovatel vozu je leasingová společnost, mající sídlo v Praze a proto je na vozidle pražská RZ ikdyž vůz řídí lidé z celé republiky.

    Desperado

    a kdo si to o sobě náhodou myslí, tak je blázen. Každej se může dostat do krizový situace, ač třeba ne vlastní vinou, ale dokonalej není nikdo.

    Jinak já osobně považuji za nejhorší řidiče, řidiče bílých dodávek. Zpravidla nalepený na kufru a předjíždět začnou přes plnou v zatáčce…

    iFos

    Dobrej řidič být může, ale neměl by si to myslet sám o sobě, mělo by si to o něm myslet jeho okolí. Ovšem zcela dokonalej žádnej řidič asi opravdu být nemůže – pořád jsme jen lidi … 😉

    Tehomas

    Hm, tak přesně takhle – tedy že zákon je pro ně \“spíš jen doporučení\“ a řídí se \“rozumem\“, bych definoval nebezpečné lidi a nejen na silnici. Pánové a dámy, ty značky se kolem silnic nesázejí proto, že to vypadá hezky. Ty tam jsou zpravidla z dobrého důvodu. To, že vy ho v ten moment nevidíte, ještě neznamená, že ten důvod neexistuje.

    Takže Vy radši celou cestu obcí sledujete rychlost na tachometru, abyste ZA KAŽDOU CENU nepřekročili padesátku? Není lepší použít ten rozum a věnovat se hlavně sledování cesty, provozu a okolí i za cenu že pojedete 55km/h? 😉

    Takže Vy radši celou cestu obcí sledujete rychlost na tachometru, abyste ZA KAŽDOU CENU nepřekročili padesátku? Není lepší použít ten rozum a věnovat se hlavně sledování cesty, provozu a okolí i za cenu že pojedete 55km/h? 😉

    Leon

    Tak mě řekněte k čemu tam ty značky jsou ?

    aby byl naplněn administrativní zákon ? nebo aby byla dodržena bezpečnost a plynulost provozu ?

    jet 50 a brzdit ostatní účastníky nebo jet jako všichni ostatní 55 a udržovat plynulé rozestupy ?

    skutečně si myslíte, že bezhlavé dodržování značek (potažmo zákona) je bezpečnější ?
    zkuste se někdy zamyslet, proč tam ty značky skutečně jsou.

    PS: neberte to jako výzvu či napadení, spíše jako podnět k zamyšlení, a třeba dospějete k zajímavým závěrům

    Tomas

    Tady úplně stačí víceproudový kruháč. Sice je velice dobře označen jak na silnici, tak na tabulích, ale bohužel. Většina ,,řidičů\“ značky asi nepoužívá.
    Jedete na kruháč s tím, že máte volno. Pozorný kolega v jiném pruhu na poslední chvíli zjistí, že jeho pruh vede jinam než chtěl, tak to veme přes plnou přímo do Vás a ještě přes okno nadává, že má přednost.
    A někteří tam jezdí přes oba pruhy jen pro to, aby nemuseli tolik zatáčet.

    Tomas

    Zmíněný kruháč mám přímo u práce.
    Bouračky ze zmatenosti řidičů jsou tam min. jednou denně.

    Tomas

    Zmíněný kruháč mám přímo u práce.
    Bouračky ze zmatenosti řidičů jsou tam min. jednou denně.

    Tomas

    Zmíněný kruháč mám přímo u práce.
    Bouračky ze zmatenosti řidičů jsou tam min. jednou denně.

    Tomas

    Pardon. Nevím proč se to okomentovalo 3x stejně.

    Petr

    Vážení, kdyby všichni účastníci silničního provozu poctivě dodržovali zákonem stanovené předpisy, nemuseli bychom řešit pojmy dobrý/špatný řidič. Je to však k pláči, že tato vize je pouhou utopií…

    Hans

    A policajti by neměli co žrát. Raději zastávám názor u řízení přemýšlet

    ...

    Značky jsou u silnic zpravidla proto, aby se na tom napakovala nějaká spřátelená firma. Pročpak asi tak máme v některých oblastech odhadem až trojnásobek nutného značení? Vážne vám připadá, že ten les hliníkových trubek nějak přispívá k bezpečnosti či plynulosti provozu?

    Kuban

    Tak to ti přeju spoustu šťastných kilometrů, ale to by mělo být hlavně naopak…..

    Asi tak jako zbraň v rukou střelce co neumí střílet…. taky strasná výhra

    Kuban

    To je názor hotového Paladina. Bohužel stále je zde zákon, co povoluje maximální rychlost 50…. Jen pro informaci, ve městech platí paušálně, to by jste mohl vědět, a kecy že tak jezdí všichni je do nebe volající naprosto netolerantní arogantní a´tpd…. Začni jezdit do 50 a pak ať si to klidně ostatní říkaj, že on tak jezdí já budu taky. Btw ty si opravdu myslíš, že když někdo pojede 55+-, že tu rychlost udrží a stejně tak i ten co jede za ním???? co to je za totální naivitu!!! máte jen v hlavě psychologický blok… nic víc!!

    Důvodem je, že chcete jet rychle, že Vám to připadá pomalé. A kvůli tomu jste schopen se vystavovat riziku klidně i o jen blbých 5kmh

    Kuban

    Jezdit jako prase se dá i v rámci předpisů 😀

    Stejně tak i opačně, na což apeluje redakce…

    Já ale nevnímám ani jednu možnost správně 🙂 stejně jako vy 🙂

    JH

    Nemyslím, že tupé dodržování předpisů z nás udělá dobré řidiče, pro někoho je i těch 90 Km za hodinu opravdu moc i na suchu nemluvě o tom když zaprší a nebo napadne sníh to jsou rozdíly enormní, problém vidím ve zkušenostech a v autoškole. Dnes máte autoškolu hotovou za měsíc a naučí vás jezdit dopředu, a co zbytek předjíždění , parkování, jak najet do zatáčky jak si najít si apex v zatáčce , jak funguje fyzika v zatáčce pro předokolku a zadokolku či čtyřkolku co vás drží na silnici atd… Po ukončení autoškoly pro většinu řidičů další vzdělávání končí a podle toho to na silnici vypadá.

    Honza

    Kdybych měl čekat, až si ty vostatní vo mně začnou myslet, že jsem dobrej řidič, tak se nedočkám. Nezbejvá, než abych si to vo sobě myslel sám.

    Jan Řezák

    Jste vůbec normální? Vy se toho vraha zastáváte ?!? Víte vůbec, že je to samo o sobě trestné? Nejste náhodou nositelem titulu JPDr. (iuris plzeniensis doctor)?

    MadTruck

    hlavně mít tohle vše v hlavě najednou…to se teprv něco stane nejde počítat se vším hlavně v noci na dálnici půlmetrovou díru (pro cizince co neznají naše cesty naprosto neočekávané) každý by musel jet tak 5 za hodinu 😀 ikdyž průměr je někdy i míň xD ale de o to že když se snažíte počítat s co nejvíce možnostmi tím větší šance že se přepočítáte hlavní je mít přehled a kam nevidim tam nejedu jak na okruhu s F1 nazdar 😀

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist