Jak jsme běhali před kamerou……..

Historické škodovky dobývaly filmové nebe.

V pondělí 12. června žila malá víska Svatý Jan pod Skalou na Berounsku natáčením nové české krimikomedie Prachy dělaj člověka. Ondřej Vetchý, Michal Suchánek a Tomáš Hanák v hlavních rolích filmu rekonstruujícího dvě největší české loupeže posledních let jistě slibují kvalitní podívanou. Součástí filmu budou i scény z prostředí automobilových soutěží, kde nebudou chybět ani závodní stroje VSV rallye teamu.Na natáčení dorazilo okolo sedmé hodiny ranní celkem osm soutěžních vozů. Na plátně by se měly objevit Škoda 130 L/A Pavla Stráského, dvě Škody 120 S Rallye Michala Habarta a Jana Maška, Opel Kadett C GTE Ctirada Hájka a další škodovky různých typů – 130 LR Miroslava Janoty, 130 RS Martina Krauchera, 110 L Jiřího Křišťana a 1000 MB hlavního zvukaře filmu Tomáše Bělohradského. Pro ústřední aktéry snímku Vetchého a Suchánka byly připraveny dvě identické Škody 110 R, jejichž technický a vizuální stav ale raději nebudu komentovat. Ještě den před natáčením byla z jednoho z těchto vozů před poštou v pražských Dejvicích sundaná hlava motoru a nezdálo se, že s ním bude štáb následující den natáčet. Nakonec se podařilo uvést ´erko´ do provozu, na karoserii byly namontovány všemožné držáky kamer a posádka Vetchý – Suchánek byla připravena ke startu. Pro Ondřeje Vetchého byl sice problém se s autem rozjet, nakonec se mu to ale povedlo a za hlasitého smíchu Suchoše ´odskákali´ na trať. Po chvíli jsme se dozvěděli, že jejich auto stojí na trati, jelikož z jedné kamery upadla baterie. Tímto okamžikem pro nás začalo nekonečné čekání a jen jednou za čas jsme byli produkcí požádáni o přemístění všech aut o několik metrů jinam a po chvíli zase zpět na původní místo.Jako první scénu se závodními vozy chtěli filmaři natáčet starty z rampy včetně startéra. Jako ideální typ pro tuto úlohu byl vybrán náš týmový poradce František Vojta, kterého si odvedli do maskérny, oblékli jej do slušivého obleku a velmi povedeně upravili jeho visáž. Na startovní rampu byla pozvána Škoda 130 RS Martina Krauchera, za ním najel Hájkův Opel Kadett, jako třetí v pořadí stotřicítka Míry Janoty a startovní scénu uzavírala Habartova stodvacítka. Všechny posádky si musely navléknout závodní kombinézy včetně přileb a přes dvě hodiny jezdily tam a zpět, tam a zpět, tam a zpět, dokud se nepodařilo natočit ideální záznam. Slunce pálilo a pro všechny aktéry to nebylo nic příjemného. Když se povedlo dokonale zaznamenat starty, točila se na rampě ještě scéna z vyhlášení vítězů, v níž si zahrál hlavní roli vrchař Tomáš Vavřinec.Mezitím se natáčela další scéna u hřbitovní zdi s červeným soutěžním speciálem vyšperkovaným duralovým rámem. Tomáš Hanák tady obstál jako zkušený mechanik a z kanystru VSV rallye teamu nalil do filmového ´střepu´ přes litr drahocenného benzinu Shell V-Power Racing. Úloha Honzy Maška, Páji Stráského a Jirky Křišťana byla celkem prostá – projet kolem pětimetrové brány u hřbitovní zdi s vyšlápnutou spojkou, aby nebyl rušen herecký dialog. Tito jezdci ale ukázali svůj herecký talent a scéna se podařila natočit hned napoprvé! Jak by také ne, když každé auto bude vidět ve filmu asi jednu desetinu vteřiny…Po úspěšné návštěvě hladových soutěžáků v cateringovém autobusu jsme museli opět několik hodin čekat na svoji další filmovou příležitost. Dosyta najedeni jsme šli téměř všichni dělat komparsisty na start do rychlostní zkoušky, který jsme umocnili zvukovou kulisou fandících a mávajících diváků. Poté byl postaven improvizovaný servis, v němž diváci uvidí nejspíš nás všechny. Různě jsme se motali kolem aut a přebíhali tam a zpátky pod kamerovým jeřábem, který nám jezdil nad hlavami. I když se scéna kvůli různým chybám několikrát opakovala, trpělivost nám v úmorném horku zatím nedocházela. To však trvalo jen do té doby, než nás produkce donutila procházet přes servis při scéně s technickým komisařem Alexandrem Hemalou tam a zpět asi dvacetkrát za sebou. Z toho jsme byli všichni do jednoho ´na prášky´ a mokrý ručník. Navíc se scéna točila ze tří různých kamer…

Michael Daněk

16.6.2006 4:05

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist