jak-byt-lepsim-ridicem-kapitola-8-nedotacivost-352x198.jpg

Jak být lepším řidičem – kapitola 8: Nedotáčivost

poradna

Zjistěte, kdy a proč dochází k nedotáčivému smyku, odhalte, jak mu předcházet, a naučte se ho hravě zvládat.

Diskuze

15 komentářů

    lev

    …protože nedotáčivost mi vždy přišla jako horší varianta. Záleží na situaci ale leckdy je lepší u předokoly šlapat na plyn a nechat přední kola tahat auto ze zatáčky. Sešlápnutí spojky (jak to učej v autoškole) vede většinou ke zvětšení oblouku a třeba na sněhu to pak nezatáčí vůbec. Taky jste nezmínili možnost přitánout ručku 🙂

    Pavel

    Proč tedy všichni závodníci WRC smykem jezdí? Proč jezdci MOTOGP smykem jezdí?

    Subaru4ever

    Protože:

    a) na to mají postavené auto

    b) smykem projíždí zatáčky převážně o úhlu blížícím se 180° – o tak malém poloměru, že plynulý vykroužením by se tam buď nevešli, nebo by museli jet krokem

    c) tuto praktiku používají převážně na neasfaltu

    d) průjezdem v cíleném přetáčivém smyku předchází smyku nedotáčivému, což by je zpomalilo ještě víc

    Jo presne taky jsem radsi kdyz mi ulitne zadek . Ale kdyz nechce zatacet trochu uberu skoro hned se to chyti a jedu dal

    Mato

    Uz si si vyskusal pri nedotacavom smyku slapat na plyn u predokolky? Bo to je asi to najhorsie, co mozes spravit v danej situacii.

    Ještě bych si k tomu dovolil podotknout:

    1) protože to umí 🙂 Je rozdíl nekontrolovaný smyk =průser a kontrolovaný drift=zvolený způsob jízdy

    2) protože v autě nemají elektronické asistenty 🙂

    3) protože mají kolem sebe spoustu místa a nemusí řešit jestli minou patník nebo protijedoucí auto a umí i ve smyku udržovat a korigovat zvolenou stopu

    4) protože nemají obvykle předokolky s mizerným podvozkem 🙂

    lev

    Psal jsem přeci u předokoly.
    Když se brzdí správně před, zatáčí lehce pod plynem a za apexem přidává, žádná nedotáčivost nevznikne.

    Naopak nedotáčivost se projeví hlavně při prudkém brždení pozdě, když už se otáčí volantem (přední kola se točí stejně rychle a váha auta se hrne přes ně). Šlapat na plyn v tuhle chvíli je trochu těžší, protože nejdřív si musíte o kvalt-dva podřadit.

    btw: V článku se autor nezmiňuje o brždění levou nohou, kterým se dá také vkusně předejít under-steeringu. Pokud ovšem nemáte fábiji :)))

    lev

    5) maj špéru

    Lacospeed

    \“Recept je jen jeden – narovnat řízení, sešlápnout spojku a brzdit, jak jen to jde. Pak pusťte brzdu a s vyšláplou spojkou znovu plynule zatočte.\“
    To myslite vazne? Ked sa suniem predkom von, myslite ze tam este bude miesto na vyrovnanie kolies a brzdenie a opätovne zatocenie? Mozno na okruhu, ale chcel by som vas vidiet, ako na ceste v zatacke vyrovnate rizeni smerom na kamion v protismere. Ostava len vysliapnut spojku a modlit sa. V pripade asfaltu este mozno lahke pribrzdenie kvoli zatazeniu predku.

    Nezapomenu na podání této problematiky v jednom z prvních dílu nového top gearu…když si na to vzpomenu, tak se směju ještě ted.

    Subaru4ever

    Taky nezmínili skandinávský flik, jako zajímavý prostředek pro eliminaci nedotáčivosti 😀

    Mato

    Ja som tiez pisal u predokolky. Berem situaciu, ked uz si v nedotacavom smyku – vtedy nema zmysel slapat na plyn. Podradenim sa evidentne znizi aj rychlost a predne kolesa sa mozu chytit. Ale podradit a dupnut na plyn asi nepomoze, ak uz pneu nemaju trakciu.

    To ako sa vyhnut nedotacavemu smyku pred zakrutou je ina kapitola.

    Kyle

    Jak píše Su4Ev – Maj samosvory včetně mezinápravovýho.Jinak to projet ani nemohou. Speciály se řídí převážně plynem a brzdou.

    Ari

    Nevím proč máš tolik mínusů, ale souhlasím s tebou. Vymáčknutí spojky je nesmysl, protože tím přijdu o možnost používat k řešení krizové situace motor. Na suchu a mokru stačí zpravidla jen ubrat plyn. Jak se píše správně v článku tak rozhodně nebrzdit! Na sněhu mě už několikrát zachránila ruční brzda a následný přidání plynu. Když je místo a vidím, že nic nejede tak si auto rozhazuju do zatáček nebo kruháčů ručkou schválně, abych si to natrénoval. Myslím, že řidič by měl vědět jak se jeho auto v takových situacích chová a naučil se instinktivně reagovat (hlavně se odnaučil šlapat v takových chvílích na brzdu)

    m;)

    A odkaz by nebol ? 🙂

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist