Jak být lepším řidičem: Brzdění a přenos váhy
poradna
Rozjet auto na rovince na plný plyn umí každý, ale jakmile přijde čas na brzdy, začnou se poznávat rozdíly mezi dobrým a špatným řidičem.
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
poradna
Rozjet auto na rovince na plný plyn umí každý, ale jakmile přijde čas na brzdy, začnou se poznávat rozdíly mezi dobrým a špatným řidičem.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Ve skutečnosti byste tomu měli říkat přesun těžiště, ale fyzika vám asi moc neříká, takže radši zůstaňte u toho, co tam máte.
Veděl jsem, že se v tom bude nějaký fyzik rejpat… 🙂
Jsem z technické školy, a správně je to přesun těžiště, ale v automobilové hantýrce je to přesun váhy, tak zůstaňte u toho;)
Tohle jsou nejlepší články na Autowebu, čtu je i několikrát po sobě.
Také jsem z technické školy a jako přesun těžiště bych to rozhodně nenazval. Těžiště auta zůstává stále tam, kde je. Nazval bych to silovým působením v důsledku Newtonova pohybového zákona \“setrvačnosti\“ 😉 … ale jsem rozhodně pro to, nazývat to \“přenosem váhy\“ 😀
Naozaj dobrý a odborný článok. Škoda že sa však venoval iba núdzovému brzdeniu, teda takému, kedy chceme čo najskôr vozidlo zastaviť. V praxi však často potrebujeme brzdenám len udržovať rýchlosť a s tým súvisia rôzne typy odľachčovacích brzd. Napríklad od bežnej výfukovej brzdy, prípadne kombinovanú s motorovou (prestavenie fáze výfukových ventilov), cez elektromagnetický retardér, hydrodynamický intandér a všemožné rôzne kombinácie. Pre vodiča je dôležité vedieť, kedy a ako použiť tieto nádherné formy brzdenia, ktoré umožňujú veľmi plynule a citlivo udržovať rýchlosť, bez opotrebenia trecích brzdných plôch. Jedná sa myslím o progresívne a moderné formy brzdenia (aj keď taká klasická výfukový klapka už bola pred 50 rokmi). V súvislosti s rozvojom elektromobilov tu vidím možnosť použitia rekuperácie brzdenj energie na oätovné rozbehnutie. Doteraz je mnoho z týchto bŕzd len ako špeciálna výbava za príplatok, ale dúfam, že časom sa stane súčasťou sériovej výbavy, ako sa to už dnes deje s takou klimatizáciou.
Já teda nevim jo, ale v tomhle článku jsem se nedočetl ničeho zajímavýho, jen obyčejný informace, který už většina lidí ví, ale že bych se dočetl o něčem jak správně brzdit jsem nenašel, v tomto článku akorát popisuje co se děje při brždění s autem s abs a bez abs a co se stane když dupnete na brzdu, tak ví každej trubec že se přední kola zatěžujou a zadní naopak, ale jak správně brzdit tak tady nic není, takže článek úplně o hov** (nebo jsem úplnej blbec a článek jsem nepochopil). Doudám že v příštím článku se dovím víc
Chcem sa spytat konkretne na toto:
\“ Nejlépe přidání plynu funguje u předokolek, u kterých tak vyřeší přetáčivý smyk i začátečník poměrně snadno\“
Co som mal moznost si to vyskusat (zvladut pretacavy smyk) na specialnom polygone, praveze najlepsie vysledky som mal pri technike \“kontra volantom + stlacenie spojky\“. Mozno aj preto, ze adhezia povrchu sa blizila adhezii ladu.
A instruktor vyslovne povazoval pridanie plynu za nevhodnu reakciu.
Ta spojka mi dává smysl u zadokolky aby se chytly protáčející nebo naopak motorem bržděný kola – vyřazení pohonu ze hry. U předokolky přece zadní kola pohon nemají, takže zmáčknutí spojky nic na zadní nápravě nemění. U předokolky když uteče zadek setrvačností, správná reakce je nechat se předníma kolama vytáhnout/narovnat.
http://www.youtube.com/watch?v=gPCGnkApnDU
Určitě je to tak, přečti si poslední řádky znova viz.:
Nejlépe přidání plynu funguje u předokolek, u kterých tak vyřeší přetáčivý smyk i začátečník poměrně snadno. Chybou je ale leknutím dát jen kontra a místo přidání plynu jen ubrat nebo brzdit. Auto se přetočí.