Jak být lepším řidičem – kapitola 4: Vedení pohledu
poradna
K řízení auta nepotřebujete jen ruce a nohy, ale především oči. Naučte se zrak používat správně.
930 koní v luxusu: Brabus uvádí nový tuning pro Mercedes-AMG S 63 E Performance
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
poradna
K řízení auta nepotřebujete jen ruce a nohy, ale především oči. Naučte se zrak používat správně.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
No…ono to má něco společného s bojovým uměním. Mentální příprava v bojovém umění je 80 procent úspěchu, těch 20 je technika. Při řízení auta to bude velmi podobné
Monosignální jednání je reakce na jev, který již nastal a nelze jeho průběh nijak ovlivnit. Mnohem lepší je multisignální jednání. Vědecky je toto chová popsané asi takto: \“jde o větší či menší míru záměrného nasycení vědomě kontrolovatelné části mozku\“
Jinak řečeno jde o odhadování situací, které ještě nenastali, ale nastat mohou. Není to nic vědeckého. Třeba značka \“pozor zvěř\“ je toho jasným příkladem.
No však se taky dříve vedly diskuze jestli je správné jezdit se vztyčenými slunečními clonkami na zadních sklech a nevhodnosti silně zatmavených skel. A důsledek – koukněte se nejen na vládní limuzíny – za nimi jedete jak za tankem. Před Vámi neprůhledná krabice s (většinou) arogantním šoférem, takže buď rychle zmizet a nebo změnit směr.
tomu se říká Unagi :-)))
tomu se říká Unagi :-)))
Mna skor zaujala ta vasa poloha ruk na volante. Myslite, ze taketo prekrizenie ruk je bezpecne??? Lebo ocividne nie ste na okruhu ale v mestskej premavke, vyzera to komicky, a to vy ucite o spravnom soferovani… hm. Chcel by som vidiet vasu bleskovu reakciu ruk, ak by vam v zatacke nestacil rejd alebo sa zacala zatacka zatvarat. To by ste sa najskor vyburali a airbag by vase skrizene ruky neuvital…
To je velmi dobrá připomínka až na to, že řidič docela jasně zatáčí vlevo (otočený volant a pohled)a při tomto , pro Vás zjevně neznámém manévru, je překřížení rukou častým jevem… Pokud umíte zatáčet a máte ruce stále ve stejné poloze, zkuste se přihlásit do Slovensko má talent, určitě vyhrajete..
Když auto začne například prudce brzdit, vy s nějvětší pravděpodobností jen cuknete volantem a auto objedete,….čímž na první pokus porazíte toho chodce (psa, kočku, kance….) kvůli kterému to auto před vámi brzdilo.
to asi tezko, kdyz koukam pred toho co je prede mnou. A pokud brzdi tak je prekazka pred nim a okolo je volno. Proto ze zasady nejezdim za dodavkama a nakladakama. Jo a pohrebaky, ty maji zaclonku
Zjavne si vobec nepochopil o co tu ide a svojou narazkou na narodnost si len prejavil svoju ubohost. Nestoji to za reakciu.
…ze zasady nejezdim za dodavkama a nakladakama……prekazka je pred nim a okolo je volno….:-)
Věřím, že na poli s tím vystačíš.
Pokud jsem to pochopil špatně, tak mi vysvětli, co se ti na tom tak nezdá. Jaká narážka? Pokud sis nevšiml, narážel jsem na tvůj dotaz, který mi přišel tak moc hloupý, jak jen mohl být. Tvou národnost neřeším, tak ubohý opravdu nejsem.
\“Nedívejte se metr před kapotu\“ – samozřejmě správná rada, často bohužel uplatnitelná pouze k první až zblízka viditelné jámě na silnici, v níž si urazíme kolo 😉 …
Což ale bohužel není sranda, naopak bych řekl, že spousta dopravních nehod je vyvolaná právě tímto tragickým stavem silnic, který nás nutí neustále soustřeďovat svoji pozornost právě na povrch vozovky, abychom se mohli vyhýbat všem možným děrám, a ostatní situaci pak vnímat pouze okrajově, namísto toho, abychom se soustředili právě na dopravní situaci a značení a periferně vnímali naopak povrch vozovky.
Vysvetlil som presne, co sa mi na tom nezda. Preto nechapem Tvoju hlupu a provokacnu reakciu. O zatacani viem zrejme viac ako Ty, pretoze poznam takzvane prehmatavanie a takto extremne sa mi ruky nikdy nekrizia, pretoze to nie je bezpecne. Predstav si, ze pan Žák, s polohou ruk ako na obrazku, v strede zatacky zisti, ze musi zatocit este viac. Co urobi? Pritom sa tu vzdy pise o pripravenosti na nepredvidatelne situacie.
PS: Neviem si predstavit, ako parkujes alebo prechadzas ostre zakruty, ked mas ruky prilepene na volante a neprehmatnes. To musis mat tie ruky poriadne pokrutene 😉
Pravda. Na jedné křižovatce v Praze (ze Zenklovy, při odbočování doleva Na Stráž) je neuvěřitelně hluboká díra, která je skrytá za kanálem a vlnkou v asfaltu, takže jí člověk musí pečlivě hledat. Při prvním průjezdu tím místem jsem si pomyslel, že asi právě upadlo kolo.
1.)Kdyby nestačil rejd tak naprosto plynule přehmátne (pomíjím fakt, že by v běžném provozu bylo pravděpodobné při strmějším řízení 911 naprosto nutné přehmatávat).
2.) Před pár lety vypadali lyžaři na sjezdovkách, kteří měli přilby taky komicky. Znamená to ovšem, že je to špatně? Není to spíše způsobeno tím, že 80% řidičů neumí řídit?
3.) Při nárazu by to samozřejmě schytal parádně. nicméně nutno dodat, že při tomto držení je nad autem nejlepší kontrola, takže aktivní bezpečnost je super, ale náraz by ovšem velmi bolel – v tom bezezbytku souhlasím.
Zdravím 🙂
Naprosto plynule prehmatne??? V tejto polohe je plynule prehmatnutie takmer nemozne. Ktorou rukou a kam? Myslis, ze pocas prehmatnutia pravou rukou udrzi volant tym lavym palcom, ktorym sa venca len tak opiera? Toto \“drzanie\“ ma znamenat najlepsiu kontrolu nad autom? Taketo prekrizenie je neprirodzene a nebezpecne, ale miestni \“skuseni ridici\“ si zrejme myslia, ze to vyzera profesionalne a cool, naviac ked to pise \“borec\“ ako pan Žák. Nikto sa nad tym ale nezamysli.
PS: Jediny vyznam takehoto drzanie vidim vo vracacke v silnej zadokolke, ked chces na vyjazde urobit poriadny powerslide a si takto pripraveny na rychlu kontru. Ale to rozhodne nie je bezna situacia.
Zabte mne, mám zatmavená skla. Napadlo vás někdy, že mají svoji funkci? Klimatizace tak funguje i vzadu a prcek pořád nekvičí, že mu svítí do očí sluníčko. Tak se na takové auto nelepte, necháte-li si větší mezeru, uvidíte, že i přes něj uvidíte;-)
Ten volant pane Žák držíte opravdu příšerně, to jste se předvedl :))
Výše uvedená definice pojmu monosignální je chybná.
Reakce na stav, který již nastal, je kvasignální.
Má být samozřejmě kvasisignální.
Když auto předemnou začne prudce brzdit, asi k tomu má důvod, tím, že ho v tu chvíli předjedu dost riskuji, jednak mě může sestřelit on když se bude něčemu vyhýbat, nebo něco trefím já (díra jak vrata v silnici). Jistější je jezdit tak, abych při náhlém brždění stihl i já zabrzdit.
Překřížení pravé ruky je v pořádku, ponechání levé ve vylamovací poloze dlaní k fotografovi je amaterismus, neplní tam žádnou funkci, alespoň ne v té poloze v jaké ji má.