shutterstock_1074734588-352x198.jpg

Klíčem k rychlé a plynulé jízdě je uvolněnost

poradna

Myslíte si, že dokud se vám nekouří od gum a nezůstávají po vás na silnici černé šmouhy, nejedete dost rychle? Tak to je právě chyba. Naučte se jezdit plynule.

Diskuze

20 komentářů

    Karel

    Po delší době dobrý článek

    Vavris

    To drcení na limitu a snaha o jízdu na 100%, to jsem přesně já… a bohužel to také dopadá přesně jako v článku – kdybych zvolnil, pravděpodobně by z toho byly daleko čistější a vyrovnanější jízdy. Asi přemíra snahy a přemotivovanost… bude to třeba vyjezdit 🙂

    m

    Jenom technika jízdy nestačí. Chci-li jet plynule, musím ostatním dát jasně najevo své úmysly. A totéž by zcela nesobecky mohli dát najevo ostatním i oni. Aby se nemuselo zbytečně zastavovat. Třeba že opouští kruhák v místě, kde hodlá jiný najet, že? Nebo že budou odbočovat z hlavní, na kterou tím pádem může vjet čekající na vedlejší, že? Nebo, že se budou držet při pravém okraji v pravém jizdním pruhu a při levém v levém jízdním pruhu, když stojí ve štrůdlu, aby se tudy motorkáři nemuseli probíjet jak partyzáni. Možná by v článku neškodilo uvést, že si sobeckým přístupem k řízení, my sami řidiči, navzájem ztratíme spoustu času úplně zbytečně.

    to je pravda no…

    Míra

    Teda nějak to nechápu, ale na silnici se jezdí vpravo a v jízdních pruzích také, vyjímka je při odbočování vlevo! Takže v levém pruhu se stojí vlevo je-li to pruh odbočovací.

    mr. K.

    Presne tak, zaklad rychlosti, presneji dobrych casu, je plynulost, predvidani a pohoda. Mluvim ted o beznem cestovani. Pak se cloveku povede ujet i s Fabii HTP (v noci !) trasu Pardubice – Brno (pres Zdar) za hodinu dvacet 🙂

    pan Klobouk

    Tak zrovna tyhle rady pro ostatní by na plynulosti mé jízdy nepřidaly, protože dokud si nejsem opravdu jistý že řidič pojede tam kam bliká nekřížím mu cestu. Potkal už jsem příliš mnoho kloboučníků a podobných rizikových skupin, co problikají celý kruháč, na křižovatce blikají jinam než jedou a prudce zastavují u krajinice bez blinkru.

    Láďa

    Si to přečti ještě jednou. Při stání máš být, tam kde píše. Je to kvůli sanitkám. A mimochodem, je hluboká pravda, že je lepší ať tam tudy zmizí i motorkáři, než aby se motali v popojíždějící koloně.

    m

    Ehm, ještě jednou, speciálně pro pana Klobouka.
    ,,Chci-li jet plynule, musím ostatním dát jasně najevo své úmysly. A totéž by zcela nesobecky mohli dát najevo ostatním i oni.\“ Zbytek je povzdech, jak se navzájem zdržujeme a přání abychom se k sobě jako řidiči chovali nesobecky… Nic víc a nic míň.

    tonča

    Ano, trefil jste hřebíček na hlavičku. Za nepoužívání blinkrů by měly být tvrdé postihy.

    Andrew

    Dobrý čas, ale hádám, že rychlostní limity jste dodržoval jen hrubě 🙂 Osobně se mi taky podařilo jet trasu Praha – Pardubice (mimo dálnici) za stejný čas v podvečer s minimálním provozem. S Yarisem 1.0 🙂

    Plynulá jízda je hlavně ale důležitá kvůli vašemu rozpoložení po dojezdu. Po klidné plynulé jízdě vystoupíte s auta svěží a schopni fungovat, když se budete za volantem stresovat, můžete jít rovnou spát. Za ten rozdíl těch pár minut, o které tam možná člověk je dříve, když jede na doraz, to věru nestačí.

    pes

    tak tak, plynulost a pohoda je důležitá. Když mě něco v autě vystresuje, sem pak nevrlej a nedá se se mnou mluvit. Lepší je to hodit za hlavu. Stejně člověk nic nenažene a i když zvolní, přijede domu nebo kamkoli jinam prakticky ve stejném čase. Jedinou výjimkou je prázdná německá dálnice, kde se to fakt dá valit a rozdíl mezi 120 a 170 člověk na čase pozná. Takže v noci se dá celý Německo od Nordschleife po Plzeň přeletět docela rychle jen s jednou zastávkou. To u nás ale nejde, protože vás fízlové za 160 na prázdný suchý dálnici uprostřed noci hned ukamenujou

    GM

    Ale ale, většina policajtů je rozumná a vybíraj až nad 160…

    Steve

    Neznám, zato znám případy: 147; 145; 152; 😉

    Míra

    Pravda nějak jsem přehlédl, že \“stojí\“ v koloně.
    Jen tak mimochodem dovedl si někdo z nim.dopravy představit jak takové popojíždění v levém pruhu má vypadat provedeno přesně podle silničního zákona?
    Představím tu krásu
    – 1/ jedu vpravo
    – 2/ zjišťuji, že se přede mnou tvoří štrůdl
    – 3/ koukám jak jelen a snažím se zjistit jestli budem zastavovat a nebo ne
    – 4/ a zastavujem, najíždím k levému okraji a stojím
    – 5/ štrůdl se pohnul vyjíždím a zařazuji se k pravému okraji
    — dále pak obdobně body 3/-5/ případně 1/-5/

    Pro toho mudrce co to vymyslel by měli obnovit pranýř na náměstí.

    Karotka

    nelze než souhlasit … to brždění motorem je 100:1, že stát na brzdě … hlavně do křižovatek … motorem to brzdí mnohem plynuleji, než sešlápnout spojku a pak brzdit brzdou …

    wolferine

    a tak to ja zabrzdim plynule i brzdou…ovsem ve svem starsim aute, ne v tech novych kde staci brzdovy pedal poelchtat a uz to skoro flekuje – to fakt nesnasim:/

    EvCO LB

    Naprostý souhlas. Arogance a lhostejnost jsou každodenním jevem. Někdy mi připadá, že si spousta řidičů ani neuvědomuje že nejsou na cestě sami a když ano, tak mají pocit, však co, ať si počká…
    Nejvíc mně baví tento postup při odbočování, nebo přejíždění do jiného pruhu: 1, otočit volantem 2, bliknout směrovkou 3, podívat se do zpětného zrcátka(pokud vyjde čas). Základní zásadou by se na silnici měla stát předvídatelnost – zásadně by ubylo nehod.

    EvCO LB

    Dobře napsaný článek a  celou tuto sérii, sdílím na svém profilu (facebook.com/uraz.nehoda.odskodne) Jen tak dál, takovýchto informací není nikdy dost.

    Vaclav B.

    super článek, doporučuju jednotlivé články seriálu mezi sebou prolinkovat, takhle je to vždycky složité najít ten následující.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist