jak-byt-lepsim-ridicem-kapitola-12-budte-slusni-k-ostatnim.jpg

Jak být lepším řidičem – kapitola 12: Buďte slušní k ostatním

poradna

Chovejte se rytířsky k ostatním účastníkům provozu a mějte pochopení pro jejich výrazně pomalejší jízdu či drobné přešlapy proti slušnosti.

Diskuze

16 komentářů

    H.

    Prosím Vás, tu pasáž o dodržování zipu dejte raději tučně… :-).

    fifu00

    Musím uznat, že seriál \“Jak být lepším řidičem\“ je skutečně skvěle napsaný. Rozdělení do kapitol dává logiku a je to psáno i pochopitelnou řečí a zároveň se necítím jako člověk se sníženými intelektovými schopnostmi 🙂

    Samozřejmě něco z toho, co zde píšete už znám a snažím se aplikovat (například tuto kapitolu mi už od první jízdy po dosažení řidičského oprávnění vtloukal otec do hlavy a vyplácí se to), ale některé věci jsou pro mě nové a poučné.

    Takže ode mě patří redakci za tento seriál pochvala. Jen si opravte slovíčko zpustit na spustit.

    H.

    Prosím Vás, tu pasáž o dodržování zipu dejte raději tučně… :-).

    H.

    Omlouvám se…

    aleš

    Palec nahoru za tenhle článek.

    M

    Taky si myslím že se článek povedl, ale přeci si musím trochu rejpnout a to do věty:

    Také nedávejte najevo ostatním, že vy jste byli v právu, hlavně na křižovatkách s \“předností zprava\“.

    Prostě si myslím že naznačit autu, které mě mělo dát přednost je skoro povinost, přeci jenom o přednosti zprava, hlavně na parkovištích, nemá spousta řidičů ani ponětí a to že jim naznačím že mě měli dát přednost, jim můžu pro příště zabránit problémům a papírování.

    PS: Slovem naznačit myslím například zatroubit, nemyslím zvednout prostředníček.

    Míra

    Ještě mi tam chybí nejlépe tučně \“Sledujte provoz nejen před, ale i za vozidlem a na obou jeho stranách.\“ A pro nezkušené řidiče \“i zapnuté autorádio Vás může rozptylovat\“. No a celkové – jedu-li někam kde to neznám bude dobré se předem připravit (prohlédnout automapu, poslechnout si předpověď počasí pro danou oblast, ve městech si zjistit omezení v parkování atd.).
    Jo a ještě jedna důležitá – i když vlastníte řidičák dlouhá léta, pročíst si zákon o provozu na pozemních komunikacích není ostuda!

    Iva

    Moc pěkně napsaný článek, z autoškoly si vzpomínám ještě na jednu připomínku svého učitele při jízdě městem, který mi říkal \“A boj se spíš těch aut stojících než těch, co popojíždí\“ – měl tim na mysli, že u auta, které stojí u chodníku, jen málokdy předpokládáme, že z něho najednou může někdo vystoupit, a to – ač samozřejmě chybně, ale pozdě bycha honit, bez rozhlédnutí a navíc směrem do vozovky, kde nám může otevřít své dveře přímo do našeho jedoucího vozu …

    Láďa

    nikdy jsem nepochopil, proč se tolik medializují řidiči sportovních rychlých aut a je vůči nim taková masová averze. Přitom mi ukažte jak často je účastníkem nějaké nehody Ferrari, lambo, porsche, M5, 350Z, Evo nebo Impreza STI. Pokud jsou řidiči těchto aut překompenzovaní, neschopní a agresivní řidiči. Osobně mám pod kapotou 350 koní a jejich potenciál se tu ani využít nedá…ale lepší mít a nepoužít než potřebovat a nemít.

    Láďa

    nikdy jsem nepochopil, proč se tolik medializují řidiči sportovních rychlých aut a je vůči nim taková masová averze. Přitom mi ukažte jak často je účastníkem nějaké nehody Ferrari, lambo, porsche, M5, 350Z, Evo nebo Impreza STI. Pokud jsou řidiči těchto aut překompenzovaní, neschopní a agresivní řidiči. Osobně mám pod kapotou 350 koní a jejich potenciál se tu ani využít nedá…ale lepší mít a nepoužít než potřebovat a nemít.

    trhač

    Jojo, výkon mám kvůli bezpečnosti a ne kvůli machrování. Aspoň si to tedy myslim. Důležitý je, že předjedu, když potřebuju. Vždycky.

    Fox

    Ok, tohle všechno se snažím dodržovat byť i po 70Tkm udělám nějakou drobnější botu. Ale co mne dokáže opravdu vytočit je blbka/blbec(jinak už to nedokážu nazvat) který jede na devadesátce 50km/h. Ono nejde až tak o tu naprostou zbytečnou ztrátu času jako o to že ostatní řidiči jsou pak nervozní a někteří riskantně předjíždějí. Je to podle mě velice podobné jako frčet obcí kilem.
    Taky už ztrácím trpělivost se začátečníky které nenaučily v autoškole plynulé jízdě. Není hezké jet střídavě 20-50-20-50-30 v obci když k tomu není důvod a silnice je přehledná a dalo by se jet konstantně třeba 45. Tohle mi v článku trochu chybí, ale taky je možné že jsem měl přes léto neuvěřitelné štěstí na exoty.

    mackie

    Např. dávat pozor, abych nezastavil ani neparkoval na přechodu, v křižovatce, u výjezdu. Parkování těsně u přechodu způsobuje, že chodci nejsou do poslední chvíle vidět.
    K tomu zipu – tam bych si dovolil lehce nesouhlasit s článkem. Podle mě je důležité, aby auta zipovala až těsně před překážkou v pořadí, v jakém přijela. Využije se tak volný prostor, kterého v městech je málo a omezí zmatky. Moje zkušenost je, že většina řidičů u nás se snaží zařadit se příliš brzy. Vzniká tak chaos v pořadí aut, protože ostatní mezitím využijí vzniklého prostoru a dojedou k překážce. Jeden pruh se tak neustále zařazuje a druhý stojí. Mnozí to pak nevydrží a přestanou pouštět. Trochu pomůže zákaz předjíždění, ale ten mnozí nerespektují.

    Bukovski

    a rozhodně mu neprospívá, pokud se auta ve volnějším pruhu průběžně zařazují. Zpomalují tím plnější pruh, který jede (nejede) výrazně pomaleji. Což neprospívá dobré náladě v zácpě. IMHO jsem přesvědčen, že zipovat se má v místě zúžení (až na mě vyjde řada) a do té doby by řidiči neměli přejíždět z pruhu do pruhu! Plynulost provozu zvýší ohleduplnost, to je vytváření míst pro zařazující se auta. Bohužel někteří řidiči schválně nepustí auto, které chce a má zipovat, protože on přece stojí v tom pomalejším pruhu a nebude pouštět někoho, kdo ho takto \“podle předjel\“.

    Bukovski

    a rozhodně mu neprospívá, pokud se auta ve volnějším pruhu průběžně zařazují. Zpomalují tím plnější pruh, který jede (nejede) výrazně pomaleji. Což neprospívá dobré náladě v zácpě. IMHO jsem přesvědčen, že zipovat se má v místě zúžení (až na mě vyjde řada) a do té doby by řidiči neměli přejíždět z pruhu do pruhu! Plynulost provozu zvýší ohleduplnost, to je vytváření míst pro zařazující se auta. Bohužel někteří řidiči schválně nepustí auto, které chce a má zipovat, protože on přece stojí v tom pomalejším pruhu a nebude pouštět někoho, kdo ho takto \“podle předjel\“.

    li

    Souhlas s tím ZIPem, měli by zakázat se ZIPovat v rozmezí 50. 500m před zúžením, to není totiž zipování, ale zastavení provozu ve výsledku v obou pruzích. Proto se u nás v průběžném pruhu stojí tak dlouhé fronty zatímco na západě se provoz postupně zpomaluje v obou pruzích a nakonec se spojí v jeden, ale pořád se jede!!!!!

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist