Jak být lepším řidičem – kapitola 12: Buďte slušní k ostatním
poradna
Chovejte se rytířsky k ostatním účastníkům provozu a mějte pochopení pro jejich výrazně pomalejší jízdu či drobné přešlapy proti slušnosti.
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
poradna
Chovejte se rytířsky k ostatním účastníkům provozu a mějte pochopení pro jejich výrazně pomalejší jízdu či drobné přešlapy proti slušnosti.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Prosím Vás, tu pasáž o dodržování zipu dejte raději tučně… :-).
Musím uznat, že seriál \“Jak být lepším řidičem\“ je skutečně skvěle napsaný. Rozdělení do kapitol dává logiku a je to psáno i pochopitelnou řečí a zároveň se necítím jako člověk se sníženými intelektovými schopnostmi 🙂
Samozřejmě něco z toho, co zde píšete už znám a snažím se aplikovat (například tuto kapitolu mi už od první jízdy po dosažení řidičského oprávnění vtloukal otec do hlavy a vyplácí se to), ale některé věci jsou pro mě nové a poučné.
Takže ode mě patří redakci za tento seriál pochvala. Jen si opravte slovíčko zpustit na spustit.
Prosím Vás, tu pasáž o dodržování zipu dejte raději tučně… :-).
Omlouvám se…
Palec nahoru za tenhle článek.
Taky si myslím že se článek povedl, ale přeci si musím trochu rejpnout a to do věty:
Také nedávejte najevo ostatním, že vy jste byli v právu, hlavně na křižovatkách s \“předností zprava\“.
Prostě si myslím že naznačit autu, které mě mělo dát přednost je skoro povinost, přeci jenom o přednosti zprava, hlavně na parkovištích, nemá spousta řidičů ani ponětí a to že jim naznačím že mě měli dát přednost, jim můžu pro příště zabránit problémům a papírování.
PS: Slovem naznačit myslím například zatroubit, nemyslím zvednout prostředníček.
Ještě mi tam chybí nejlépe tučně \“Sledujte provoz nejen před, ale i za vozidlem a na obou jeho stranách.\“ A pro nezkušené řidiče \“i zapnuté autorádio Vás může rozptylovat\“. No a celkové – jedu-li někam kde to neznám bude dobré se předem připravit (prohlédnout automapu, poslechnout si předpověď počasí pro danou oblast, ve městech si zjistit omezení v parkování atd.).
Jo a ještě jedna důležitá – i když vlastníte řidičák dlouhá léta, pročíst si zákon o provozu na pozemních komunikacích není ostuda!
Moc pěkně napsaný článek, z autoškoly si vzpomínám ještě na jednu připomínku svého učitele při jízdě městem, který mi říkal \“A boj se spíš těch aut stojících než těch, co popojíždí\“ – měl tim na mysli, že u auta, které stojí u chodníku, jen málokdy předpokládáme, že z něho najednou může někdo vystoupit, a to – ač samozřejmě chybně, ale pozdě bycha honit, bez rozhlédnutí a navíc směrem do vozovky, kde nám může otevřít své dveře přímo do našeho jedoucího vozu …
nikdy jsem nepochopil, proč se tolik medializují řidiči sportovních rychlých aut a je vůči nim taková masová averze. Přitom mi ukažte jak často je účastníkem nějaké nehody Ferrari, lambo, porsche, M5, 350Z, Evo nebo Impreza STI. Pokud jsou řidiči těchto aut překompenzovaní, neschopní a agresivní řidiči. Osobně mám pod kapotou 350 koní a jejich potenciál se tu ani využít nedá…ale lepší mít a nepoužít než potřebovat a nemít.
nikdy jsem nepochopil, proč se tolik medializují řidiči sportovních rychlých aut a je vůči nim taková masová averze. Přitom mi ukažte jak často je účastníkem nějaké nehody Ferrari, lambo, porsche, M5, 350Z, Evo nebo Impreza STI. Pokud jsou řidiči těchto aut překompenzovaní, neschopní a agresivní řidiči. Osobně mám pod kapotou 350 koní a jejich potenciál se tu ani využít nedá…ale lepší mít a nepoužít než potřebovat a nemít.
Jojo, výkon mám kvůli bezpečnosti a ne kvůli machrování. Aspoň si to tedy myslim. Důležitý je, že předjedu, když potřebuju. Vždycky.
Ok, tohle všechno se snažím dodržovat byť i po 70Tkm udělám nějakou drobnější botu. Ale co mne dokáže opravdu vytočit je blbka/blbec(jinak už to nedokážu nazvat) který jede na devadesátce 50km/h. Ono nejde až tak o tu naprostou zbytečnou ztrátu času jako o to že ostatní řidiči jsou pak nervozní a někteří riskantně předjíždějí. Je to podle mě velice podobné jako frčet obcí kilem.
Taky už ztrácím trpělivost se začátečníky které nenaučily v autoškole plynulé jízdě. Není hezké jet střídavě 20-50-20-50-30 v obci když k tomu není důvod a silnice je přehledná a dalo by se jet konstantně třeba 45. Tohle mi v článku trochu chybí, ale taky je možné že jsem měl přes léto neuvěřitelné štěstí na exoty.
Např. dávat pozor, abych nezastavil ani neparkoval na přechodu, v křižovatce, u výjezdu. Parkování těsně u přechodu způsobuje, že chodci nejsou do poslední chvíle vidět.
K tomu zipu – tam bych si dovolil lehce nesouhlasit s článkem. Podle mě je důležité, aby auta zipovala až těsně před překážkou v pořadí, v jakém přijela. Využije se tak volný prostor, kterého v městech je málo a omezí zmatky. Moje zkušenost je, že většina řidičů u nás se snaží zařadit se příliš brzy. Vzniká tak chaos v pořadí aut, protože ostatní mezitím využijí vzniklého prostoru a dojedou k překážce. Jeden pruh se tak neustále zařazuje a druhý stojí. Mnozí to pak nevydrží a přestanou pouštět. Trochu pomůže zákaz předjíždění, ale ten mnozí nerespektují.
a rozhodně mu neprospívá, pokud se auta ve volnějším pruhu průběžně zařazují. Zpomalují tím plnější pruh, který jede (nejede) výrazně pomaleji. Což neprospívá dobré náladě v zácpě. IMHO jsem přesvědčen, že zipovat se má v místě zúžení (až na mě vyjde řada) a do té doby by řidiči neměli přejíždět z pruhu do pruhu! Plynulost provozu zvýší ohleduplnost, to je vytváření míst pro zařazující se auta. Bohužel někteří řidiči schválně nepustí auto, které chce a má zipovat, protože on přece stojí v tom pomalejším pruhu a nebude pouštět někoho, kdo ho takto \“podle předjel\“.
a rozhodně mu neprospívá, pokud se auta ve volnějším pruhu průběžně zařazují. Zpomalují tím plnější pruh, který jede (nejede) výrazně pomaleji. Což neprospívá dobré náladě v zácpě. IMHO jsem přesvědčen, že zipovat se má v místě zúžení (až na mě vyjde řada) a do té doby by řidiči neměli přejíždět z pruhu do pruhu! Plynulost provozu zvýší ohleduplnost, to je vytváření míst pro zařazující se auta. Bohužel někteří řidiči schválně nepustí auto, které chce a má zipovat, protože on přece stojí v tom pomalejším pruhu a nebude pouštět někoho, kdo ho takto \“podle předjel\“.
Souhlas s tím ZIPem, měli by zakázat se ZIPovat v rozmezí 50. 500m před zúžením, to není totiž zipování, ale zastavení provozu ve výsledku v obou pruzích. Proto se u nás v průběžném pruhu stojí tak dlouhé fronty zatímco na západě se provoz postupně zpomaluje v obou pruzích a nakonec se spojí v jeden, ale pořád se jede!!!!!