Jaguar zvažuje městskou předokolku

S městskou nákupní taškou by se Jaguaru nejspíš podařilo splnit přísné emisní normy, které přijdou v roce 2020.

Emisní limity se v Evropě konstantně snižují, což pro automobilku, která má ve svém portfoliu osmiválcový roadster, osmiválcový kombík a osmiválcovou limuzínu není úplně ideální. Automobilka tak pravděpodobně bude následovat cestu jiných prémiových značek. Jako příklad za všechny se nabízí Aston Martin a jeho Cygnet, který zacpal evropským úředníkům pusu s minimálními náklady.

Jaguaru se zatím normy daří plnit, ale od roku 2020, kdy se opasek emisí utáhne ne o jednu, ale tak o tři dírky, vyvstává otázka co s tím. Jako ideální řešení se nabízí malé městské auto, s tím ale Jaguar nejen, že nemá zkušenosti, ale ani platformu, kterou by mohl použít.

V minulosti prý inženýři skupiny Jaguar Land Rover zkoušeli zkrátit platformu Range Roveru Evoque, což by mohla být jedna z cest, jakou se automobilka vydá, aby jí to nestálo pořádný balík peněz. Otázka financí, tedy i návratnosti investice, ale zatím není na pořadu dne, podle slov Johna Edwardse se však úprava nějaké stávající platformy jeví jako dobrá cesta.

Výrobu malého modelu by uvítal i designér Ian Callum, který dle svých slov touží navrhnout nějaké menší auto s logem Jaguaru na kapotě. Ať už se mu na rýsovacím prkně zrodí něco s rozměry Smartu, nebo snad něco většího, bude se rozhodně na co koukat.

12.8.2013 8:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist