Jaguar XKR-S bere útokem Aston Martin

Nejsilnější produkční XK se představí v Ženevě u příležitosti oslav padesátých narozenin E-Typu. Má 550 koní, stovku zvládne za 4,2 s a jede až 300 km/h.

Padesáté narozeniny Jaguaru E-Type jsou vhodnou příležitostí k uvedení ještě silnější varianty jeho duchovního pokračovatele, kupé XK. Jaguar ji představí v Ženevě pod jménem XKR-S. S 550 koni bude nový model stejně rychlý jako extrémní Aston Martin V12 Vantage. Nejvyšší rychlost XK poprvé v dějinách dosáhne tří set kilometrů v hodině.

Ústředním motivem XKR-S je přirozeně motor. Kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu pět litrů zůstal téměř stejný, u Jaguaru pracovali především s nastavením řídicí jednotky. Přesto má XKR-S 550 koňských sil, tedy o čtyřicet koní víc než standardní XKR. Také 683 newtonmetrů nového auta představuje výrazné zlepšení, původně měl motor 625 newtonmetrů. XKR-S dostalo jiný výfuk, ale podle zaměstnanců vývojového oddělení byl jeho příspěvek ke zvýšení výkonu mizivý. Hlavním úkolem nového potrubí je vylepšit zvuk.Pohon zadních kol nepatrně limituje dosažitelné výkony, zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině však XKR-S zvládne za 4,2 sekundy. To je stejně rychle jako extrémní a drahý Aston Martin V12 Vantage, který má sice o 33 koní méně, ovšem tuto nevýhodu lehce kompenzuje o 73 kilogramů nižší hmotností. Jaguar XKR-S prohrává s exkluzivnější konkurencí jen maximální rychostí, když zvládne 300 km/h proti 305 km/h vozu z Gaydonu.Srovnání s vozy Aston Martin není tak mimo, jak se může zdát. Jaguar zatím neoznámil cenu nového modelu. XK vždy platilo za levnější alternativu k astonům, jenže tentokrát se jim nebezpečně přiblíží XKR-S bude stát podobně jako základní V8 Vantage se 425 koni (0-100 za 4,8 s a 290 km/h).

Vraťme se ke změnám, které Jaguar za tyto peníze nabídne zákazníkům. Zjevně nový je bodykit, ale širší zadní pneumatiky nebo o centimetr nižší podvozek odhalí oči těžko. Technici zapracovali na předních kulových čepech a podařilo se jim dosáhnout vyšší přesnosti řízení. Samozřejmostí jsou tužší pružiny i tlumiče, a také nové nastavení diferenciálu.

autoweb.cz

24.2.2011 1:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist