Jaguar XKR-S bere útokem Aston Martin

Nejsilnější produkční XK se představí v Ženevě u příležitosti oslav padesátých narozenin E-Typu. Má 550 koní, stovku zvládne za 4,2 s a jede až 300 km/h.

Padesáté narozeniny Jaguaru E-Type jsou vhodnou příležitostí k uvedení ještě silnější varianty jeho duchovního pokračovatele, kupé XK. Jaguar ji představí v Ženevě pod jménem XKR-S. S 550 koni bude nový model stejně rychlý jako extrémní Aston Martin V12 Vantage. Nejvyšší rychlost XK poprvé v dějinách dosáhne tří set kilometrů v hodině.

Ústředním motivem XKR-S je přirozeně motor. Kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu pět litrů zůstal téměř stejný, u Jaguaru pracovali především s nastavením řídicí jednotky. Přesto má XKR-S 550 koňských sil, tedy o čtyřicet koní víc než standardní XKR. Také 683 newtonmetrů nového auta představuje výrazné zlepšení, původně měl motor 625 newtonmetrů. XKR-S dostalo jiný výfuk, ale podle zaměstnanců vývojového oddělení byl jeho příspěvek ke zvýšení výkonu mizivý. Hlavním úkolem nového potrubí je vylepšit zvuk.Pohon zadních kol nepatrně limituje dosažitelné výkony, zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině však XKR-S zvládne za 4,2 sekundy. To je stejně rychle jako extrémní a drahý Aston Martin V12 Vantage, který má sice o 33 koní méně, ovšem tuto nevýhodu lehce kompenzuje o 73 kilogramů nižší hmotností. Jaguar XKR-S prohrává s exkluzivnější konkurencí jen maximální rychostí, když zvládne 300 km/h proti 305 km/h vozu z Gaydonu.Srovnání s vozy Aston Martin není tak mimo, jak se může zdát. Jaguar zatím neoznámil cenu nového modelu. XK vždy platilo za levnější alternativu k astonům, jenže tentokrát se jim nebezpečně přiblíží XKR-S bude stát podobně jako základní V8 Vantage se 425 koni (0-100 za 4,8 s a 290 km/h).

Vraťme se ke změnám, které Jaguar za tyto peníze nabídne zákazníkům. Zjevně nový je bodykit, ale širší zadní pneumatiky nebo o centimetr nižší podvozek odhalí oči těžko. Technici zapracovali na předních kulových čepech a podařilo se jim dosáhnout vyšší přesnosti řízení. Samozřejmostí jsou tužší pružiny i tlumiče, a také nové nastavení diferenciálu.

autoweb.cz

24.2.2011 1:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist