Jaguar XK dostane diesel

Dokážete si představit klapající motor v XK? My také ne, ale přesně to připravuje Jaguar pro příští rok.

Turbodiesel od Fordu pod kapotou modelu X-type rozdýchávali příznivci Jaguaru dost těžce, i když šestiválec 2,7 v S-typu už dnes přijímají díky jeho kultivovanosti s otevřenou náručí. Představa naftového motoru v XK se ale musí přesto jevit mnoha generacím majitelů sportovních kupátek a kabrioletů Jaguaru jako svatokrádež. Není pochyb o tom, že tím Jaguar míří na budoucí turbodieselové kabriolety od Mercedesu.

Nová generace XK se na trhu uvede v příštím roce na jaře s osmiválcem 4,2 litru, následovaná přeplňovanou verzí XKR s výkonem kolem čtyř set koní. Základním motorem se stane známý osmiválec 3,5 litru z XJ a proslýchá se i o pětilitrovém motoru s výkonem 500 koní, i když s tím by už budoucí XK nebezpečně konkurovalo Astonu.

Bez ohledu na předsudky z minulosti ale Jaguar pro nové XK chystá i naftový motor, vyvíjený ve spolupráci s Land Roverem. Má jít o čtyřlitrový turbodiesel V8 s výkonem kolem 270 koní a točivým momentem 600 Nm. To už má stačit na zrychlení z nuly na sto za sedm sekund. Také se lze spolehnout, že Jaguar udělá vše pro to, aby byl dieselový klapot potlačený alespoň tak dobře, jak se to povedlo v případě S-typu.

Naftové XK se nebude na rozdíl od benzínových modelů nabízet s ručně řazenou převodovkou, jedinou volbou má být pětistupňový automat s možností řazení na volantu.

Stejný motor se má později objevit i v kabrioletu, pro který Jaguar vyvíjí plátěnou střechu. Pevná sklápěcí střecha ve stylu mercedesů SL a SLK se totiž neslučuje s jeho jemnými liniemi.

redakce autoweb.cz

15.6.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist