Jaguar XF také prodělal facelift

Sedan od Jaguaru dostal rovněž novou příď a pár dalších detailů, změny se dotkly i ostrého XFR s osmiválcem a kompresorem.

Britský sedan Jaguar XF už je na trhu dlouho, i když my jsme se k němu v redakci dostali teprve relativně nedávno. Nyní přišel čas na facelift, aby auto nabízelo proti BMW řady 5 či Mercedesu třídy E něco čerstvého. Nová je hlavně maska chladiče a světla, čímž se auto hodně přibližuje velké limuzíně Jaguar XJ. Uvnitř pak najdete nové sedačky a lehce pozměněnou přístrojovou desku.

Pod kapotou Jaguaru se toho moc měnit nebude a všechny současné motory zůstávají s tím, že se jim lehce zlepší parametry spotřeby a emisí CO2. Diesel také dostal novou osmistupňovou automatickou převodovku. Když už jsme ale u dieselů, novinkou je čtyřválec 2,2 litru, který nabízí výkon 190 koní a točivý moment 450 Nm. Automatická osmistupňová převodovka ho dotlačí na stovku za 8,5 sekundy a Jaguar XF s ním přestane zrychlovat až u 225 km/h. Spotřeba je však slušných 5,4 litru na 100 km a emise CO2 na úrovni 149 g/km.Ostrý model Jaguar XFR (na titulní fotografii) se nyní opticky od běžných modelů XF ještě více odlišuje díky zvýrazněné masce a zadní části vozu. Vpředu je stále velký pětilitrový osmiválec s kompresorem, který má výkon 510 koní a umožňuje modelu XFR dosáhnout stovky za méně než pět sekund. Jag by s ním atakoval nejvyšší rychlost 300 km/h, kdyby neměl otravný omezovač.

autoweb.cz

22.4.2011 6:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist