Jaguar XE (2015): hliníková britská trojka je téměř dokončena, představí se v Paříži

Kamufláž testovacích prototypů se už dávno nepoužívá jen proto, aby ukrývala chystané novinky. Stala se nedílnou součástí propagace, jak to aktuálně předvádí Jaguar.

Britská značka Jaguar rozjíždí propagaci své nové nejmenší modelové řady XE, která se chystá navázat na X-type a lovit v německém rybníčku s BMW řady 3, Audi A4 a Mercedesem třídy C. Automobilka odstartovala mediální hrátky zveřejněním první fotky jednoho z posledních zkušebních prototypů na Twitteru, přičemž mula dostala maskovací fólii, která jakoby z plechů udělala průsvitné panely.

Cílem bylo pochopitelně upozornit na vnitřní uspořádání konstrukčních prvků a samotnou karoserii kompletně vyrobenou z hliníku, což je ve střední třídě pořád ojedinělým řešením. Součástí grafiky jsou rovněž britské vlajky na přídi i zádi, a pokud budete mít chuť sledovat v souvislosti s postupným odhalováním modelu XE všechny nové zprávy, sledujte hashtag „FeelXE“.

Přestože jsou všechny důležité vnější detaily auta poměrně dobře překryté, je zřejmé, že XE revoluci v designu aut značky Jaguar nepřinese. Tvar světel, nárazníků, ale také silueta vzdáleně připomínají sedany XF a XJ a nepochybujeme ani ve vizuální podobnost s nejnovějšími sportovními vozy F-type.

Pokud jde o pohonné jednotky, Jaguar již oznámil, že se pod přední kapotou nejmenší kočky objeví nové modulární motory Ingenium s objemem 2,0 litru a spalující benzin i naftu. Konstruktéři přitom slibují v nejekonomičtější specifikaci průměrnou spotřebu vyjádřenou emisemi CO2 jen 99 gramů na kilometr, což je ekvivalent 3,7 l na 100 km.

Na opačné straně spektra má stát několik nejvýkonnějších variant, přičemž přeplňovaný benzínový dvoulitr by se mohl dostat až na 400 koní. Na vrcholu se očekává provedení XER-S s 550 koňmi, a i když Jaguar tuto verzi přímo nepotvrdil, oficiálně oznámil maximální rychlost špičkového modelu – 300 km/h.

Veřejnou premiéru Jaguaru XE očekávejte na podzimním pařížském autosalonu, prodej však asi nezačne dříve než počátkem roku 2015. Základní cenu očekávejte někde na úrovní BMW 320d, tedy kolem 900 tisíc korun.

zdroj: Autocar

18.5.2014 8:22| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist