Jaguar F-Type Project 7 oficiálně, nejrychlejšího roadsteru od Jaguaru vznikne jen 250 kusů

Britská automobilka Jaguar se do Goodwoodu vrací s limitovanou edicí konceptu Project 7, která se má stát nejrychlejší šelmou v pohoří Eifel.

Zanedlouho to bude přesně rok, co se Jaguar vytasil s ohromujícím jednosedadlovým monopostem Project 7. Jeho název odkazoval na sedm vítězství automobilky v Le Mans, svými tvary se pak koncept hrdě hlásil k modelu D-type. Celé to mělo jednu drobnou, ale docela podstatnou vadu. Nemohli jste si ho koupit.

To už tak docela neplatí, Jaguar, respektive jeho divize Special Operations orientovaná na obzvlášť náročné klienty, tímto představuje svou úplně první práci. Civilnější provedení konceptu dostalo zejména kvůli bezpečnostním normám vyšší čelní sklo, decentnější spoiler pod předním nárazníkem a v neposlední řadě větší zrcátka. A také už se nejedná o monopost, ale dvousedadlový roadster, ten půvabný ochranný oblouk za řidičovými zády ale naštěstí zůstal.

Vnitřek auta zůstal při starém, krom karbonových sedadel, volantu potaženým alcantarou a plakety s pořadovým číslem mezi sedadly se tady nic výjimečného neudálo. To se ale nedá říct o motoru. Přestože pohon podle předpokladů obstarává pětilitrový osmiválec dopovaný kompresorem, povyskočil jeho výkon na 575 koní v 6500 otáčkách a 680 Nm v rozsahu od 2500 do 5500 otáček, jehož síla směřuje na zadní kola. Ke sprintu na stokilometrovou rychlost potřebuje britská šelma přesně 3,9 sekundy a vůbec nejrychleji umí uhánět 300 km/h.

Podle šéfa speciální divize Paula Newsona je na okruhu Project 7 rychlejší než F-Type Coupe R, dokonce prý má na to stát se vůbec nejrychlejším Jaguarem na Nürburgringu. Bez povšimnutí vývojářů totiž nezůstal ani podvozek, který se dočkal přepracovaného předního zavěšení nebo jiných stabilizátorů. Z auta se odstěhovala elektrická střecha, jejíž důmyslný mechanismus nahradila látková stříška. Hmotnost díky tomu a karbonovým sedadlům klesla na slušných 1585 kg.

V zatáčkách přijde ke slovu systém Torque Vectoring převzatý z kupé, který za pomoci brzd omezuje nedotáčivost. A když už jsme u brzd, standardně montované karbon-keramické kotouče mají průměr 398 milimetrů vpředu šestipístkové třmeny, na zadní nápravě byste potom našli 380mm kotouče a čtyřpístkové třmeny.

Zájemci o jeden z 250 kusů si budou muset připravit 135 000 liber, tedy asi 4,6 milionu korun. Na oplátku dostanou na výběr mezi jedním ze čtyř laků – v nabídce je červený, bílý modrý a zelený, pro všechny ale platí totožné závodní polepy.

Zdroj: Autocar.co.uk, autoexpress.co.uk

25.6.2014 1:15| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist