Jaguar F-type (2017) dostane po faceliftu čtyřválec, kastrovaná kočka půjde po Caymanu

Pod kapotou dvoudveřové kočky se objeví dvoulitrové turbo s výkonem vyladěným na 300 koní, automobilka svou novinku již testuje na Nürburgringu.
jaguar-f-type-2017-dostane-po-faceliftu-ctyrvalec-pujde-po-porsche-cayman-1100x618.jpg

Modelovou řadu F-type, která je na trhu od roku 2013, čeká mezigenerační modernizace. Že tomu tak je, nenasvědčuje pouze termín uvedení vozu na trh a výměna obvykle přicházející po čtyřech letech, ale především maskované testovací prototypy, které se poslední dobou objevují na Severní smyčce Nürburgringu.

Svědci v souvislosti s výskytem zkušebních strojů zaznamenali jednak drobné změny na karoserii, především ale zaregistrovali změnu zvuku pohonných jednotek některých aut, přičemž kontrola britské databáze registračních značek konkrétního vozu potvrdila, že se pod jeho přední kapotou nachází dvoulitr.

Není pochyb o tom, že se jedná o přeplňovaný zážehový čtyřválec, který pod kapotou sedanu XE produkuje 240 koňských sil při 5500 otáčkách za minutu a 340 newtonmetrů dostupných od 1800 do 4000 ot./min., informátoři nicméně říkají, že by to pro značku jakou je Jaguar a navíc sportovní model F-type bylo málo, a tak je ve hře poněkud ostřejší provedení.

Jaké budou jeho výkony, se dnes ještě přesně neví, ale i s ohledem na faceliftované Porsche 718 Cayman s přeplňovanými čtyřválci se mluví o tom, že by to mohlo být nejméně 300 koňských sil, což je pro dnešní dvoulitry poměrně snadno dosažitelná hranice, klidně ale může být výkon tohoto agregátu ještě vyšší a atakovat hranici kolem 350 koní.

Protože se má jednat o nejlevnější verzi, základem bude nejspíše šestistupňová manuální převodovka, ke slovu se však nepochybně dostane také příplatkový osmistupňový automat. Na Nordschleife se se čtyřválcem objevilo prozatím pouze kupé, je však téměř jisté, že dojde i na kabriolet, přičemž nejlevnější varianta bude mít za úkol oživit řadu F-type, která byla zastíněna příchodem crossoveru F-pace a Jaguarem XE.

13.5.2016 10:55| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist