Jänner Rallye na vlastní kůži

Zabalili jsme teplé prádlo, termosku s horkým čajem a foťák. A vyrazili jsme na první podnik seriálu české rally. Co na tom, že se konal v Rakousku?!

Vyrazit první víkend roku 2012 do Freistadtu byla jediná šance, jak vidět české soutěžní vozy na pneumatikách s hřeby. U nás je totiž legislativa nepovoluje. Už dávno bylo šalamounsky rozhodnuto, jak se zákazu pobitých gum vyhnout – zimní podniky se jedou, ehm, tak, aby nebyl sníh, takže tak nějak na jaře.A propos hřeby. Nejsou hřeby jako hřeby a v zákulisí rally se šuškalo, že stejně jako v loňském roce i letos někteří ze závodníků nasadily na pneumatiky nepovolené hřeby, přesněji řečeno delší. A tím si zajistili lepší trakci. Nicméně tohle je otázka na technické komisaře a  nikdo s žádným oficiálním prohlášením nepřišel, takže vše bylo asi v pořádku.Diváci bylo podle všeho spokojení, letos se jich přijelo podívat asi 140 000. Na osmnácti rychlostních zkouškách čekaly na 99 posádek z 12 zemí velice obtížné podmínky, v pátek začalo ve vyšších polohách vydatně sněžit. Druhý den závodu se teploty pohybovaly kolem nuly a sněhový koberec se změnil ve zledovatělý asfalt. Sníh, led, déšť, bláto – výsledná škála překážek byla proměnlivá a zároveň byla pro jezdce výzvou.Počáteční výhodu Rakušanů znalých místních poměrů brzy ostřílení borci z mistrovství Evropy jako Juho Hänninen, Jan Kopecký, Pavel Valoušek, Václav Pech či vicemistr Evropy Luca Betti brzy dohnali a dokázali se prosadit.

Tovární tým Škoda, Jan Kopecký a Juho Hänninen se nakonec usadil v čele. Hänninen získal druhou pozici, když první den dominoval se šesti nejlepšími časy na RZ, Kopecký se předvedl hlavně během druhého dne a byl nejrychlejší. Později prohlásil, že „to byla neuvěřitelně těžká rally. Jsem rád, že se to podařilo. Zvláště druhý úsek se mi podařil, i  když jsem také využil chyb svých soupeřů.“ Podobně se vyjádřil také Juho Hänninen, který odstartoval jako favorit.I na dalších místech probíhaly pozoruhodné souboje o  umístění. Trojnásobný vítěz Jänner-Rallye Václav Pech, který jel se zcela novým vozem Mini Cooper S2000, si sice zajistil páté místo, ale za ním bojovali Manfred Stohl a Pavel Valoušek. Jméno na celkovém šestém místě se měnilo prakticky po každé rychlostní zkoušce. Na nakonec ho obsadil Valoušek s vozem Peugeot S2000 před Stohlem řízeným vozem Mitsubishi na zemní plyn.

Celková klasifikace:

1. Jan Kopecký CZ, Škoda Fabia S2000 2:54:20,4 hod.
2. Juho Hänninen Fin, Škoda Fabia S2000 +40,1 s
3. Beppo Harrach A, Mitsubishi Evo IX R4 +1:17,1 min
3. Raimund Baumschlager A, Škoda Fabia S2000 +1:17,3 min
5. Václav Pech CZ, Mini Cooper S2000 +1:49,4 min
6. Pavel Valoušek CZ, Peugeot 207 S2000 +2:25,9 min
7. Manfred Stohl A, Mitsubishi Evo IX +2:56,6 min
8. Jaroslav Orsák CZ, Mitsubishi Evo IX +5:45,9 min
9. Michal Solowow Pl, Ford Fiesta S2000 +6:14,5 min
10. Martin Semerád CZ, Mitsubishi Evo IX +6:37,8 min

13.1.2012 7:10| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist