Investoři nevěří Mercedesu a jeho expanzi

Investiční společnosti mají strach z produktové expanze Mercedesu směrem dolů. Levné předokolky prý poškodí image značky a nepřinesou kýžený zisk.

Automobilka ​Mercedes-Benz chce do roku 2020 více než zdvojnásobit své prodeje na 2,7 milionu aut ročně. S tímto plánem ale moc nesouhlasí investoři, kteří se bojí, že Mercedes nebude schopen dostát svých plánů ziskovosti kolem 10 %.

Mercedes totiž míří spíše směrem dolů do nižších segmentů a jeho soustředění na modely třídy A, třídy B a nově příchozí GLA a CLA (nebo jak se to bude jmenovat) by prý mohlo způsobit, že nebude moci generovat takový zisk. Marže v nízkých segmentech jsou totiž mnohem menší, než co si automobilka může dovolit u třídy E nebo dokonce třídy S.

DOPORUČUJEME: Mercedes-Benz S250 CDI vs S320 CDI – srovnání dieselů
„Mercedes se nás snaží přesvědčit, že čtyřválec pod kapotou honosné limuzíny není žádné faux pas a proto nám k němu půjčil i starší šestiválec.“

Někteří kritici poukazují na to, že si Merceds sice může přitáhnout nové zákazníky, ale zároveň by mohl přijít o ty stávající tradiční, kteří nebudou chtít akceptovat masovost výroby a skutečnost, že mercedesem teď jezdí „každý druhý“ a že se z nich stala levná auta.

Největší hrozbou pro Mercedes jsou ale klesající prodeje nových aut v Evropě a především velký růst nákladů – zejména mzdových. To zřejmě povede k nutné restrukturalizaci výroby a přesunutí do levnějších končin – do Jižní Ameriky a Asie.

7.11.2012 8:25| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist