Internetové auto roku 2013: výsledky, vítězové a fotogalerie

Anketa o nejlepší auto českého internetu byla ukončena, zde máme kompletní přehled vítězů, vyjádření zástupců automobilek a výsledky.

Tak tedy, hlasování jako takové už bylo samozřejmě ukončeno na konci minulého měsíce tak, jak popisovala pravidla ankety Internetové auto roku, nicméně teď je tady definitivní konec za celou anketou, včetně vyhodnocení výsledků, předání pohárů zástupcům jednotlivých automobilek a hlavně předání cen čtenářům, kteří se do ankety zapojili.

Jak už bylo řečeno, anketa Internetové auto roku byla, tak jako v předchozích letech, vyhlášena prostřednictvím našeho magazínu Autoweb. Na nás jako na redakci bylo, abychom vybrali jednotlivé kandidáty a nominovali je do určených kategorií. Ty byly vypsány podle osvědčeného receptu – tedy ne s ohledem na výkony či objemy motorů, ale tak, jak všichni běžně auta používáme. Do města, pro rodinu, pro radost … A pak už bylo vše jen a pouze v rukách veřejnosti, na uživatelích českého internetu.

Princip ankety byl jednoduchý, po krátké registraci mohl čtenář hlasovat pro jednotlivá auta ve všech kategoriích, a pak také tipovat, kolik hlasů získá vítěz ankety – a tím se zařadit do soutěže o atraktivní ceny. Tou nejhodnotnější byl zbrusu nový automobil Seat Mii. Na dalšího v pořadí pak čekal poukaz na stáž ve formuli 1 od cestovní kanceláře Hitka. A třetí až pátou cenou byly víkendové poukazy na pobyty pro dvě osoby do čtyřhvězdičkových hotelů Port na břehu Máchova jezera a Horizont v Peci pod Sněžkou.


Představujeme vítěze ankety Internetové auto roku, je to nová Škoda Octavia

Jak celá anketa dopadla? V anketě hlasovalo přes dvacet osm tisíc registrovaných uživatelů, na vítěze si tiplo 22 716 hlasujících. Absolutním vítězem se stala Škoda Octavia, která s 15867 hlasy vyhrála jak absolutně, tak se také stala nejoblíbenější v kategorii Auta pro rodinu. A také se pro ni, s 4716 hlasy, rozhodlo nejvíce žen. My jsme položili v souvislosti s vítězstvím Octavie několik otázek ing. Vítězslavu Pelcovi z oddělení komunikace Škoda Auto.

Souvisí podle vás výhra tuzemské značky/modelu s určitým patriotismem hlasujících, anebo je to prostě „jen“ tím, že je Octavia podle hlasujících v daném segmentu nejlepším vozem?
„Neřekl bych, že by suverénní výhra modelu Octavia nějak souvisela patriotizmem,“ reaguje ing. Pelc, „ale evidentně byla Octavia nejlepší volbou pro největší skupinu vašich respondentů. Ti zřejmě nepotřebují být neustále přesvědčování o kvalitě daného vozu, dokáží přemýšlet a rozhodovat se sami. ŠKODA Octavia je klíčovým modelem naší značky. Stanovuje měřítka ve své třídě, především pokud jde o nabídku prostoru. Nabízí prostorové poměry obvyklé spíše u automobilů o třídu výše. Symbolizuje hodnoty typické pro značku ŠKODA: nadčasově elegantní design, nadprůměrnou nabídku prostoru, vysokou funkčnost, řadu „Simply Clever“ detailů, moderní techniku, skvělý poměr ceny a nabízené hodnoty, nemluvě o cenách servisních úkonů, originálních náhradních dílů a zůstatkové ceně při následném prodeji.“

Předpokládáme správně, že je nová Octavia modelem, o který se mají opírat letošní prodeje značky…?
„Ano, vzhledem k tomu že se modelová řada Octavia podílí na více než 40 procentech celkového prodeje značky. Ačkoliv v letošním roce nesázíme pouze na náš bestseller. Letošní rok je pro nás výjimečný i co do počtu ostatních premiér, představujeme celkem 8 novinek – nejvíce v dosavadní historii značky. Do roku 2015 pak obměníme celou naši modelovou paletu. Modelová ofenzíva je podle nás tím nejlepším způsobem, jak čelit krizi a držet třetinový podíl na domácím trhu. Právě nová Octavia je toho krásným příkladem: s přehledem nejprodávanější auto nejen ve své třídě, ale také napříč všemi segmenty na domácím trhu.“

Octavia vyhrála i jako Auto pro ženy – je to pohledem Škoda Auto ženský vůz, anebo vy za automobilku ženu vidíte v jiném modelu?
„I tento titul nás pochopitelně velice těší. Rozhodně již dávno neplatí všeobecně zažité klišé, že ženy požadují malé vozy a zajímá je pouze velikost make-upového zrcátka u spolujezdce. Z naší zkušenosti jednoznačně vyplývá, že ženy obecně preferují takové vozy a prvky výbavy, které jim usnadňují a zpříjemňují každodenní používání vozu. A těm má nová generace modelu Octavia rozhodně co nabídnout.“

V kategorii Auta pro nejúspěšnější zvítězil Range Rover s 6074 hlasy, vítězem kategorie Auta pro volný čas se stalo Audi SQ5 TDI s počtem 8502 hlasů.Velmi vyrovnané síly byly určitě také mezi nominovanými do třídy Auta pro město. Na prvním místě se nakonec umístila Toyota Yaris s 7893 hlasy.

Vítězství Toyoty Yaris ve třídě Auta pro město okomentoval PR manažer značky Toyota, Tomáš Vaněk. „Toyota Yaris , i když ne třeba přímo na vrcholu, tak se stále pohybuje na předních místech v prodejích. Je to ikona ztělesňující širokou rodinu modelů Toyota. Dlouhodobě je to bestseller a pro Toyotu, dá se říct, je to vlastně značka ve značce. Yaris je jméno, které něco znamená.“

Samozřejmě, že došla řeč na širokou škálu pohonných ústrojí, včetně hybridního… „To co Yaris posunulo ještě výš, je skutečnost, že Yaris dostal hybridní technologii. Právě zájem o Yaris s hybridní technologií narůstá a my se snažíme ze všech sil, abychom poptávku, i českých zákazníků, dokázali vzhledem k výrobním kapacitám uspokojit.“

Závěrem Tomáš Vaněk dodává: „Já jsem přesvědčený o tom, že má Toyota jeden z nejlepších poprodejních systémů v kontaktu se zákazníky. Mluvím o vzdělávání lidí, kteří pracují v autorizovaných servisech, autorizovaných prodejnách. To je samozřejmě jedna věc. Druhá věc, která hraje pro Toyotu je, že je Toyota otevřená značka. Můžete to vidět i v negativních věc, mohu zmínit situaci, která byla před třemi roky a týkala se pedálů. Tím, jako Toyota komunikovala, jak vše vysvětlila, získala lidi zpět. Priorita Toyota byla, je a vždy bude, aby měl zákazník stoprocentní servis.“

Z opačného pólu vzhledem ke kompaktnímu městskému a praktickému autu je zde vítěz kategorie Auta pro radost, tam se na nejvyšší post dostalo Porsche Boxster s 7471 hlasy. „Chtěl bych poděkovat všem, kteří pro sportovní model Porsche Boxster hlasovali,“ řekl k výsledku Mgr. Richard Vegera, Brand Manager Porsche. „Titul je pro nás důkazem, že naše modely přináší zákazníkům a milovníkům značky Porsche skutečnou radost a potěšení z jízdy.“

Předání ocenění směrem k zástupcům automobilek byla jen jedna část příjemné povinnosti, ta druhá zahrnovala samozřejmě postoupení cen výhercům, kteří vzešli z tipovací soutěže. Nejblíže byl svým tipem k vítězné Octavii pan Ševčík z Prahy, který tak získal zcela zadarmo zbrusu nový automobil, Seat Mii. Předání jsme zachytili v článku, který už na Autowebu vyšel, teď, s odstupem několika dnů, jsme se šťastného výherce zeptali, jak se mu zatím s autem jezdí.


„S autem jsem zatím najel asi 350 km, jezdí se mi moc dobře,“ říká pan Ševčík.

„Dokoupil jsem mu nové koberečky a vanu do kufru, chystám ještě černá broušená hliníková kola.“ Na naši otázku, zda se ankety Internetové auto roku zúčastní i napřesrok veselé dodává:„Příští rok? Nevím, možná by to chtělo vyhrát ještě jedno autíčko.“

Druhou cenou byla stáž pilotování formule 1 od CK Hitka. Výherce už komunikuje s pořadatelem akce ohledně termínů a podrobností, my blahopřejeme, a máme informaci pro ty, kteří neměli takové štěstí. Anebo by třeba místo F1 dali přednost jinému automobilovému sportu. CK Hitka nově zahrnuje do své nabídky zájezdy na americké okruhy a účast na závodech NASCAR.


Vyrazit si za řevem osmiválců na floridskou Daytonu nebo do Las Vegas, to nezní špatně. A aby bylo jasno – nemluvíme jen o tom sedět na tribuně jako divák, je tady možnost speciál NASCAR řídit! Řízení se týká i další nabídka, tentokrát na zimní řidičskou školu, se závodním speciálem Mitsubishi na sněhu. A ten, kdo se za volant nehrne, má možnost vyrazit s cestovkou s průvodcem a kompletním zázemím na některý ze závodů WRC.


Vlastní písečná pláž? Pro hosty hotelu Port je to příjemná samozřejmost.

Třetí, čtvrté a páté místo přineslo, jak už bylo zmíněno, hlasujícím poukazy na ubytování s polopenzí do špičkových tuzemských hotelů. Požádali jsme prostřednictvím Petra Žemličky, odpovědného za public relation Hotelu Porthotelu Horizont, o krátké vyjádření Ilju Šedivého, předsedu představenstva Regata Čechy, a.s., provozujícího oba hotely.

Začneme obligátní a celkem očekávatelnou otázkou, jaký byl váš tip na vítěze?
„Škoda Octavia.“

Vnímáte spojení mezi českou anketou a vítězným modelem české automobilky?
„Musím se přiznat, že jsem to tak trochu očekával. Škoda Octavia vypadá jako povedený vůz a jsme v Čechách, kde má značka velkou tradici. Škoda Auto je navíc i pro naši firmu významný partner. Zejména v hotelu Port u Máchova jezera, který je od Mladé Boleslavi opravdu nedaleko, se s jejími zástupci setkáváme v rámci firemních akcí. Stranou však nezůstává ani náš druhý hotel v Peci pod Sněžkou, hotel Horizont, který na jaře také hostil firemní akci největší české automobilky. A ve vozovém parku naší společnosti mají Škodovky v podstatě dominantní pozici.“


Léto je v plném proudu, vítězové získali poukazy na pobyt do hotelu Port na břehu Máchova jezera a do hotelu Horizont v Peci pod Sněžkou. Nabízí se tedy, že vítěz do Portu by měl vyrazit čerpat svou výhru v létě a ten s poukazem do Horizontu počkat na zimu? Anebo se dá využíti i jinak?
„Vouchery, které jsme vložili do soutěže mají shodnou platnost až do 20.12.2013. Využití je tedy plně na výhercích, přičemž oba hotely mají co nabídnout v každém ročním období, to si mnozí neuvědomují. Krkonošský podzim v Horizontu či podzim u Máchova jezera v Portu má svou nezapomenutelnou atmosféru. Horizont je skvělý v zimě, třeba začátkem prosince či koncem listopadu, pokud napadne sníh, jsou výborné lyžařské podmínky a zejména málo lidí na sjezdovkách. A pokud zamrzne Máchovo jezero, máte k dispozici téměř nekonečnou ledovou plochu pro bruslení, iceskating, icesailing i další aktivity na ledě, to vše se skvělým zázemím čtyřhvězdičkového hotelu Port. Takže ještě jednou říkám, ač každý preferuje něco jiného a k létu určitě patří voda a k zimě hory, je možná čas, zamyslet se nad změnou.“

Jaké služby nabízíte hostům o letošních prázdninách?
„V hotelu Port vše charakterizuje slogan „léto jako u moře“. Nabízíme fit & fun program pro děti i dospělé, turnaje a vybrané sportovní aktivity, stejně jako půjčovna sportovních potřeb jsou v ceně prázdninových pobytů. Kromě absence slané vody je to téměř dokonalá iluze pobytu u moře s kvalitními službami a vstřícným a vždy ochotným personálem. Hotel Horizont se zaměřuje na aktivní hosty, sportovce, rodiny, ale i maminky s dětmi a má připravenou nabídku opravdu pro každého, včetně atraktivních animačních programů, díky kterým si rodiče mohou každý den užít pár hodin pro sebe.“


Poukaz do hotelu. Když nemůže předávat redaktor, nastrčí kolegyni.

Závěrem snad můžeme už jen poděkovat partnerům, kteří věnovali ceny do ankety nebo se podíleli na medializaci ankety, ještě jednou pogratulovali vítězům, jak na straně automobilek, tak hlasujících. A prohlásili, že za necelý rok je tady anketa Internetové auto roku znovu. Jaké auto asi vyhraje napřesrok…?

Autoweb.cz

31.7.2013 9:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist