Infiniti QX30 (2015): koncept japonské verze Mercedesu GLA se představí v Ženevě

Přirovnání z úvodu tohoto článku není pouze technická obezlička. Chystaný japonský crossover QX30 skutečně stojí na platformě koncernu Daimler - MFA.

Abychom to na začátku trochu rozpletli a zjednodušili – konsorcium Renault-Nissan již nějakou dobu poměrně úzce spolupracuje s německým koncernem Daimler, přičemž společným výsledkem je kupříkladu nový Renault Twingo a jeho sesterské modely Smart ForTwo a ForFour. Kooperace obou automobilek však probíhá na mnohem širší základně, přičemž se část vývoje soustředí na kompaktní hatchback Q30 luxusní značky Infiniti zařazené pod Nissan.

Vůz se prozatím nevyrábí, viděli jsme jej však v roce 2013 v podobě konceptu a víme, že bude postaven na platformě MFA z dílen Mercedesu, kterou využívají třídy A, B, CLA a rovněž kompaktní crossover GLA. Právě posledně jmenovaná varianta s přizvednutým podvozkem je v tomto případě důležitá, jelikož se stane základem pro chystanou variantu Infiniti QX30 z úvodní fotografie.

Ta vychází ze standardní „třicítky“, akorát v duchu současných trendů bude tento pětidveřový hatchback adekvátně přizvednutý, oplastovaný a pochopitelně dostane co největší kola. Pokud se pozorně podíváte na nový snímek tohoto vozu, zjistíte, že QX30 prozatím není sériovým automobilem, ale pouze studie postavená na jedenadvacítkách, jejíž prezentace se připravuje pro nadcházející autosalon v Ženevě.

Kdy předně se začne Q30 a její drsněji vypadající klon QX30 vyrábět, zatím ještě nevíme, každopádně produkce se již připravuje v britském Sunderlandu a obecně se nepochybuje o tom, že oba vozy využijí přeplňované benzínové čtyřválce Mercedesu a turbodiesely tytéž značky i sesterského Renaultu. Pro QX se pak v provedení s pohonem všech kol počítá s nasazením nejnovějšího Haldexu.

19.2.2015 12:35| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist