autoweb.cz > Infiniti > Infiniti Q50 > Infiniti Q50 Eau Rouge představen, pokud půjde do výroby, bude mít přes 500 koní
Infiniti Q50 Eau Rouge představen, pokud půjde do výroby, bude mít přes 500 koní
Zdá se, že nejen Lexus se svým zbrusu novým kupé RC F (s pětilitrovým osmiválcem o výkonu 460 koní) pomýšlí na skalp nevýkonnějších strojů střední třídy německých značek Audi, BMW a Mercedes. Zájem o jejich pokoření nově projevuje také výrobce luxusních modelů Infiniti a odvolává se přitom na svou účast v šampionátu F1 skrze mateřský koncern Renault-Nissan.
První obrázky vozu pojmenovaného po náročné pasáži belgického okruhu Spa-Francorchamps jsme vám ukázali už několikrát, až dnes však Infiniti zveřejnilo kompletní detailní záběry Q50 Eau Rouge ze všech stran – včetně interiéru – a k tomu připojilo tiskovou zprávu s pozoruhodnými informacemi.
Přestože konkrétní údaje o použité pohonné jednotce ve zprávě chybí, japonská automobilka přeci jen něco naznačila. „Pokud tento vůz vyrobíme, očekával bych, že bude mít více než 500 koní a přes 800 newtonmetrů,“ pronesl prezident firmy Johan de Nysschen a naznačil také, jak by se takový motor mohl mezi předními koly Q50 objevit.
„Prostřednictvím různých aliančních partnerů máme přístup k řadě výkonných agregátů, které s notnou dávkou inženýrského úsilí mohou získat ten správný charakter a nastěhovat se pod kapotu Q50. Ocenili bychom především motor s uspořádáním válců do V s přeplňováním a myslím, že naši inženýři čekají právě na takový projekt,“ prohlásil Nysschen, pokud by tomu v Mercedesu nerozuměli.
Jestli partnerský Daimler na takovou spolupráci přistoupí a pomůže francouzsko-japonskému uskupení s výrobou přímé kokurence pro jeho modely AMG a navíc technikou přímo z Affalterbachu, je samozřejmě otázkou, vyloučit to však úplně nemůžeme.
Vidlicový víceválec však nemá být jediným trumfem, který chystá Infiniti vytáhnout pro svůj sportovní sedan. Samozřejmostí je snížený a přitvrzený podvozek, ne tak úplně běžný rozsáhlý bodykit vyrobený z uhlíkového kompozitu či unikátní panely rozšiřující auto o 20 mm. Tisková zpráva říká, že původní zůstaly pouze přední dveře a nosníky střechy, zatímco střecha samotná i přední kapota byly vyrobeny z karbonu.
K nafouklejší karoserii automobilka vyrobila nová, 21palcová kovaná kola kombinovaná s pneumatikami Pirelli P Zero Nero, které lépe vyplňují podběhy a součástí přestavby jsou rovněž nové odvrtávané brzdy Brembo s červeně lakovanými třmeny. Příď i záď auta ozvláštňují přepracované nárazníky s viditelnými uhlíkovými vlákny a pověstnou třešničkou na dortu je zadní brzdové světlo připomínající monopost RB9.
Jestli zrovna tohle stačí k tomu, aby byla Q50 srovnávána s F1, opravdu nevíme, spíše bychom doporučili Infiniti zacházet s podobnými příměry opatrněji, každopádně na nedostatek výrazných detailů si v případě Eau Rouge stěžovat moc nejde a to ani v interiéru. Také zde se opakuje rudé téma v podobě červené alcantary na sedačkách a novém volantu a stejně zbarvených karbonových panelech na středovém tunelu a dveřích.
O termínu možné výroby nepadlo dosud ani slovo, možná však něco zazní v kuloárech, které budeme podrobně sledovat.