Infiniti M30d

Mají se etablované manažerské sedany z Německa třást o své pozice? Kvůli Infiniti rozhodně ne.
  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 7

  • Praktičnost 7

  • X-Factor 7

  • Celkové hodnocení 7

Velký luxusní sedan Infiniti M30d jsme v redakci měli poslední dubnový týden. Víme to, protože ho máme na fotkách, jinak jsme na něj úplně zapomněli. Což vám o tomhle autě ve skutečnosti říká všechno, co potřebujete vědět, ale pokud přece jen chcete víc, tak prosím.

Prémiová značka skupiny Nissan-Renault se napřed prosadila ve Spojených státech. Její sympatické crossovery řad EX a FX byly díky aktivitám šedých dovozců na českých silnicích doma dávno předtím, než tady Infiniti otevřelo své oficiální zastoupení. V Evropě ale „esúvéčka“ přece jen nefrčí až tolik jako za oceánem a Japoncům bylo jasné, že pokud chtějí z evropského prémiového koláče větší sousto, potřebují sedan. A diesel. Infiniti M30d cílí na zákazníky, kteří z jakéhokoli důvodu odmítají auta tak propracovaná jako Audi A6 3.0 TDI, BMW 530d nebo Mercedes-Benz 350 CDI.Vidlicový šestiválec o objemu tří litrů má původ ve velkých Renaultech a to nejlepší, co o něm můžete říct, je, že nezaostává za standardem třídy – ale ani ho v ničem nepřekonává. Výkon, točivý moment i zvukový projev jsou tak podezřele „zprůměrované“, že z toho úplně cítíte benchmarkové testy japonských inženýrů. A sedmistupňový automat je na tom zrovna tak – přijatelný, ale nic víc. Rozměrná řadicí „pádla“ pod volantem se však obsluhují příjemněji a působí sportovnějším dojmem než tlačítka některých soupeřů.

Některá Infiniti, která jsme v poslední době řídili, nás docela bavila, jmenovitě sedan G37x nebo crossover FX50S, takže jsme jistou řidičskou přitažlivost čekali i od M30d. Jeho jízdní projev se ovšem ukázal být právě tak neslaný nemastný jako hnací ústrojí. Dlouhý rozvor mu dává na dálnici jistou grácii a díky klasické koncepci se zadním pohonem nezatáčí tak těžkopádně, jak by se při pohledu na jeho buclatou karoserii dalo čekat, ale to je tak všechno. Abychom nebyli k M30d úplně neféroví, musíme přiznat, že od volantu i od podvozku se vám dostává o něco „analogovější“ zpětná vazba než od současné generace kteréhokoli z německých soupeřů, ale bohužel to samo o sobě neznamená, že si jízdu víc užijete.No dobrá, třeba Infiniti dokáže nadchnout aspoň neotřelým interiérem. Dokáže, pokud si libujete v nesourodých kombinacích textur, staromilsky působících detailech a tlačítkách rozesetých podle ergonomických zákonitostí, jejichž genialitu lidstvo docení až v příštím století. Patrně. Sedadla nevynikají ani rozměry sedáku, ani poskytovaným bočním vedením, a monochromatický displej s viditelně kostičkovaným rastrem vypadá, jako by ho konstruktéři našli v zaprášené krabici, kterou někdo zapomněl pod skříní od roku 1982.

Motor, jízdní vlastnosti, kabina a dojem z ní… pořád stejná písnička. Nic z toho není špatné, ani zdaleka ne, ale zároveň vám auto nenabízí žádný důvod, proč byste o něm chtěli vážně uvažovat. „Ve světě, v němž by neexistovali tři v úvodu zmínění soupeři, by Infiniti M30d možná patřilo na vrchol své třídy,“ napsal jsem o Infiniti M30d na jiném místě – a doteď se mi to zdá docela výstižné. Ze srovnání s alternativními volbami v tomto segmentu vychází Infiniti poměrně příznivě. Volvo S80 je oproti němu nudné, Lexus GS nemá tak důstojný jízdní projev, o absenci naftového motoru nemluvě. Cože? Saab 9-5? Ale prosím vás. Už je to dlouho, co jsem s ním jezdil, ale doteď nemám jasno v tom, jestli poslat na trh takové auto za takovou cenu byla od švédské automobilky naivita, projev zoufalství nebo prostě nebetyčná drzost. Současný vývoj Saabu naznačuje, že nejspíš všechno dohromady.Ale zpět k Infiniti M30d. To jediné, v čem opravdu boduje, je slušná nabídka sériové výbavy. Bez příplatku obdržíte kromě jiného tempomat, Bluetooth, bezkontaktní odemykání, bi-xenonové adaptivní světlomety nebo lak odolný proti poškrábání. Což by bylo senzační, kdyby Infiniti stálo stejně nebo jen o málo víc než Němci. A tak tomu bohužel není. Za M30d si v Infiniti řeknou o 1 351 500 Kč, zatímco Audi A6 3.0 TDI quattro stojí 1 250 200 Kč, BMW 530d 1 258 750 Kč a Mercedes-Benz 1 231 200 Kč. A nevyhnutelná pravda je, že pokud u kteréhokoliv z nich investujete sto tisíc do příplatků, dostanete sice méně vybavené, ale celkově uspokojivější auto.

Verdikt
Každý, kdo má rád auta, musí být rád, že je Infiniti M30d na světě. První velký sedan Infiniti je po Volvu S80, Lexusu GS a Jaguaru XF dalším vítaným rozšířením alternativních voleb v prémiovém segmentu – ale ničím víc. Stejně jako všichni uvedení i on bude nacházet zákazníky výhradně mezi úzkou skupinou lidí, kteří mají konkrétní důvod, proč nechtít Audi, BMW ani Mercedes. Žádný div, že jsme na něj skoro zapomněli…

Jirka Červenka

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcevidlicový šestiválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)2993
Převodovkasedmistupňová automatická
Poháněná kolazadní
Podvozek
VpředuNezávislé, dvojité lichoběžníkové závěsy s vinutými pružinami a tlumiči, stabilizátor
VzaduNezávislé víceprvkové zavěšení, tlumiče s dvojokruhovým tlumením (DFP – Dual Flow Path), stabilizátor.
Brzdy vpředuKotouče s odvětráváním o průměru 320 mm
Brzdy vzaduKotouče s odvětráváním o průměru 308 mm
Pneumatiky vpředu245/50 R18 W
Pneumatiky vzadu245/50 R18 W
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)175 / 238 v 3750 ot./min.
Točivý moment (Nm)550 v 1750 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)129
0-100 km/h (s)6,9
Nejvyšší rychlost (km/h)250
Spotřeba paliva (l/100 km)10,3 / 5,9 / 7,5
Objem nádrže (l)80
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4945
Šířka (mm)1845
Výška (mm)1500
Rozvor náprav (mm)2900
Provozní hmotnost (kg)1845
Zavazadlový prostor (l)450
Ceny
Základní cena modelu1 326 500 Kč (Infiniti M37)
Základní cena test. verze1 351 500 Kč (Infiniti M30d)
5.8.2011 5:50

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist