Infiniti G37 Cabrio

Mezi kupé-kabriolety existují světlé výjimky, které dokáží řidiče potěšit a pobavit. A tohle Infiniti je jednou z nich.
  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 7

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 7.6

RADOSTI
Vyvážený vzhled; zvuk motoru; bohatá výbava a rozumná cena

STAROSTI
Se střechou dole nepoužitelný kufr; nadváha; ospalé reakce na plyn

Nepatřím zrovna mezi příznivce aut, kterým rozřežete plechovou střechu, pak její tři díly přišroubujete na pohyblivé mechanismy a snažíte se ji složit do kufru aspoň tak, aby auto nevypadalo jako opuchlina po bodnutí sršněm. Krom často neohrabaných tvarů taková auta trpí v porovnání s modely, ze kterých vzešla, přímo žalostnými jízdními vlastnostmi.Jenže najdou se i výjimky a jednou takovou je právě Infiniti G37 Cabrio. Hned první dobrý dojem na mě auto udělalo svým designem. Se střechou nahoře vypadá vážně dobře a i po jejím otevření si stále zachová dynamické tvary. Konstruktérům a designérům se podařilo celý problém s uložením střechy vyřešit na výbornou a málokterý otevřený automobil se může pochlubit takto vyváženými liniemi.

Technika
Tenhle motor jsme už někde viděli… Atmosférický šestiválec o objemu 3,7 l se vyskytuje pod kapotou snad všech modelů Infiniti a není se čemu divit, jedná se o velmi povedený agregát. V příbuzném Nissanu 370Z sice dosahuje ještě vyšších výkonů a má ostřejší reakce, ale do Infiniti více sedí jeho kultivovanější odladění. Navíc pod zátěží skvěle zní a se střechou dole si čistý zvuk motoru krásně užijete.Všech 320 koní výkonu a 370 Nm točivého momentu posílá Infiniti G37 Cabrio na zadní kola přes sedmistupňovou automatickou převodovku. Automat k Infiniti sedí, navíc dostanete standardně pádla pod volantem. Škoda jen, že převodovka nereaguje v manuálním režimu tak pohotově jako v Nissanu 370Z a například do podřazování se jí moc nechce. Pokud chcete, můžete si ale koupit i verzi s šestistupňovým manuálem.

Jízda a měření
Nenechte se zmást poněkud horšími výsledky Infiniti G37 Cabrio na Polygonu Most, kde auta měříme zařízením VBOX Racelogic. Bylo po dešti a ačkoli už povrch z velké části oschl, průtrž mračen nanesla na dráhu dost nečistot. Výsledky jsou tak malinko zkresleny, ale s tím se nedá nic dělat. Ford Focus RS500 na to také doplatil.

Zajímavé ale bude srovnání s vozem Nissan 370Z Roadster, který má pod kapotou prakticky totožnou techniku, ale je o nezanedbatelných 363 kg lehčí. Infiniti G37 Cabrio totiž váží masivních 1898 kilogramů! Infiniti slibuje čas zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy, my jsme naměřili 6,91 sekundy – tedy o sekundu horší čas než v případě Nissanu.

Pružné zrychlení z 50 na 80 km/h na trojku za 3,4 sekundy také patří spíše k průměru a brzdná dráha dlouhá 38,53 metru není žádnou velkou výhrou. Vysoká hmotnost se projevila i na testovacím okruhu, kde Infiniti zajelo nejlepší čas 34,50 sekundy a je tak o desetinu sekundy pomalejší než například Škoda Fabia RS a o 1,82 sekundy horší než mrštnější Nissan 370Z Roadster.Infiniti mělo velké problémy s prudkou změnou směru. Těžká záď šla velmi snadno rozhodit, což je sice prima, když chcete provádět psí kusy, ale vyrovnanosti to nepřidá a pokud si nedáte pozor, může vás auto nepříjemně zaskočit. Stabilizační systém sice všechny pokusy zádi o vybočení utne, jenže s ním bylo auto ještě pomalejší.

Řízení Infiniti nevzbuzuje takovou důvěru jako u 370Z, ale pořád patří k lepším systémům, které nabízejí aspoň náznaky zpětné vazby, dostatečnou přesnost a příjemnou tuhost. Celkem rychle si na to zvyknete a brzy se s autem naučíte jezdit svižně a jistě.

Na okruhu bychom si určitě užili víc s uzavřeným kupé, kupé-kabriolet ale získává body úplně někde jinde. Na otevřených silnicích si můžete dosyta užívat jízdy se staženou střechou. Díky větrnému deflektoru a dobře řešené aerodynamice se dá s autem pohodlně žít i na dálnici a se spolujezdcem můžete udržovat konverzaci, aniž byste na sebe museli křičet. Sice vám nikdy neunikne, že řídíte auto, které se trochu kroutí, ale není to nic, co by konkurence neznala a spíše se dá Infiniti přirovnat k pevnějším a jistějším autům téhle kategorie.Trochu mě mrzí poněkud dvojaká osobnost. Buď můžete auto nechat v komfortním plně automatickém režimu, ale tehdy přijdete o veškerou dravost šestiválcového motoru. Auto se nerado sbírá z nízkých otáček, motor se nechce točit a celé to působí tak trochu jako slabý Lexus IS 250C. Sportovní režim je zas až příliš akční, převodovka moc pospíchá, plyn funguje způsobem ANO/NE a nikdy si tak v autě nenajdete rytmus, nedá se jet plynule. Lépe nakalibrovaná elektronika motoru by autu rozhodně prospěla. A vašim nervům také.

Co ale upřít Infiniti G37 Cabrio nelze, je kultivovanost a pohoda při cestách s nataženou střechou. Sice se na rozbité silnici sem tam ozve zavrzání od plastového obložení, ale jinak se auto chová spíše jako komfortní sedan. Okolo oken neslyšíte aerodynamický hluk a jediné, co vás bude otravovat, je nelogické ovládání navigace, poněkud zmatené páčky pod volantem, horlivý aktivní tempomat a málo místa nad hlavou.

Výbava a ceny
Jak je u Infiniti zvykem, dostanete už za základní cenu velmi bohatou výbavu, za kterou u konkurence připlácíte horentní sumy. Testované auto dorazilo ve specifikaci GT Premium, za kterou zaplatíte 1 571 500 korun, dostanete ale také kožené vyhřívané a ventilované sedačky, navigaci s dotykovým displejem, audio systém BOSE se 13 reproduktory a dokonce i s reproduktory v opěrkách hlavy a spoustu dalších příjemných drobností.Například BMW 335i Cabrio sice stojí 1 410 500 korun, ale všechny odpovídající položky výbavy jsou ještě za příplatek a sami víte, kolik se u prémiových výrobců k základní ceně přihazuje. Infiniti G37 Cabrio tak, pokud se při nákupu řídíte i kalkulačkou, sotva najde konkurenci. Jenže také byste měli vědět, že například se složenou střechou do kufru prakticky nic nedáte a také kalkulujte s průměrnou spotřebou kolem 13 l/100 km. Dostat se pod 11 litrů vyžaduje až příliš mnoho úsilí. Ale to si pak nemusíte kupovat auto se silným šestiválcem s tak parádním zvukem.

Verdikt
Infiniti G37 Cabrio dokáže povedený design podpořit i skutečnými schopnostmi. Mezi srovnatelnými auty patří k tomu lepšímu a nabízí dokonce i vlastní charakter, což už se dnes tak moc často nevidí. Škoda drobných detailů v interiéru, ale za podobné peníze sotva seženete tak povedenou kombinaci schopností, designu, kvality a stylu. Pokud ale hledáte skutečný sporťák, Nissan 370Z Roadster vás osloví více.

Měření a technické údaje

Naměřené hodnoty
Podmínky při testusucho, 24° C
0-100 km/h (s)6,91
50-80 km/h na x.stupeň (s)3,4 na 3. st.
100-0 km/h (s)2,93
100-0 km/h (m)38,53
Spotřeba v testu (l/100km)13,2
Čas na kolo (s)34,5
Motor
Konstrukcevidlicový šestiválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)3696
Převodovkasedmistupňová automatická
Poháněná kolazadní
Podvozek
VpředuNezávislé, dvojité lichoběžníkové závěsy s vinutými pružinami a tlumiči, stabilizátor
VzaduNezávislé, víceprvkové zavěšení s vinutými pružinami a tlumiči, stabilizátor
Brzdy vpředukotoučové s vnitřním chlazením, 355 mm, čtyřpístkový třmen
Brzdy vzadukotoučové, 350 mm, dvoupístkový třmen
Pneumatiky vpředu225/45 R19
Pneumatiky vzadu245/40 R19
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)235 / 320 při 7000 ot./min.
Točivý moment (Nm)360 při 5200 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)168,6
0-100 km/h (s)6,4
Nejvyšší rychlost (km/h)250
Spotřeba paliva (l/100 km)16,4 / 8,3 / 11,4
Objem nádrže (l)80
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4660
Šířka (mm)1852
Výška (mm)1400
Rozvor náprav (mm)2850
Provozní hmotnost (kg)1898
Zavazadlový prostor (l)366 l
Ceny
Základní cena modelu1 420 500 Kč
Základní cena test. verze1 479 000 Kč
Cena testovaného vozu1 618 000 Kč
23.8.2010 6:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist