Infiniti FX50 S

Nikdy jsem nemyslel, že by se mi mohlo nějaké SUV začít líbit. Ale jednou to přijít muselo...

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8

V životě člověka může dojít (klidně i víckrát) k dosti zásadnímu obratu, který by nečekal snad ani on sám, natož jeho blízké okolí. To máte jako s pánem, který opustí ve čtyřiceti letech ženu a dvě děti, protože právě pochopil svou skutečnou sexuální orientaci.

A tak se stalo, že stojím před dealerstvím Infiniti a neustále prodlužuji tu dobu, kdy budu muset auto zamknout, podepsat předávací protokol a odebrat se na zasmrádlý autobus. No, aspoň budu moci cestou přemýšlet o tom, proč se mi tohle SUV tolik líbí.

 

Co je vlastně Infiniti?

Ale vezměme to hezky popořadě. Co je Infiniti, určitě všichni víte – luxusní odnož automobilky Nissan, která se měla prosadit na americkém trhu. Podobně se to má i s Lexusem a Toyotou či značkou Acura a Hodnou. Původně se jednalo o auta určená výhradně pro USA, čemuž odpovídal jak jejich design, tak i zaměření. Ale Lexus se začal pomalu prosazovat i v Evropě. Infiniti se proto rozhodlo dále nepřihlížet tomu, jak si zde značka Lexus buduje stále pevnější pozice, a tak vzala evropský trh útokem.

I když zpravidla končí první pokus na neznámé půdě fiaskem, Infiniti dokazuje, že tomu tak být nemusí. Pro příklad nemusíme chodit daleko – Honza nedávno testoval model Infiniti G37 S a nebál se ho označit za rovnocenného soupeře pro BMW řady 3 Coupé. A to je něco podobného, jako tvrdit, že sporťák „XY“ je rovnocenný soupeř Porsche 911

Ale vraťme se k SUV Infiniti FX50 S. Na úvod je potřeba říci, že tohle není žádná přetechnizovaná věc, jako třeba Lexus RX. Infiniti FX50 S je úplně normální auto s velkým motorem, klasickým podvozkem a automatickou převodovkou – a právě to dělá Infiniti zajímavějším, neboť se nechová jako vesmírná loď ze Startreku, nýbrž právě jako normální auto.

Design je otázkou osobního vkusu, ale Infiniti nelze díky přikrčenému a rozšířenému vzezření nepřirovnat k šelmě chystající se ke skoku. Tvar masky chladiče je možná až příliš asijský, ale celkově je auto kupodivu pohledné. Až si začnete říkat, že přesně takhle mělo od začátku vypadat Porsche Cayenne. Interiér je asijský o trochu více, ale je velmi dobře sestaven, je v něm ticho, ergonomie ovládání je slušná a pozice za volantem na poměry kategorie SUV příkladná – nebo přinejmenším srovnatelná s BMW X6, které v tomto vyniká. Celkově se mi ale Infiniti líbí víc než právě BMW X6, ale to bude tím, že X6 působí až příliš vulgárním dojmem a její pověst je trochu pochybná…

 

Velmi charakterní agregát

V tabulkách se dočteme, že Infiniti FX50 S má pod kapotou atmosférický osmiválec 5,0 l o výkonu 390 koní a točivém momentu 500 Nm, že má sedmistupňový automat, že váží 2120 kg a že udělá stovku za 5,8 sekundy a dosáhne maxima 250 km/h.

Civění do katalogu s technickými údaji je sice hezká věc, ale neřekne vám, jak Infiniti FX50 S jezdí. Něco vám teď ale prozradím. Infiniti FX50 S jezdí skvěle!

Srdcem všeho je samozřejmě motor – pořádný atmosférický osmiválec s charakterním, ale kultivovaným projevem. Jenže bez schopného podvozku, dobrých brzd a přesvědčivého řízení dobré auto nepostavíte.

Než jsem se prvně rozjel, očekával jsem podobnou vláčnost, gumovatost a mrtvolnost Lexusu, jenže tohle Infiniti vás okamžitě zapojí do děje. Cože? SUV vyrobené Japonci pro Američany a dovážené do Evropy je řidičsky přitažlivé auto? Ano, je tomu tak.

 

SUV, které pobaví

Nevím, jak to dokázali, ale tohle auto je radost řídit. A ještě lepší je to tehdy, když přepnete u voliče převodovky tlačítko tlumičů do polohy Sport. S jízdními vlastnostmi se toho moc nestane, maximálně si všimnete, že auto víc drncá, ale řízení ztuhne, má lepší odezvu a auto se tak báječně řídí – samozřejmě na kategorii dvoutunových SUV. Věřte nebo ne, Infiniti FX50 S má ve volantu něco, čemu se říká zpětná vazba. Sice ve velmi omezené míře, ale přeci jen zde jisté náznaky jsou.

Podvozek naštěstí pohonné jednotce sekunduje a vaše povely poslouchá s nadšením. Infiniti FX50 S má aktivní natáčení zadní nápravy a je to znát – například v rychle projížděných zatáčkách auto zdárně odolává jindy masivní nedotáčivosti, která zužuje podobně zaměřené konkurenty. Občas nabudete dojmu, že řídíte jen trochu větši hatchback. Elektronická stabilizace zasahuje velmi jemně a citlivě a pokud jedete rozumně (i když rychleji), nepřekvapí vás prudkým a nepříjemným zákrokem.

Je to zvláštní, ale obvykle začínáme hodnocení jízdy ve velkém SUV jeho schopnostmi polykače dálničních kilometrů a až pak napíšeme, že na okresku byste s tímhle autem neměli jezdit. Jenže, jak jste si mohli všimnout, nyní tomu bylo jinak. Ale když už jsme u té dálnice…

Infiniti FX50 S bylo vybaveno aktivním tempomatem, který se chová výborně – necuká, reaguje rychle a neotravuje vás nechtěným intenzivním bržděním. Při dálniční rychlosti okolo 130 km/h je Infiniti velmi kultivované, i když na nekvalitním povrchu se do interiéru dostane hlasitější hučení pneumatik. Pohodlí je ale jinak příkladné, zejména i díky odvětrávání předních sedadel a jejich široké možné míře nastavení. Tady si pohodlně sedne opravdu každý. A ten motor… Jestli chcete jet 130 km/h, nebo 180 km/h, je jen otázkou volby. Prostě se rozhodnete a dotknete se plynu.

Provozní náklady jsou věc, kterou sotva budete jako majitel Infiniti FX50 S řešit. Ale i na vás čeká příjemné překvapení. Čekal jsem rozežraný agregát, který si vezme 20 litrů na 100 km a při maximální snaze a rychlosti 100 km/h na dálnici, že pojedu tak za 16… Ale ve skutečnosti, když jsem auto vracel, ukazoval palubní počítač 14,7 l/100 km – a to přiznávám, že jsem si velmi často dopřával plný přísun všech 390 koní. V reálném provozu se tak budete kolem těch 14 litrů pohybovat určitě, a to vůbec není na takové auto špatné – prakticky stejnou spotřebu měl i před pár měsíci testovaný Nissan Murano 3.5 V6, který působil (slušně řečeno) velmi vlažným dojmem.

 

Kolik za to všechno dám?

Testované Infiniti bylo velkoryse vybaveno a detaily jako čtyři kamery okolo vozu (vpředu, po stranách a vzadu) usnadňují manévrování v úzkém prostoru. Audio soustava Bose hraje také špičkově. Místa pro posádku sice v Infinti FX50 S není podobně jako v autobusu, ale protože tohle auto míří spíš proti BMW X6, nelze se zlobit kvůli tomu, že má o pár litrů menší kufr (410 l) než ti největší v segmentu. A teď si vezměte, že za tohle všechno zaplatíte jen 1 880 000 korun.

Ano, za osmiválcové SUV, které jede jako utržené ze řetězu, zaplatíte 1 880 000 korun. A ve výbavě máte úplně všechno, na co si jen vzpomenete. Za podobně vybavené BMW X6 byste zaplatili hodně přes dva miliony. V extrémních případech a na limitu bude sice BMW X6 lepší, ale vy snad s dvoutunovým SUV jezdíte v neděli v pět ráno vymetat oblíbenou okresku?

 

Verdikt

Z tohoto pohledu je tak Infiniti FX50 S jedním z nejlepších aut kategorie SUV, která si můžete za tyto peníze koupit. Dostanete nejen luxusní výbavu a zajímavě vypadající auto, což je pro mnoho zákazníků velmi důležité, ale dostanete i auto, které se příjemně řídí a bude vám způsobovat radost.

Tak to tady máte: SUV, které ode mne dostává takhle vysoké hodnocení. A sakra, budu se nad sebou muset zamyslet…

Dalibor Žák, foto: autor

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyInfiniti FX50 S
0-100 km/h (s)5,8 s
Motor
Konstrukcevidlicový osmiválec
Palivobenzín 98 RON
RozvodDOHC
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)5026
Kompresní poměr10,9 : 1
Vrtání x zdvih (mm)87,7 x 95,5
Převodovkasedmistupňová automatická
Poháněná kolavšechna čtyři
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)287 kW / 390 k při 6500 ot./min.
Točivý moment (Nm)500 Nm při 4400 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)184 k/t
Nejvyšší rychlost (km/h)250 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)18,9 / 9,8 / 13,1 l/100 km
Objem nádrže (l)90 l
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4865
Šířka (mm)1925
Výška (mm)1680
Rozvor náprav (mm)2885
Provozní hmotnost (kg)2120
Celková hmotnost (kg)2595
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)2000
Zavazadlový prostor (l)410 - 1305 l
Ceny
Základní cena modelu1 880 000 Kč
13.7.2009 9:22| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist