Infiniti FX Sebastian Vettel Version

Poněkud krkolomné jméno bude Infiniti dávat svým rychlým modelům. Ale neodepisujte je předem, FX od šampiona Formule 1 má 430 koní a jezdí 300 km/h.

Japonský soupeř BMW ze stáje Nissanu, značka Infiniti, si nedávno najal k propagaci úřadujícího šampiona Formule 1 Sebastiana Vettela. Mladý Němec propůjčí Infiniti svou tvář i jméno. Z toho druhého má profitovat celá řada rychlých vozů, ne nepodobná kompletní nabídce supermodelů BMW. Namísto divize M však Japonci chystají nálepku Sebastian Vettel Version. Jako první ji bude nosit sportovně laděné SUV FX50 s benzínovým osmiválcem.

U Infiniti jistě mohli využít spojení s celebritou lépe, třeba založit divizi V, nebo nasadit označení „by Vettel“. Cokoli by znělo lépe než FX Sebastian Vettel Version. Jenže nakonec se stejně počítá jen co je pod kapotou. A tady se Japonci nedrželi zpátky, benzínový osmiválec posílil na velmi slušných 430 koňských sil.Co je možná důležitější, Vettel prý osobně trval na tom, že auto s jeho jménem musí jezdil alespoň tři sta kilometrů v hodině. Stalo se a nejsilnější FX přišlo o omezovač rychlosti. Zatím nevíme, jak dobře bude nabroušené FX50 zrychlovat, ale na stovce by mělo být asi za pět a půl sekundy.

Design auta je relativně umírněný, přinejmenším vzhledem k tuningové kultuře, kterou jsou japonské ostrovy pověstné. U Infiniti nasadili FX nárazník vymodelovaný podle předního křídla vozů F1, karbonová zrcátka a na poměry produkčních vozů velké zadní křídlo, které skutečně generuje přítlak. Velké SUV má také novou přední masku, ne nepodobnou té na konceptu Etherea. Podobná by se měla časem objevit na všech vozech Infiniti.FX50 nebude posledním autem podle Sebastiana Vettela. Vlastně se toho chystá mnohem víc. Samotná stáj Red Bull totiž projevuje aktivní zájem o účast na podobných projektech, její inženýři chtějí pracovat na silničních autech. Stejně tak je do spolupráce zapálený Vettel, který už tentokrát přispěl vlastním názorem a napříště by se měl podílet i na vývoji (víc než jen tím, že si vynutí vyndání omezovače). Mohl by promluvit například do ladění podvozků. „Spolupracujeme teprve půl roku,“ řekl k věci šéf marketingu Infiniti Simon Sproule. „Tohle je pouhý začátek a my stále zkoumáme další možnosti spolupráce.“

autoweb.cz

14.9.2011 4:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist