autoweb.cz > Hyundai > Hyundai: těžká domluva
Hyundai: těžká domluva
„Mluvili jsme s nimi a poslali své návrhy do Koreje, ale je to jako házet hrách na stěnu,“ řekl v rozhovoru Niclas Pfueller, manažer továrny firmy Dura Automotive Systems v nedaleké Kopřivnici. On i ostatní dodavatelé v blízkém okolí tvrdí, že rozhodování v Hyundai je nejasně rozdělené – o něčem se jedná v Čechách, o jiných věcech až v Koreji.
Podle Pfuellera je jedním z největších problémů fakt, že Hyundai vše porovnává korejskými cenami dílů, což značně zužuje prostor pro inovace. Navíc je výrobní kapacita automobilek Hyundai a KIA v našem regionu zatím příliš malá.
„Nemůžete udělat obchod na 200 tisíc lanek k pedálům plynu,“ řekl Pfueller čtrnáctidenníku Automotive News Europe.
Hyundai ovšem nesouhlasí. Podle pana Do-Sik Kima z právního oddělení Hyundai Motor Manufacturing se všechna důležitá rozhodnutí odehrávají přímo v Nošovicích. V Soulu se prý rozhodlo pouze o tom, kde bude továrna stát a jaké se v ní budou vyrábět modely. „Potom už se rozhoduje tady,“ dodal.
Podle ověřených zpráv bylo ovšem rozhodnutí o dodávkách interiérových plastových dílů a čalounění stropu od španělské firmy Grupo Antolin (místo původně zamýšleného korejského dodavatele Hanil E-Hwa) rozhodnuto v Soulu. Naopak o smlouvě na odběr kol od firmy Hayes Lemmerz z Ostravy se rozhodovalo v Nošovicích. Zkrátka je to trochu zmatek.
„Vybíráme místní dodavatele,“ tvrdí Kim. „Snažíme se minimalizovat importy, abychom snížili logistické náklady.“
autoweb.cz, Automotive News Europe