Hyundai slaví Vánoce v předstihu, představil i30 Turbo, i40 po faceliftu a také i20 Coupe

Tři premiéry najednou nám automobilky obvykle servírují pouze na významných autosalonech, korejská značka Hyundai však zřejmě podlehla kouzlu svátků.
hyundai-slavi-vanoce-v-predstihu-predstavil-i30-turbo-i40-po-faceliftu-a-take-i20-coupe-1100x618.jpgCelá galerie 43 Zdroj: archiv redakce

Dost možná nejvíce by vás mohla zajímat mezigenerační modernizace nošovického modelu i30, který kromě šestiúhelníkové masky chladiče ne nepodobné „singleframu“ Audi přináší především přeplňovanou šestnáctistovku. Na rozdíl od sesterské Kie cee’d GT však nebude mít 204 ale „pouze“ 186 koňských sil a identický točivý moment 265 newtonmetrů.

Se šestistupňovým manuálem vůz akceleruje z 0 na 100 za rovných 8 sekund a rozjede se na 219 km/h. Kromě přepracovaného interiéru se poznávacím znamením Turba stanou rovněž unikátní osmnáctky, dvě výfukové koncovky a řidiči se můžou těšit i na ostřejší řízení s 2,78 otáčky od dorazu k dorazu. Automobilka upravila také standardní motory, přičemž novinkou je možnost objednat si sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku s dieselovou a benzínovou šestnáctistovkou.

Neméně zajímavá bude asi také faceliftovaná modelová řada i40, kterou na silnici rovněž poznáte podle nové, stylisticky sjednocené přídi doplněné o pásy LED. Byť změny nejsou zanedbatelné, také tady se pracovalo hlavně pod karoserií. V rámci zavedení normy EU6 se mezi přední kola dostane modernizovaná naftová sedmnáctistovka s výkonem buď 115 koní (a 280 Nm) anebo 141 koňských sil a nejvyšším točivým momentem 340 Nm. Se silnější jednotkou bude k mání také sedmistupňový dvouspojkový automat, u kombíku budete mít možnost pořídit si adaptivní tlumiče na zadní nápravě, zatímco předním kolům bude pomáhat zatáčet modifikovaná stabilizace snažící se suplovat samosvorný diferenciál.

Poslední dnešní novinkou je nedávno avizovaná třídveřová varianta modelu i20, která bude nosit oficiální přívlastek Coupe, ačkoli tedy zjevně jde o klasický hatchback. Vůz logicky vychází z pětidveřové verze, autoři však v zájmu zatraktivnění profilu snížili linii střechy o 25 mm. Konstruktéři přesto tvrdí, že cestující nebudou co do prostoru strádat, naopak, objem zavazadlového prostoru se podařilo zvětšit o 10 litru na výsledných 336 l.

Pod kapotou něco málo přes čtyři metry dlouhého vozu se objeví dva diesely o objemu 1,1 (75 k a 180 Nm), respektive 1,4 litru s výkonem 90 koní a 240 newtonmetry. Benzíny budou rovněž dva. Slabší čtyřválec 1.25 nabídne 84 koní a 122 NM, zatímco čtrnáctistovka bude mít rovných 100 koní a 134 Nm.

10.12.2014 3:50| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist