Hyundai s vodíkovými články jde do provozu

První sériově vyráběné auto s palivovými články bude celý rok jezdit v Bruselu se členy Evropského parlamentu.

Nejen parlamentu, ale také dalším politikům. V průběhu roku 2012 byl model ix35 Fuel Cell prezentován politikům EU, zájmovým skupinám a veřejnosti a byl v rámci společného programu zaměřeného na propagaci vodíkových palivových článků FCH JU (Fuel Cell and Hydrogen Joint Undertaking), podporovaného Evropskou komisí, vybrán již druhým rokem v řadě, jako předváděcí vozidlo k ukázkám předností technologie vodíkových palivových článků v reálném provozu.Uf, tuhle větu máme z tiskové zprávy, takhle bychom to dát dohromady si neuměli. Každopádně, jde o to, že je tady sériové auto s pohonem, který by mohl být relevantní možností k (údajně) docházejícím fosilním palivům.

Bude mít ix35 Cell úspěch? Dá se to očekávat, protože podle všeho je Hyundai na světovém hřišti velkým hráčem, pokud jde o vývoj technologie palivových článků na vodík, už od představení Santa Fe FCEV v roce 2000.A jaký je plán? V krátkém horizontu podle všeho tedy ukázat kompetentním politikům, že tohle je cesta. A pak začít vyrábět vodíková auta jako na běžícím pásu. Tedy ne „jako.“ Hyundai plánuje vyrobit do roku 2015 jeden tisíc vozů ix35 Fuel Cell, které budou poskytnuty na leasing vozovým parkům veřejných i soukromých institucí.

DOPORUČUJEME: Většina majitelů znovu nechce hybrid

Kde? Zejména tam v Evropě, kde Evropská unie připravila plán pro zavedení vodíku a  podporuje výstavbu sítě plnicích stanic. Pouhá vize? Ale ne, třeba zástupci dánské Kodaně a švédského Skåne již objednali 17 kusů ix35 Fuel Cell.

Autoweb.cz

15.3.2013 4:40

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist