Hyundai ix55 3.0 V6 CRDi 4×4

Má velký dieselový motor, pohon všech kol, automat a místo pro sedm lidí. A co další přednosti?

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 7

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 4

  • Celkové hodnocení 6.4

RADOSTI
Spousta místa pro sedm lidí; solidní diesel; rozumná cena

STAROSTI
Působí moc „americky“; levné detaily; jen průměrně komfortní

Když chcete velké dieselové SUV do milionu, které uveze sedm lidí a má minimálně šestiválec, nemáte na trhu moc z čeho vybírat. Hyundai má ale možná řešení, které se jmenuje ix55 3.0 CRDI. K testu sice dorazila nejluxusnější verze Premium, která pomyslný milion překročí v ceníku o 9 900 korun, ale tohle auto můžete mít od 899 900 korun.

Hodnotit Hyundai ix55 po stránce designu není moc jednoduché, protože rozděluje společnost na dva tábory. Já nechám konečný verdikt „líbí/nelíbí“ na vás a budu se snažit odhalit, v čem je tohle velké SUV zajímavé a atraktivní.​​Upřímně levně
Vlezte dovnitř a hned vám bude jasné, proč uvádí Hyundai v ceníku tak lákavou částku. Nejen design, ale hlavně kvalita a volba materiálů je spíše průměrná, i když proti samotnému slícování dílů se nedá nic moc zásadního namítnout. Bohužel ale dojem dělá hodně a jestli jste zvyklí za interiéry Audi Q7 nebo BMW X5, pravděpodobně nad ix55 jen ohrnete nos.

Celé to uvnitř působí tak nějak „americky“, jestli chápete, co tím myslím. Prostě tu najdete všechnu myslitelnou výbavu, ale v tom nejlevnějším podání. Interiér zkrátka působí příliš plastově, starě a neprémiově. Jenže Hyundai ix55 nechce být prémiové auto – chce být dostupné pro toho, kdo opravdu potřebuje (chce) SUV se sedmi sedadly a nechce utrácet dvojnásobné částky.

Raději jen rovně, prosím
SUV Hyundai ix55 3.0 CRDI má rádo, když ho nepobízíte k nějakému dovádění a chcete po něm, aby jelo jen rovně po dálnici. Zatáčky na silnicích nižších kategorií nejsou místem, do kterých by se ix55 nějak výrazně těšilo a když přeženete nájezdovou rychlost, oplatí vám to kolosální nedotáčivostí a náklonem jak z hororového filmu.Řízení je docela lehké, ale působí příjemně mechanicky. Uspokojivé odezvy od předních kol se ale nedočkáte. To ovšem nikdo u takového auta nehledá. I přes měkčí odpružení ale není SUV ix55 nijak zvlášť pohodlné, na příčných nerovnostech má tendenci poskakovat a třást se. Když přejedete ve vyšší rychlosti spáru, ozve se z útrob auta levné zadrnčení.

Pohodlí neprospívají ani sedačky s příliš krátkým sedákem a nulovým bočním vedením. V zatáčkách se tak nemáte za co zapřít a začnete se držet volantu, což je samozřejmě špatně, protože pak nemůžete auto jemně a citlivě řídit.

Když opustíte zpevněné silnice a nebudete se pouštět do hlubokého bahna, pohon všech kol vás dostane prakticky po šech cestách i necestách. Hyundai ix55 je vybaven elektronicky ovládaným pohonem všech kol, ale motor primárně roztáčí jen přední kola. Teprve v případě potřeby elektromagnetická spojka připne pohon zadních kol a může dozadu poslat až 50 % výkonu.Tlačítkem na přístrojové desce si můžete „zamknout“ pohon všech kol v poměru 50/50, ale když překročíte rychlost 30 km/h, spojka se zase přepne do automatického režimu. Zpomalte pod 30 km/h a obě nápravy se opět pevně spojí.

Šestiválcový třílitrový diesel má papírový výkon 240 koní a točivý moment 451 Nm, jenže autu byste tipovali méně. Z části za to může hmotnost 2,2 tuny, ale také pomalejší automatická převodovka. Ta sice řadí velmi jemně a plynule, ale rychlou a inteligentní změnu rychlostí od ní neočekávejte. Vyhovuje jí uvolněná jízda, kdy se celkem dobře přizpůsobí vašim potřebám. Když po ní začnete chtít moc, nejen, že se bude s motorem trápit, ale spotřeba z jinak klidných 8,5 až 10 litrů vyleze třeba na 14 l/100 km. Motor je ale sám o sobě slušným pohonným ústrojím. Je sice hlučnější, ale ne nekultivovaný.Vypadá to tedy, že je Hyundai ix55 3.0 CRDI jen velmi průměrné auto? Znovu ale opakuji, že tento konkrétní model stojí 1 009 900 korun a dostanete úplně všechno, na co si vzpomente – automatická klimatizace s ovládáním i pro zadní sedadla, audio systém, navigace, elektricky ovládané páté dveře, kožené čalounění elektricky nastavitelných sedaček a jejich vyhřívání a spoustu dalšího. I když, jeden chybějící prvek výbavy, který můžete postrádat, by se našel – parkovací senzory vpředu a couvací kamera. Umístit tohoto obra do mezery mezi jiná auta vyžaduje hodně cviku

Verdikt
Hyundai ix55 neudělá díru do světa svým designem, jízdními vlastnostmi nebo schopnostmi mimo asfalt. Nabízí ale spoustu místa a výbavy za opravdu málo peněz. Pokod patříte mezi zákazníky, kteří chtějí mít v autě úplně všechno, ale je vám jedno, jakou nálepku vozíte na kapotě, mohlo by vás toto SUV zajímat.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcevidlicový šestiválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)2959
Převodovkašestistupňová automatická
Poháněná kolavšechna čtyři
Podvozek
Vpředunezávisle zavěšená náprava MacPherson se stabilizátorem
Vzaduvíceprvkové zavěšení
Brzdy vpředukotoučové s vnitřním chlazením
Brzdy vzadukotoučové
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)176 / 240 v 3800 ot./min.
Točivý moment (Nm)451 / v 1750 - 3500 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)108,1
0-100 km/h (s)10,4
Nejvyšší rychlost (km/h)200
Spotřeba paliva (l/100 km)12,4 / 7,6 / 9,4
Objem nádrže (l)78
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4840
Šířka (mm)1945
Výška (mm)1750
Rozvor náprav (mm)2805
Provozní hmotnost (kg)2220
Celková hmotnost (kg)2780
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)2500
Zavazadlový prostor (l)148 - 598 - 1746
Ceny
Základní cena modelu899 900 Kč
Základní cena test. verze1 009 900 Kč
29.10.2010 8:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist