Hyundai ix20 (od 2010)

6 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Na trhu s ojetými vozy je toto malé MPV zatím nováčkem, přesto si naši pozornost zaslouží. Důvodů najdeme hned několik.

Diskuze

26 komentářů

    Martin

    Vážený autor, výrobcom udávaná kombinovaná spotreba 1.4 CVVT je 6,4 L/100km… ako redaktora webu o autách by vás mohlo napadnúť že 1.4 benzín asi za 4,5 L jazdiť nebude, že?! A objem kufra 211 litrov??? No ja som našiel 440, to je o viac než 100% viac ako ste niekde (neviem kde) zistili Vy. A nehnevajte sa na mňa, ale 1,5 hviezdičky z 5 pre toto vcelku vydarené auto je drsne tendenčné a maximálne neobjektívne… Takýto článok je hanbou autowebu!

    Honza

    To nic nemění na tom, že ix20 je doslova kastrofa. Doporučuji přečíst celý thread na Hyundai Clubu
    http://forum.cars.cz/hyundai/viewtopic.php?f=86&t=23198

    Také bych k tomu řekl, že marketingových pět let záruky je věc moc pěkná, ale realita je evidentně jiná. Článek zde i příspěvky na HC to jen potvrzují.

    Honza Zapletal

    To snad nemysíte vážně s přestavbou nápravy, podloženou odbornými názory \“někteří tvrdí\“:) V tom autě jste opravdu jel, nebo to kompilujete někde z diskuzí? Osobně mi odskakování zadní nápravy v tomhle autě nepřišlo o nic horší, než u ostatních levných aut se zkrutnou příčkou vzadu. Čili třeba prvogenerační Focus je proti tomu sice v jiné lize, ale ne ostatní auta podobné cenové relace.

    Milan Jirouš, Autoweb

    Za chybně uvedenou kombinovanou spotřebu se omlouvám, u motoru 1.4 CVVT se uvádí rovných 6 l/100 km dle webu dovozce (v článku opraveno). Tentýž zdroj uvádí i objem zavazadelníku 211 litrů. Údaj, který jste nalezl tedy asi nebude správný. K dalšímu příspěvku jen uvedu, že jsem s vozem opravdu jezdil a chování zadní nápravy mi dobré skutečně nepřijde.

    Honza Zapletal

    Ok, to beru. Nedalo mi to a díval jsem se na Hyundai fóru, kde jsem našel diskusi k předělání uchycení tlumičů adaptérem na rameně a následný test ve Světě Motorů a zdá se, že na tom něco bude že se tím vlastnosti dají zlepšit. Nicméně mi to opravdu nepřišlo na nerovnostech jako větší hrůza než jiné dnešní hrůzy. Připadalo mi to velice podobné Swiftu, se kterým teď občas jezdím a který jste tu kdysi chválil za jízdní vlastnosti. S tím že Swift je samozřejmě agilnější a řízení není úplně mrtvé, ale jen polomrtvé. Ale pocit, že na nerovnostech za vámi zadní náprava na tvrdších pružinách jen vlaje, zároveň se ale kroutí na měkkém uložení do stran a tlumení nestíhá, ten byl podobný. Jinak další bodové hodnocení ix20 se mi taky zdá zbytečně nízké, co je například tak špatného na nabídce motorů proti konkurenci? Absence malých turbomotorů snad? Mě přijde právě ideální mít možnost si koupit poměrně výkonnou 1,6 bez turba.

    p

    Kdyz muze 1,4 od hondy jezdit realne v kombinaci pod 5l, nevidim duvod, proc by 1,4 s o 7kW nizsim vykonem v hyundai nemohla jezdit pod 6,4.

    k22

    Pokud ix20 jezdí jen z poloviny tak dobře jak Swift, tak je to fantastické auto! Úspěch ix20 je famózní a NĚKOMU zatraceně leží v žaludku, proto výmysly ozadní nápravě, proto zapalcený článek se svěště motorů a tejmený pan Franta, údajně zkušený automechanik..praktiky některých ubohých konkurentů jsou vícenež nechutné!

    Honza Zapletal

    Na tu kauzu s tlumiči zatím vyhraněný názor nemám. V dnešní době bych se nedivil, že uložení je takové nebo makové protože je to o 100 korun levnější, ne protože je to nejlepší řešení. Ani tomu, že výrobce schválně zabuduje díl, který bude v budoucnu vyžadovat servisní zásah. Ale u podvozku by to pravda bylo divné aby schválně chtěli ať drncá, těžko říct jaký servisní zásah by pak šel provést na rozhrkaném autě s uvolněnými sváry 🙂

    Autofans

    Bohužel ix20 je smutný případ dobrého marketingu na průměrné auto a neznalosti naivních kupujících. Nápravy bouchají a odskakují u úplně nového auta, lak má s bídou 80 mikronů, přední kapota sedí vůči světlometům podle toho jestli přišel na směnu do Nošovic Franta nebo Pepa. Lákadlo 5 leté záruky vychází z reality, že průměrný kupující za uvedených 5 let najede 60-80tkm což zvládne celkem v pohodě i Dacia. Třešničkou na dortu je cena běžné servisní prohlídky, která neodpovídá kategorii vozu a většinu majitelů odardí přijet více jak poprvé takže záruka je v háji. Raději ojetou Merivu než toto průměrné auto zabalené do pěkného kabátu

    Rosta

    Autore!!! Nechci polemizovat na Vaší kompetentností, ale k tomu zavazadelníku: Těch Vašich \“211\“ je metoda určení objemu zavazadelníku dle normy \“VDA 211\“ (Verband der Automobilindustrie 211). Prostě jste to někde špatně opsal, vždyť se nad tím stačí i jen zamyslet (podobný objem má třeba Aygo)… Základní objem zavazadelníku u ix20 je 440l.

    Rosta

    Autore!!! Nechci polemizovat na Vaší kompetentností, ale k tomu zavazadelníku: Těch Vašich \“211\“ je metoda určení objemu zavazadelníku dle normy \“VDA 211\“ (Verband der Automobilindustrie 211). Prostě jste to někde špatně opsal, vždyť se nad tím stačí i jen zamyslet (podobný objem má třeba Aygo)… Základní objem zavazadelníku u ix20 je 440l.

    Milan Jirouš, Autoweb

    Zadní náprava: důvodem, proč se jí tolik věnujeme nejsou jen samotné vlastnosti, ale i již zmiňovaný návod na úpravu a fakt, že to může znamenat vážný problém na STK. Nechceme hodnotit, zda je tato úprava funkční (nezkoušeli jsme takto upravený vůz). Odklon tlumiče není v praxi takovou výjimkou, jako tvrdí autor dané úpravy a zakopaný pes může být někde jinde. Nabídka motorů: hodnocena je nabídka pohonných jednotek na trhu ojetin, kde jen vzácně potkáte jiný agregát než 1.4 CVVT. Účelem není hodnotit škálu, z níž mohou vybírat zájemci o nový automobil, ale nabídku pro zájemce o ojetinu. Zavazadelník: zde si sypu popel na hlavu a všem se omlouvám (objem opraven). V technických údajích je popis objemu uveden tak, že se člověk snadno splete: \“Objem zavazadlového prostoru – dle VDA 211 (l)\“ – ve vedlejší kolonce je pak uvedeno \“440\“ bez jakékoli poznámky. Prapůvod problému přitom není u Hyundaie, ale u automobilek, které klamou a mnohdy neuvádění objem dle metodiky VDA (ta se přitom běžně používá, aby bylo jasné srovnání), čímž dojdou k citelně vyššímu číslu, pak totiž uváděné údaje vypadají přesně takto (při měření ale postupují tak, že zavazadelník \“plní vodou\“, což není dle metodiky VDA). V oblibě to mají francouzské značky.

    Michal

    Ojetou Merivu? To jste nemyslel vážně že? Ta není o  nic lepší ani horší než tohle. Odladění podvozku je objektivně horší než u konkurence, ale uvádět Merivu jako lepší volbu, je přinejmenším směšné. Možná C-MAX, nebo Golf Plus, ale to jsou pohříchu jediní konkurenti, kteří by jako ojetiny stály za zvážení. K zpracování nemám výtek, jediný nešvar je za jízdy se viklající okno spolujezdce, ale to bude řešit blížící se záruční prohlídka. Ano, auto jistě bude s nájezdem 80 t/km a víc asi vypadat trochu jinak, ale pokud chce člověk v dané cenové kategorii slušně vybavené NOVÉ mini-MPV, které obstojně jezdí a bude spolehlivé, asi nemáte jinou volbu. Ano, na trhu jsou samozřejmě lepší auta (B-MAX, Mitsu ASX, Yaris Verso), ale ta jsou v trochu vyšší cenové hladině. Jinými slovy, kdybych měl v peněžence 320 t/Kč a chtěl nové malé MPV, asi bych u ix 20 skončil a vůbec by mi to nevadilo. Podle mne lepší volba, než Roomster, u kterého za stejnou cenu budu v roce 2012 připlácet i za palubní počítač.

    markus

    Jel jsem v tom několikrát a funguje to jako každé jiné auto, odskakování jsem si nevšiml. Možná to je tím, že jsem s tím jel tak, jak se to od toho auto očekává, prostě v klidu, žádné závodění.

    A k tomu přístupu k reklamacím bych jenom dodal, že \“vzor kvality\“ VW začal uznávat rovnou z výroby vadné motory TSI až po nátlaku v Německu. Proti tomu jsou reklamace různých pazvuků sranda.

    carreras

    Tak Vám nevím… Na IX20 mám naježděno přes 50t km, netuším, jestli je to moc, málo, nebo tak akorát, abych mohl hodnotit. Ale jezdím normálním stylem (toto auto není závodnička), brzdou provozu rozhodně nejsem. Zadek mi odskočil všeho všudy jednou, když jsem celkem dost rychle vletěl do zvlněné zatáčky, ale bylo mě jasné, žejsem tam nevjel úplně košer. Podvozek je sice tvrdší, to je pravda, ale ve své kategorii na dnešní dobu to není žádná katastrofa, v tomto směru jsou mnohem horší auta. V interiéru mi jaksi nic nevrže, plechy jsou slícovány dobře. Asi jsem divný já nebo moje auto, možná mám nějaký protekční kousek, to netuším, ale já jsem s vozem spokojen. Předtím jsem měl Fabii II, kupovanou novou, a to jsem byl častěji v servisu než na silnici. Oproti ní je ix20 tichý a spolehlivý vůz. Nikdy jsem neměl sebemenší problém s motorem (což bohužel o FII nemohu říci ani náhodou). Do auta liju jen benzín a olej, měním filtry a prostě jezdím. Mám 1,6 benzín, a že by byla ta 1,4 celkově technicky horší, to nedokážu posoudit, nejel jsem v ním. Názor ať si udělá každý sám, nicméně za ty prachy…
    Jen mě v článku trošku zarazila informace, že prý někdo mění tlumiče za jiné z druhovýroby a jízdní vlastnosti se mají údajně zlepšit – tady bych jen chtěl říci, že je to pravděpodobně úplný nesmysl – druhovýroba tlumičů na ix20 doposud neexistuje. Nicméně mi celá záležitost okolo \“úplně strašné a katastrofální\“ zadní nápravy příjde tak nějak přitažená za vlasy, a začínám mít pocit, že je tato \“kauza smrtelně nebezpečého auta\“ tak nějak trochu vycucaná z prstu. Skoro se mi chce napsat, že konkurence nikdy nespí, ale konspirovat bych si nedovolil, to v žádném případě. Ale jak jsem psal výše, asi jsem divný já nebo moje ix20, my spolu prostě vycházíme dobře. Jsem s vozem spokojen. Tečka. 🙂

    Petr

    Přátelé, po přečtení výše uvedených komentářů mě to nedá a musím taky něco zplodit – IX máme, jako druhé auto do rodiny zatím dva roky. Jízdní vlastnosti, provedení, prostornost je super, žádné výhrady nemám, nic nevrže, nic neuskakuje, autko vezme na běžné pojížďky kolem 7 litrů.
    Pokud jde o cenu servisních prohlídek tak tam už je to horší – první servis, najeto 10.000 km takže vlastně po roce – cena kolem 5000, druhý servis také po roce, najeto 18000 – cena 10.000 Kč !!!! a to jsme ještě neměnili doporučené svíčky čímž se ušetřilo :-).
    Hyundai prostě vyrobil super autíčko, dal na něj pětiletou záruku, ale nechal si ji sakra zaplatit, cítím se trochu podveden a z nadšeného uživatele se stal hejl který jim skočil na lep.

    Karel

    Najdi si jiný servis.Předem dohodnout cenu.Vzít si svůj olej.cac. 750 kč 4 litry -na internetu.Jezdím do Fischer České Budějovice.Ale jsou i jiné -rozumné.Cena přibližně polpviční od té tvé.Umyté auto,super jednání. Zdravím a nenechte se okrádat!!!!! Karel.

    fpok

    Co mě na autě hodně vadí je kontrola tlaku v pneumatikách. Auto jsem kupoval v říjnu s plechovými disky a zimními pneu. Tam byly senzory na kontrolu tlaku namontované. Na jaře jsem si koupil letní gumy, a abych nemusel přehazovat gumy, tak i nové alu disky. V servisu Pyramida je namontovali a na palubce začala svítit oranžová kontrolka „špatně nahuštěné pneu“.
    Tam jsem se dozvěděl, že pokud chci, aby přestala svítit, tak si musím koupit i nové senzory na kola.
    Cca 8000 + montáž a nakódování. Měl jsem za to, že když nové senzory nebudu chtít koupit, tak to na palubním počítači odkódují a tím přestane kontrolka svítit. A až na podzim přijdu s „plecháčema“, že to zase zpátky nakódují a já budu jezdit v pohodě s hlídáním tlaku v gumách.
    Chyba lávky. Nedá se to vypnout. Prostě když si nechci koupit senzory za 9000 tak budu za trest jezdit půl roku se svítící kontrolkou. To je prostě na hlavu. Vím, že na Škodovce existuje tlačítko…
    Tady ne. Ptal jsem se ve třech servisech a potvrdili mi to. Za to by výrobce zasloužil nakopat do pr…e.
    Žádný současný zákon nenařizuje mít senzory. To, že se to připravuje, mě může být ukradené. Když jsem auto kupoval, tak už tam byly namontované a nikdo mě neupozornil na případné problémy. To ani nemluvím o tom, že všechny gumy byly nahuštěné na 3 bary (měřeno dvěma tlakoměry).
    Zajímal by mě názor někoho kompetentního, ale ten bude nejspíš někde tiše zalezlý.

    SadiraComp

    Já bohužel mám s firmou Hyundai Fischer špatné zkušenosti, moje první a poslední návštěva byla horor. Opravdu strašný, a o chování zaměstnanců nemluvě.

    asikon

    Náhodou super auto z Indie

    Anton Fischer

    Dobry vecer, velice ma mrzi Vasa „hororova“ skusenost s mojim servisom i pristupom ludi a uprimne musim povedat, ze sa mi nezda Vase tvrdenie az tak uplne pravdive. Kontaktujte ma prosim na ozrejmenie okolnosti. Zalezi mi na tom. Dakujem.
    Anton Fischer
    anton.fischer@hyundai-fischer.cz

    jsk

    Vyrábí se v Nošovicích, kousek od Mladé Boleslavi…

    Luboš

    Zdravím,
    jsem majitelem ix 20 již 3 roky a 3 roky si stěžuji bezúspěšně na hlučnou nápravu a na odskakování zadku vozidla.Loni mi byl vyměněn pravý tlumič protože po najetí 25 tis.km vytekl výměnu druhého Praha neschválila protože účinnost údajně byla 68 procent.Letos při 3 leté prohlídce jsem opět na problém upozorňoval opět je to prý v pořádku.Při čekání jsem požádal o svezení inovované ix 20 a byl jsem překvapen,že nebouchá,upozornil jsem na to technika „já vím ale na vašem autě to nejde udělat bylo změněno uchycení tlumičů“.
    Tuto sobotu v zatáčce auto odskočilo že to zaregistrovala i manželka a tak jsem se včera vydal do servisu.Opět vše normální.To mě naštvalo jel jsem na test tlumičů s výsledkem že levý jako by tam vůbec nebyl Najeto 35 tis.a pravý ne kterém jsem ujel po loňské výměně 9 tis.je už na hranici.Zavěr:Jízdní bezpečnost není zaručena.Po návratu do servisu a předložení výsledku testování levý objednají a pravý musí povolit Praha.Tak stojím před problémem když to nepovolí jak to řešit abychom se v autě nepřizabili.Jsem z toho velice zklamán.

    kecindaz

    dobry den ix 20 nemá chybu mam ho 3 roky a bez problemu toto auto je do normálního provozu a ne na zavodeni nikdy mi neuskocilo i na Brnenske dalnici co se tyce garancni prohlídky je opravdu draha s tim se mohou zlepsit mam najeto 43 tisíc a bez zavad mam 1,6 na LPG a jezdim za1.30 na 1km vsem doporucuji. JDU SI KOUPIT NOVOU PO FEISLIFTU CAU.888

    Zdenda

    Na ix20 1,6 mám najeto 30000km a zatím mohu říct, že je to pohodlné a dobře udělané auto. Jezdí potichu, motor je dostatečně silný a nějakého uskakování zadní nápravy jsem si nikdy nevšiml, spotřeba je okolo 7l.
    Pouze bych vytknul totální nepřehlednost karoserie při parkování a také to, že je to doslova magnet na policajty (tolikrát jako v ix20 mě snad za celý život nezastavili – buď nečekají s majitelem žádné problémy, nebo to auto prostě nemají rádi).

    Peter

    Mám najeto 12000km a zatím jezdím bez problému. Co se týče slícování dílů karoserie tak je tam dost nepřesností.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist