Hyundai ix20 1.4 CRDi vs. Škoda Roomster 1.2 TDI
24 fotografiíSrovnávací test
Překvapivě jasnému verdiktu pomohla nešťastná motorizace Roomsteru Greenline, ale ani jiný motor by nejspíš výsledek nezvrátil.
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
24 fotografiíSrovnávací test
Překvapivě jasnému verdiktu pomohla nešťastná motorizace Roomsteru Greenline, ale ani jiný motor by nejspíš výsledek nezvrátil.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Opět někdo srovnával jablka s hruškami.
Opět někdo míchal jablka s hruškami.
Koukám, že se tu ta ozvěna nějak rozléhá. A co by se teda mělo srovnávat? Roomster 1.2 TDI bílá vs Roomster 1.2 TDI modrá?
Roomster 1.2 TDI je uz sam o sobe nesmysl. Že vznikl kvůli ekodebilům je jisté. Každý normální člověk si do něj dá 1.2TSi a má vystaráno. I se spotřebou. S variabilitou interiéru bych to tak bledě neviděl … tento samý web chválil při prvním testu Roomsteru skládání sedadel a vyšší nakládací hrana … už tam je no. Jinak sadadla jdou sklopit a zvednou či vyndat a máte přes 1500l objemu.
K požitku z jízdy který je tady brán jako etalon … v Hyundai není žádný(vlastní zkušenost). Roomster se chová více jako normální auto.
Tenhle článek mi přijde tendenční(ale výběr motorizace u Roomsteru mu nahrává)
Tenhle \“nezávislý\“ test stál Hyundai asi hodně peněz, co?
Hmm, nejlepší je, jak by zase nějakej jinej Honza z putiky vod vedle psal, že \“tenhle test stál škodovku asi hodně peněz\“, kdyby to dopadlo obráceně. 🙂
Já si taky myslím, že měli porovnávat spíš motorizace 1.6 TDI a 1.4 CRDI, tam už by zo pro Hyundai tak jasně nevyznělo, ale i tak bych vzal Hyundai. Kvalitnější interiér sice Škoda má, nicméně ani Hyundai se nemá za co stydět a v porovnání cena/výbava Hyundai vyhrává na celé čáře. Nemluvě o tom, že na šířku je Korejec o 8,1 cm širší, což je taky podstatnou výhodou.
to…….
Nestačím se divit, jakmile škodovka nevyhraje nějaký test, tak je konkurent označen za \“podplatitele\“, nebo test označen za neobjektivní, nebo nesmyslný. Tím se nezastávám ani jedné, nyní testované, značky. Pokud ale někdo chce kritizovat, ať sem napíše důvody proč tomu tak je, popř. z čeho vychází a nemlátí jen prázdnou slámu.
Nestačím se divit, jakmile škodovka nevyhraje nějaký test, tak je konkurent označen za \“podplatitele\“, nebo test označen za neobjektivní, nebo nesmyslný. Tím se nezastávám ani jedné, nyní testované, značky. Pokud ale někdo chce kritizovat, ať sem napíše důvody proč tomu tak je, popř. z čeho vychází a nemlátí jen prázdnou slámu.
Nesporným benefitem těchto aut je, že po koupi asi neexistuje jediný důvod s nimi kamkoliv jezdit zbytečně, to na nich vidim jako hlavní úsporu.
Ano, to je dobrá úvaha… 🙂
Děkuji pane novináři za odvahu! Popsal jste asi jako první to co jsem si v praxi ověřil a to totální nevariabilitu a nepraktičnost roomstreu! Přesně tak, po otevření kufru koukáte do nepraktické díry a po sklopení sedadel máte v kufry tři 18ti kilové boule! A nad hlavou 30cm prostoru k ničemu. Je to pouze podvod a klam na zákazníky stejně jako velký dům na malých základech jak napsal autobild o oktávce. Pravda pomalu vychází najevo a prodeje klesají!
ad: …tento samý web chválil při prvním testu Roomsteru…
no ved, to, pri prvom teste, niekedy to mozno stacilo, ale uz zjavne nie.
jeto trošku jiná kategorie ale seat altea XL style 1,6 TDI 444900,- 2,0 TDI 478900,- automat za 40000,-
jeto trošku jiná kategorie ale seat altea XL style 1,6 TDI 444900,- 2,0 TDI 478900,- automat za 40000,-
To nic není, což teprve Dacia Logan MCV již od 179900,- Kč!!!
Ty jsi zase trouba co neumí s těmi sedadly manipulovat. Stačí zatáhnout a sedadla jsou zvedlá. Odjistit a vyndat a jsou venku, jednoduše. Proti ix20 je prostor na náklad 100% větší. Stěhoval jsem s Roomsterem vcelku velké skřínky a byl jsem překvapený jak v pohodě se do něj vešli. Ani do kombíků(Pasat atd) ani do ix20 by jsi je nedal.
Proto se někomu hodí těch 30cm prostoru k ničemu.
To že sem odpůrce roomsteru ještě neznamená že mě zde můžeš označovat za troubu! To prosím nepatří do diskuze, děkuji! Prostě si stojím za tím, že pokud výrobce tvrdí že je to auto variabilní tak já říkám že je to podvod. Přijedu do ikea, něco neočekávaně koupím a velmi lehce nadvednu a odjistím ty 18ti kilový boule, hodím je do odpadáku, naložím zboží a vesele odjíždím. Gratuluji!!!
http://www.auto.cz/skoda-yeti-tdi-2-0-4×4-v-dlouhodobem-testu-mechanicke-zavady-zatim-nevymrely-57897
A co budeš v tomto případě dělat se sedadly v ix20?
Ja jsem s rodinou obě auta poctivě testoval. Každé jsem měl od prodejce půjčené doma na 24 hodin. Do obou jsem nakládal stejné předměty fotil a měřil! Udělej prosím totéž a pak se nebudeš muset ptát a já nebudu muset složitě vysvětlovat. Dojdeš ke stejnému závěru jako pan redaktor. Chápu že je to šok když jsme byli mediálně jednohlasně masírování medii několik let o genialitě sedadel v roomu. Opak a nepraktičnost roomsteru zjistíš teprve tehdy, až ho porovnáš s něčím hezčím, lepším ,jednodušším a praktičtějším.
Máme Roomster jako služebáka. S motorem 1.9 TDI žere 8 litrů na 100 km mimo město. Nechápu. Mám starého Focuse a tu samou trať při mnohem sportovnější jízdě a motorem 1.8 16V jezdím se stejnou spotřebou v benzínu. Roomster se prostě nepoved.
Abychom se tedy tady bavili tak nějak konkrétně.
Jakou délku, šířku a výšku kufru jsi naměřil u obou aut při sklopených zadních sedadlech?
Tak to bude někde chyba. Tyhle motory žerou i ve větších a těžších autech koncernu kolem 6 l/100 km.
Jezdil jsem s 1.9 TDI PD v různých autech a mimo město berou běžně kolem 5 l/100 km, ten 1.8 16v jsem měl v Mondeu a pod 7 l/100 km jsem se nedostal.
Ok, tak pre stahovakov to moze byt uzitocne…pre mna nie.
Máš ale pěkně blbý metr. ix je menší o dost
To je blbost co tvrdíš, proto tě nazívám troubou a právem. Musíš porovnávat fakta a né dojmy. Jediné plus v ix je deska v zavazadelníku, jinak nic, menší kufr, menší využitelnost. Sedadla nejsou tak propracovaná, nemají tolik možností poskládání a dále a dále.
Problém je to, že je to služebák a každý mu dává co se do něj vejde. Ale musí tam být něco v nepořádku.. ta spotřeba není normální………….
A sorry spotřeba je normální… jezdí se za 8l žere 5l a 3l jsou doma ve felii 1.9D(hustopišokára)
Pokud chce prodejce mít zničené auto tak ho dá komu… novinářům a oni to už nejak udělají. Nic nemůže být pro auto horší než pár testíků. Nekteré značky vůbec nedávají auta k testům. Např. audi moc rádo nepůjčuje autowebu….
Používám k služebním jízdám Passát 1,9 Tdi běžná spotřeba okolo 7,5 až 8 l , kde je to co udává výrobce . Střídají se šoféři , ženy i muži . Technicky je O.K. ???
Řeč byla sice o spotřebě mimo město a ty jsi nenapsal, jakého režimu se tvoje spotřeba týká, nicméně problém bude opět někde jinde, viz. zde:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/456-Passat.html?fueltype=1&constyear_s=2005&power_s=74&power_e=96
Propaganda škodovky se na vás škaredě podepsala. Prostě lepší je to auto které má větší kufr! Gratuluji ale tady končím :-))))). Trouba je ten kdo si tu zmršeninu předku fabky a zadku z golfa IV ze které není vidět na semafor a vlevo na křižovatku za ty prachy koupí. Opravdu čím větší kufr tím lepší auto! Zlatá medaile pro marketing škodofky smekám jak se jim podařilo kolik troubů to opakuje :-))).
A co se tak škaredě podepsalo na tobě? Nějaké trauma z dětství, těžký úraz nebo snad lobotomie?
Ale kdepak kamarádi jsme na stejné lodi! Já samozřejmě mám roomíčka doma a jen testuje jak moc ho máte rádi, jestli náhodou nevyměknete pro ten škaredej a zlej kundaj z ostravy.! Je to nejlepší autíčko co znám 41 kw a jak peláší, čokoládová metla , hlíny, příprava na rádio, miluji ho!Je to mazlík tak se nezlobte to byla jen sranda , trošku jsem vás zkoušel ale vy jste se nedali, díky kufr kufr kufr!
1. Nechápu proč testovat Roomster ve verzy Greenline? ix20 je také ve verzi Greenline? Je to auto pro lidi, kterým dělá dobře že maj doma něco zeleného, ale do testu to není vhodné.
2. Roomster 1.6 TDI CR 66kW stojí 411 000 ve verzi STYLE s klimou. ix20 za 370 000 klimu nemá.
3. Designe a variabilitu nechám na osobním posouzení, mě se Roomster designově i po stránce variability a jízdních vlastností líbí velmi, proto jsem si ho také pořídil.
4.Každopádně z výše jmenovaného kvalita článku nic moc. Novináři v této republice mi přijdou čím dál více k smíchu.
1. Nechápu proč testovat Roomster ve verzy Greenline? ix20 je také ve verzi Greenline? Je to auto pro lidi, kterým dělá dobře že maj doma něco zeleného, ale do testu to není vhodné.
2. Roomster 1.6 TDI CR 66kW stojí 411 000 ve verzi STYLE s klimou. ix20 za 370 000 klimu nemá.
3. Designe a variabilitu nechám na osobním posouzení, mě se Roomster designově i po stránce variability a jízdních vlastností líbí velmi, proto jsem si ho také pořídil.
4.Každopádně z výše jmenovaného kvalita článku nic moc. Novináři v této republice mi přijdou čím dál více k smíchu.
😀 airwaves, jen tak dál 🙂
Tak tak, mentálně postiženým musíme pomáhat.
A je to tu zase. Jak nějaké auto porazí Škodovku, je test zmanipulovaný, podplacený atd. To je snad český evergreen-). Já s autorem článku veskrze souhlasím, i když si myslím, že se měl testovat Roomster 1.6 TDI vs. ix 20 1.4 CRDI, tam už by vítězství ix 20 tak jasné nebylo, možná by dokonce i vyhrál Roomster, ale to by mně stejně od koupi ix 20 neodradilo.
Jízdní vlastnosti sice jsou důležité, ale jak autor zcela správně argumentuje, k čemu mi je cizelérsky trefený apex, když v autě budu sedět ve stejné výšce jako v normálním hatchbacku a komfort jízdy bude nižší? K čemu si potom kupovat MPV? A to nemluvím o tom, že zde debata opět sklouzává k oblíbenému klišé našich silnic, alias vybíráme auto pravítkem-). Co se týká interiéru obou vozů, Roomster na mně působí hodnotněji, nicméně ix 20 nějak výrazně nezaostává.
Ať už je výsledek jakýkoliv, na tomto testu mě zarazily dvě věci:
1) Jezdit s ekologickou verzí GreenLine po okruhu a divit se, že je auto pomalé a žíznivé, je holý nesmysl. Verze GreenLine má jiné přednosti a kvůli rychlosti si jí nikdo nekupuje. To je jako kdyby jste si koupili RS a divili se, že se s ní špatně jezdí v terénu.
2) Napsat, že Roomster je málo variabilní, může jedině (odpusťte mi ten výraz) pitomec. Ani nemám sílu mu to rozmlouvat.
nebojte se o skodovienku, taky nemuze byt vecne prvni, to se stava ze su lepsi auta,hyundai,kia
to je blbý test zvlášt když si vzali greenlina ale hlavně u těchto aut jde hlavně o praktyčnost
sám za sebe nechápu jak může někdo srovnávat primárně jinou motorizaci dvou vozu. Neříkám ze je roomster designove nádherné auto. Ale sám mám TSI 1.2 77kW ve verzi Style se všemi elektronickými vychytavkami přes ABS, ESP, atd. Vnitřní prostor auta je obrovský, variabilita sedaček vzadu opravdu výborná pro mé účely. Jako rodinný vůz, když má někdo malé děti, velká zadní okna, vyšší posez. Jedinou vítku mám k sedačkám , kdy při ostřejším projížděním v zatáčkách plavu. Ale částečně to bude i potahy, které nemám pořádně uchycené. Navíc, Vengy jsem od doby co se začali vyrábět potkal tak tři a ix20 tak deset. Roomsteru to jezdí čím dál tím více, hlavně po posledním faceliftu. Dám si tupráci a půjdu si ix20 vyzkoušet v reálu. Co se mi ale na autě také líbí je spotřeba, která při 100km/h je kolem 5,8litru s clou rodinou a 6,3litru stodolou a plně naložený autem.