Hyundai i30 (od 2007)

Model i30 se v bazarech nevyskytuje tak často, jako jeho bratranec cee´d. Na trh totiž přišel s vyšší cenou a o rok později. Ceny ojetin jsou ale srovnatelné.

RADOSTI
Příznivé ceny ojetin, prostor pro posádku, v současné době mnoho vozidel po prvním majiteli.

STAROSTI

Menší zavazadelník kombi, slabší odolnost vůči opotřebení, podle mnohých motoristů méně zdařilý design v porovnání s modelem cee´d.

Korejská automobilka Hyundai uvedla model i30 rok po Kie cee´d. Ta přitom stojí na shodném podvozku a využívá i stejnou techniku (automobilka Kia patří pod křídla Hyundaie). Vozy se liší jen designem a zpracováním interiéru, kde mohou být prostorové rozdíly.

Cee´d navíc nabízel už od počátku velkorysou záruku, zatímco „í-třicítka“ se k pětileté garanci propracovala až postupem času. Na trhu nových vozů tedy neměl automobil situaci nejlehčí.

Pětidveřový hatchback doplnilo v roce 2008 kombi pod označením i30cw. O dva roky později se začal vůz nabízet také se systémem start-stop.

Automobil samozřejmě prošel bariérovou zkouškou Euro NCAP. Stalo se tak rovnou dvakrát. Nejprve v roce 2007, kdy vůz dostal čtyři hvězdičky z maximálních pěti za ochranu posádky při nárazu (33 bodů), a tři hvězdy z pěti možných za ochranu dětí v autosedačkách (34 bodů).

Hyundai i30 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Hyundai i30 fotogalerie

Po vylepšení došlo k opakovanému testu o rok později. Automobilce se vynaložené úsilí vyplatilo a Hyundai i30 si odvezl plný počet hvězd za ochranu posádky (34 bodů). Zlepšil se také v disciplíně ochrana dětí v autosedačkách, kde vybojoval čtyři hvězdy z pěti za 38 bodů. Ohleduplnost při střetu s chodcem se nezměnila – dvě hvězdičky z maximálních čtyř (14 bodů).Pozice na trhu
Jak již zaznělo, Kiu cee´d potkáte na trhu ojetin častěji než Hyundai i30. Přesto nejde o nedostatkové auto. Nejvíce se objevují vozy se zážehovým motorem o objemu 1,4 litru nebo turbodiesely 1.6 CRDi.

Cena nejlevnějších vozidel začíná okolo částky 170 000 korun. Kdo zatouží po kombi i30cw, měl by si připravit částku 220 000 Kč a více.Zpracování
Materiály použité v interiéru modelu i30 jsou proti předchůdcům výrazně kvalitnější. V porovnání s nejlepšími ve třídě ale stále zaostávají. Některé plasty působí levněji.

Pochvalu zaslouží pohodlná sedadla a prostor pro posádku. Těsno není ani na zadních sedadlech. V případě kombi je zde dokonce nečekané místo.

Zavazadelník hatchbacku disponuje objemem 340 litrů v základním uspořádání. Kombi nabídne 415 litrů, což není v rámci třídy nijak dobrá hodnota.Jízda
Podvozek solidně tlumí nerovnosti a zle si nevede ani v zatáčkách. Nicméně jízdní vlastnosti i tak zůstávají lehce pod průměrem, což se ukazuje při rychlé jízdě po klikatých okreskách.Motorizace
Ze zážehových pohonných jednotek se nejčastěji setkáte s agregátem 1.4 CVVT/80 kW, který podává vzhledem ke svému objemu opravdu dobré výkony. Ještě více sil má šestnáctistovka nebo dvoulitr, ale zde již musíte počítat s vyšší spotřebou.

Turbodiesely 1.6 CRDi a 2.0 CRDi potěší příznivou spotřebou. U automobilů s vyšším kilometrovým proběhem by ale mohly nastat potíže se vstřikovači, které nejsou vůbec levné.

Větší pozornost si zaslouží vozidla se vznětovými motory a systémem start-stop, jehož činnost rozhodně vznětovému motoru neprospívá (při vypínání agregátu na křižovatkách nedochází k dochlazování, což může ovlivňovat životnost například turba).

Zážehové motory: 1.4 CVVT/80 kW, 1.6 CVVT/93 kW, 2.0 CVVT/105 kW.
Vznětové motory: 1.6 CRDi/66 kW, 1.6 CRDi/85 kW, 1.6 CRDi VGT/94 kW, 2.0 CRDi VGT/103 kW.

NEJ motory
Dobrá volba: 1.4 CVVT
Na čtrnáctistovku jde o svižný agregát, který dokáže pracovat úsporně, což mnoho řidičů ocení. V nabídce je velice častý a tak není problém s výběrem.

Nevhodný: 2.0 CVVT
Zážehový dvoulitr je vzhledem k dispozicím menších pohonných jednotek zbytečným luxusem. Přirozeně si řekne o větší příděl paliva, a to se při současných cenách řidičům nemusí líbit.

Časté závady

U Hyundaie i30 se někdy objevují potíže s klimatizací nebo třeba elektrickým stahováním oken. Známá je kratší životnost některých dílů. „Setkáváme se s vůlemi na přední nápravě, objevují se také v řazení,“ vysvětluje Jindřich Topol, regionální manažer AAA AUTO.

Silentbloky zavěšení náprav, ale i táhla stabilizátoru totiž nevydrží tolik jako u jiných vozidel. Někdy zlobí stěrače a ostřikovače, objevuje se také koroze výfuku. Podle zástupce AAA AUTO mají některé automobily nadměrně opotřebenou spojku. Známé jsou i pazvuky v interiéru.

Milan Jirouš

29.5.2011 12:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist