Hyundai i30 (2016): nový korejský Golf představen v předpremiéře, ukáže se v Paříži

(+ video) Hyundai vypustil první fotky třetí generace modelové řady i30. Kromě nové čtrnáctistovky s turbem čekejte ostrou verzi RN30, kombík i čtyřdverové kupé.

Novinka korejského koncernu Hyundai nahrazuje svého předchůdce relativně brzy – i30 třetí generace se představí teprve po pěti letech od premiéry nyní již výběhového modelu. Po stránce designu tak trochu připomíná mix Audi, Infiniti a možná i Peugeotu 308, každopádně lze říci, že vozu nechybí vyváženost a stylistická čistota.

Pokud jde o rozměry, nová i30 navržená v evropském stylistickém centru je dlouhá 4340 mm, široká 1795 mm, vysoká 1455 mm a rozvor činí 2650 milimetrů. Jinak řečeno, třicítka je o 40 mm delší, 15 mm širší a 15 mm nižší oproti stávajícímu modelu, zatímco vzdálenost náprav zůstává identická.

Pětidveřová karoserie nabízí prostot pětici cestující a zavazadlový prostor je schopen pojmout kufry či tašky o objemu 395 litrů a po sklopení zadních sedadel celkem 1301 litrů.

Pracoviště řidiče vám s ohledem na příslušné fotografie dostupné v naší galerii blíže popisovat nemusíme, možná by vás ale mohlo zajímat, že zde najdete osmipalcový dotykový displej dodávaný za příplatek, navigaci, dostupná je rovněž kompatibilita s mobilními telefony skrze rozhraní Apple CarPlay a Android Auto a lze mít také indukční nabíjení.

Stejně jako evropská konkurence, také Hyundai i30 dostane spoustu bezpečnostních prvků jako je třeba systém varování před nárazem, adaptivní tempomat, detekci aut v mrtvém úhlu i provozu křižujícího směr jízdy při couvání z parkovacího místa, dále zde najdete snímače upozorňující na neúmyslné opuštění jízdního pruhu či omezovač rychlosti.

Do příchodu nejvýkonnějšího ostrého hatchbacku s pravděpodobným přídomkem RN30 anebo i30 N bude nejvýkonnější variantou třicítky model osazený novou přeplňovanou čtrnáctistovkou o výkonu 140 koní a točivém momentu 242 newtonmetrů. Paletu benzínových motorů doplňuje litrový tříválec s turbodmychadlem a 120 koňmi (170 Nm) a atmosférická čtrnáctistovka s výkonem 100 koní a 134 Nm.

Naftové agregáty jsou rovněž tři, přesněji řečeno jedna – přeplňovaná šestnáctistovka ve třech variantách. Nejslabší má 95 koní a 280 Nm, prostřední 110 koňských sil a stejný točivý moment a nejsilnější disponuje 136 koňmi a 300 newtonmetry.

Hyundai i30 třetí generace bude veřejně představen během pár týdnů na pařížském autosalonu a Korejci kromě hatchbacku slibují opět kombík a nově též čtyřdveřové kupé. Třídveřový model v plánech prozatím není.

12.9.2016 11:55| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist