Hyundai i30 1.6 CRDi

Další korejský hatchback, který má zálusk na VW Golf a Ford Focus
  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 6

Počkat, co nám tohle auto jen připomíná? Aha, zboku vypadá téměř stejně jako Kia Cee’d – a není divu, vždyť od ní převzal větší část dílů. Stejné je v podstatě všechno: podlahová plošina, motory, podvozek, rozměry… jen místo původu se liší: zatímco Cee’d vyrábí továrna automobilky Kia ve slovenské Žilině, Hyundai i30 bude zanedlouho vyrážet do světa z moravských Nošovic.

Hyundai dává zákazníkům na výběr pětici motorů, od benzínové 1.4 (80 kW/109 k) po naftový dvoulitr 2.0 CRDi (103 kW/140 k). Náš exemplář měl pod kapotou diesel 1,6 l CRDi v silnější ze dvou nabízených verzí. Hyundai udává výborných 85 kW/116 k v 4000 ot./min. a působivých 255 Nm v rozsahu 1900 až 2750 ot./min. Nemáme důvod nevěřit: točivý moment nedocházel ani v dálničních stoupáních a při energických výjezdech ze zatáček i30 energicky protáčela vnitřní kolo.

Hyundai i30 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Hyundai i30 fotogalerie

K chování na silnici nemáme žádnou výtku, i když Cee’d se nám zdál ještě o chloupek přesnější a jistější. Komfort odpružení zbytečně kazí hlučná zadní náprava a necitlivost řízení okolo středové polohy řidiče znervózňuje, zejména na mokrém asfaltu. Celkově však i30 svými jízdními vlastnostmi předčí všechny ostatní modely ze současné nabídky Hyundai minimálně o půl třídy.

Samozřejmě čekáte, že nejpádnějším argumentem ve prospěch i30 bude cena, a máte pravdu. Všechna provedení mají v základu šest airbagů, dvouose seřiditelný volant a aktivní opěrky hlavy. Už druhá úroveň výbavy, Comfort, pak obsahuje třeba automatickou klimatizaci, bederní opěrku pro řidiče nebo zrcátka v elektrice. Hyundai i30 1.6 CRDi Comfort vyjde na 464 900 a pokud vám stačí o 26 koní méně, ušetříte dalších dvacet tisíc.

Jirka Červenka

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyHyundai i30 1.6 CRDi
0-100 km/h (s)11,6
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivonafta
RozvodDOHC, 16V
Plněnípřeplňování turbodmychadlem s proměnnou geom.
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1582
Kompresní poměr17,3:1
Převodovkapětistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)85 kW/116 koní v 4000 ot./min.
Točivý moment (Nm)255 Nm v 1900-2750 ot./min.
Nejvyšší rychlost (km/h)188
Spotřeba paliva (l/100 km)5,7/4,1/4,7 l/100 km
Objem nádrže (l)53
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4245
Šířka (mm)1775
Výška (mm)1480
Rozvor náprav (mm)2650
Provozní hmotnost (kg)1366
Celková hmotnost (kg)1820
Zavazadlový prostor (l)340/1250
Ceny
Základní cena modelu464 900 Kč
16.12.2007 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist