Hyundai i10 a Grand i10 odhaleny, XL pouze pro Indii

Zbrusu nová platforma, více místa ve všech směrech a opět navrženo v Evropě pro potřeby zdejších motoristů - to je ve zkratce druhá generace i10.

Srpnová úroda automobilových novinek bude letos – zdá se – docela bohatá. Jen posledního týdne tu máme pro blížící se frankfurtský autosalon oficiální premiéry BMW i3i8, nebude chybět jedna z posledních verzí Gallarda LP 570-4 Squadra Corse, teoreticky by mohl dorazit nový tříválcový Caterham a dnes tu máme zcela nový přírůstek od korejského koncernu Hyundai-Kia.

Druhá generace městského mini i10 je postavená na nové platformě s rozvorem prodlouženým o pět milimetrů z původních 2380 na 2385 mm. To jistě není mnoho „iDesítka“ však narostla rovněž do délky o 80 mm na celkových 3665 mm, karoserie byla rozšířena na 1660 mm (+ 65 mm) a akorát výška se snížila o rovných pět centimetrů na konečných 1490 mm.

Hyundai slibuje, že z lehkého přifouknutí karoserie bude profitovat samotná posádka i jejich potřeby pro převoz zavazadel, jelikož i kufr narostl o deset procent a nyní nabízí objem 252 litrů. Jak bude vůz jezdit, bude nutné počkat do osobního seznámení, Korejci ale tvrdí, že změnou uložení zadních tlumičů, celkově novým odladěním a tišším provozem dosáhli na standardy o třídu větších aut.Vývoj vozu dostalo na starost výzkumné a vývojové oddělení Hyundai Motor Europe dislokované v německém Rüsselsheim, přičemž automobilka zdůrazňuje, že rozhodující byly požadavky a potřeby evropské klientely. Pohonné jednotky i10 prozatím automobilka nepotvrdila, podle zdrojů britského Autocaru by však měl výrobce přijít s litrovým tříválcem a čtyřválcovým agregátem o objemu 1,25 litru. V obou případech pochopitelně půjde o zážehové motory.

Výroba pětidveřového hatchbacku připadne továrně v tureckém Ãzmitu, zatímco asijské trhy dostane na starost fabrika v indickém Hajdarábádu, je však zajímavé, že tamní motoristé dostanou poněkud jiný stroj pojmenovaný Grand i10, který kromě jiného dostane, naftovou dvanáctistovku o výkonu 70 koní, výdechy klimatizace pro cestující vzadu, audio s pamětí 1 GB a navíc bude prodloužen o dalších 100 mm.

Na trzích EU s ním nepočítejte, každopádně i naše verze by měla mít základní výbavu poměrně bohatou a spoustu prvků za příplatek, které v tak malých autech až tak běžné nejsou – třeba vyhřívání volantu či automatická klimatizace.

Pokud vás chystaná nabídka automobilky Huyndai zajímá, počkejte si na další technické detaily připravované pro Frankfurt, produkce startuje už v září a možno tou dobou budou už známé i ceny.

Miro Mihálik, zdroj: Autocar, Carscoops

7.8.2013 2:45| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist