Hyundai i10 1.1 Comfort

Hyundai i10 chce ukousnout kus koláče, ze kterého užírá Chevrolet Spark či sesterská Kia Picanto. Má nárok na šťavnatou náplň, nebo na něj zbude jen okoralá kůrčička?
  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 6

Korejská supermini nepatří k autům, jejichž plakáty si věšíme v redakci po stěnách. Jenže spousta zákazníků prostě nechce riskovat při nákupu ojetiny, a tak svoje mnohdy těžce vydřené úspory raději vloží do malého, levného a nenáročného auta z východu. Nejnovějším přírůstkem v tomto segmentu je Hyundai i10, který si na nic nehraje a zákazníky láká na co nejnižší cenu: základní model vyjde na 199 900 korun. To není mnoho, ale neplatí v tomto případě, že za málo peněz dostanete málo muziky?

Kam s ním

Hyundai i10 přichází do segmentu nejmenších aut, tzv. supermini. Nemůžete ho tedy srovnávat třeba se Škodou Fabia, která je nejen o poznání větší, ale také lépe postavená a zaměřená na jinou cílovou skupinu. Hlavními konkurenty pro malý Hyundai jsou Chevrolet Spark, který je u nás velmi oblíbený, dále pak sesterská Kia Picanto (s tou sdílí Hyundai platformu a některé díly) a kolínské trio Citroen C1, Peugeot 107 a Toyota Aygo.

Na silnici

Naše testovací jízda začíná ve městě – a tam malý Hyundai exceluje. Všude se vejde, nemá problémy se pohotově odpíchnout z křižovatky a lépe zaparkujete už jen se Smartem. Ve volantu dokonce cítíte malé náznaky zpětné vazby, i když většinou až po ztrátě přilnavosti. Ale takové chování do městského provozu nepatří.

Ani po minutí cedule oznamující konec obce to není žádná katastrofa. Jen nesmíte zapomínat, že sedíte v autě za dvě stě tisíc se čtyřválcovou jedenáctistovkou. Na dálnici se sice jakž takž dopracujete na tachometrových 130 km/h, ale každý další pokus o zrychlování se setká pouze s vysokým hlukem a neochotou. Pokud se spokojíte s rozumnými 120 km/h, auto je udrží i při jízdě do stoupání. Jenom vás bude obtěžovat vyšší hluk od zadní nápravy, který působí, jako byste jeli s pootevřeným kufrem.

Lepší bude dálnici opustit a vzít to po okresce, kde se na vás nebude (snad) lepit bílá dodávka uhánějící sto padesát.

Je překvapivé, že na zakroucených silničkách mimo město funguje malý Hyundai i10 docela dobře. Samozřejmě ho nemůžete srovnávat s excelentní Mazdou 2, kterou jsme tu měli nedávno, ale v rámci kategorie, například proti Chevroletu Spark, si Hyundai stojí velmi dobře.

Jak se s ním žije

I když se nedá říct, že by se nadšenec za volant Hyundai i10 vyloženě těšil, rozhodně mu dá přednost před hromadnou dopravou. Sice vás bude trochu obtěžovat sedadlo umístěné příliš vysoko a volant, který se nedá přitáhnout k tělu, ale na to se dá zvyknout. Problémem zejména pro vyšší řidiče bude fakt, že prostě neuvidí na vysoko umístěné předměty, jako jsou třeba semafory. Tento nešvar trápí mnoho aut v dané kategorii.

Výhodou auta je to, že maskuje svoji cenu skoro ve všech ohledech. Jedním z nich je interiér, který je poskládán překvapivě dobře a z relativně kvalitních materiálů, aspoň ve srovnání s přímými rivaly. Dalším pozitivem je více než solidní ergonomie. Všechny ovladače jsou velmi intuitivní, snadno čitelné a zjednodušují orientaci zejména začátečníkům, kterým chvíli trvá, než se sžijí se specifiky různých automobilů.

O to víc zaskočí lajdácká dodatečná montáž automatického denního svícení. Funguje to tak, že ovladač musíte nechat rozsvícený na potkávací světla. Při zapnutí světel dálkových nebo při zhasnutí se začne ozývat pípání, které má jinak upozorňovat na zapomenutá rozsvícená světla po opuštění vozu. Zvyknout se na to nedá a jediným lékem při jízdě v noci, když si chcete posvítit do dálky, je hlasité rádio. To hraje celkem dobře a můžete si připojit i své oblíbené empétrojky.

Co se týče vnitřního prostoru, který bude pro mnoho kupujících jistě důležitým kritériem, nestojí si Hyundai i10 vůbec špatně. Vpředu je dostatek místa i pro rozložitější postavy a dozadu se dva dospělí také vejdou, i když to není žádná sláva. Kufr odpovídá velikosti auta a nemůžete od něj chtít přepravní kapacitu malé dodávky. Nákup ale pobere s přehledem a když už potřebujete nutně odvézt sud piva, můžete si sklopit sedadla.

Testovaný vůz byl v prostřední výbavě Comfort, která začíná na 209 900 korunách. Mezi příplatky byl zadní stěrač za 1000 korun a účinná manuální klimatizace za rozumných 15 000 korun, což dohromady dělá velmi přijatelných 225 900 korun. To je opravdu výhodná cena za auto, které je docela dobře postavené, odveze čtyři lidi, nějaké to větší zavazadlo a ještě má dálkové centrální zamykání, klimatizaci a elektrické stahování předních oken.

Spotřeba? Když budete jezdit tak, jak se od cílové skupiny zákazníků předpokládá, vejdete se do šesti litrů. Pokud však budete z motoru ždímat poslední kapku, spotřeba vyšplhá přes osm litrů, a s malým motorem se jízdě na plný plyn občas nevyhnete.

Verdikt

Hyundai i10 dokazuje, že korejské automobilky se opravdu snaží a berou v úvahu požadavky evropských zákazníků. Samozřejmě, že pro nadšeného řidiče nebude Hyundai i10 tou správnou volbou. Lidem, kteří rádi řídí, bude lépe za volantem Fiatu Panda nebo o něco dražší Mazdy 2. Na víc než průměrné tři hvězdičky proto Hyundai i10 nedosáhne, ale čistě z pohledu užitných vlastností představuje pozoruhodně výhodnou nabídku.

Dalibor Žák

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyHyundai i10 1.1i Comfort
0-100 km/h (s)15,6
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobezolovnatý benzín, RON 95
RozvodOHC, 3 ventily na válec
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1086
Kompresní poměr10,1:1
Převodovkapětistupňová ručně řazená
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)49 kW/66 koní v 5500 ot./min.
Točivý moment (Nm)98 Nm v 2800 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)61 koní na tunu
Nejvyšší rychlost (km/h)151
Spotřeba paliva (l/100 km)6,3/4,6/5,2
Objem nádrže (l)35
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)3565
Šířka (mm)1595
Výška (mm)1540
Rozvor náprav (mm)2380
Provozní hmotnost (kg)1083
Celková hmotnost (kg)1405
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)400
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)700
Zavazadlový prostor (l)225 až 910
Ceny
Základní cena modelu199 900
Cena testovaného vozu225 900
27.8.2008 6:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist