Hyundai Genesis Coupé o výkonu 1000 koní a další na SEMA Show 2013

Genesis Coupé s výkonem 1000 koní nebo ostrý Veloster Turbo o výkonu 250 koní - to a další dva Hyundaie se představí na nadcházející tuningové show SEMA 2013 v Las Vegas

Sportovní modely Hyundai Genesis CoupéHyundai Veloster se těší na americkém trhu slušné oblibě. Levné kupé s velkým atmosférickým šeestiválcem, pohonem zadních kol a samosvorným diferenciálem je tím správným receptem pro spoustu zábavy. Vedle něj funky hatchback s půldruhým párem dveří slibuje trochu jinou „zábavu“, nicméně ve verzi Turbo to není vůbec nezajímavé auto. Čtyřem úpravcům to zřejmě přišlo málo, tak ukáží svoje upravené vozy na tuningové přehlídce SEMA Show 2013 v Las Vegas, a to už za pár dní, přesněji 5. – 8. listopadu.


Hyundai Genesis Coupé od Bisimoto Engineering je asi nejzajímavějším počinem z celé čtveřice. Pod kapotou se schovává původní vidlicový šestiválec o objemu 3,8 litru, ovšem přepracovaný do posledního šroubku. Dostal ocelové ojnice, kované písty, větší vstřikování a palivové čerpadlo, k tomu navíc dvě turbodmychadla od Turbonetics. Všehcny změny dohromady znamenají výkon rovných 1000 koní!

Totéž auto od ARK Performance není tak extrémní, nicméně určitě není bez zajímavosti. Původní motor byl převrtán na rovné čtyři litry, instalována byla sada odlehčených řemenic, spolu s tím byl přepracován také celý sací trakt a výfukové svody. Výčet úprav napovídá, že motor zůstal u původního atmosférického sání, i tak to ale stačí na výkon 400 koní (tedy rovných 100 koní na litr objemu) a točivý moment 575 Nm.

Hyundai na SEMA Show 2013

Zobrazit všechny fotografie

Úpravce John Pangilinan se vydal méně náročnou cestou, když svůj Hyundai Genesis Coupé upravil pouze decentně. Vyněnil sání za kus od společnosti AEM a přidal výfukový systém od ARK Performance. Samozřejmě nezapomněl také na úpravu podvozku, auto dostalo novou sadu odpružení od KW, brzdy Brembo, stabilizátory Whiteline a výztužné vzpěry od ARK Performance. Aby se nové 19″ ráfky MORR VS52 s pneumatikami Toyo Proxes T1R vešly do podběhů, karoserie byla patřičně rozšířena. Výkony však zůstávají v tajnosti.

Posledním Hyundaiem na výstavě bude Veloster Turbo Yellowcake. Přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru rozhodně nezůstal sériový, dostal sání od AEM, výfuk od MagnaFlow a kompletní tuning od úpravce Bisimoto Engineering. Všechny úpravy znamenají, že si přední pneumatiky Toyo Proxes R888 musejí poradit s výkonem 250 koní, zastavit auto potom pomáhají brzdy Brembo.

1.11.2013 7:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist