Hyundai bude v Evropě prodávat luxusní Genesis

Od začátku bylo jasné, že korejská automobilka Hyundai připravuje druhou generaci svojí limuzíny i pro starý kontinent. A teď v Ženevě evropskou verzi ukázala.

Modelová nabídka korejské automobilky Hyundai letos poněkud prořídla ukončením prodeje modelů Elantra, Genesis Coupé a Veloster. Ztrátu tří modelů by mohla více než důstojným způsobem kompenzovat limuzína s názvem Genesis.

Ta nemá s dvoudveřovým kupé vyjma pohonu zadních kol a pohonné jednotky vůbec nic společného, jde o svébytný luxusní sedan. Pod jeho kapotou trůní výhradně 3,8litrový vidlicový šestiválec, osmiválec prodávaný v Americe se do Evropy nejspíš vůbec nedostane.


I tak zní příslib 315 koní a 397 Nm jako více než dostatečných k pohonu 4,9 metru dlouhého auta. Ke zrychlení z nuly na 100 km/h potřebuje Genesis jen 6,5 sekundy a maximálka je elektronicky omezena na 240 km/h.

Motor bude ve standardní výbavě roztáčet skrze osmistupňovou automatickou převodovku kola zadní nápravy, čtyřkolka HTRAC bude za příplatek. Ta má využívat vícelamelové spojky a variabilního přerozdělování točivého momentu mezi koly přední a zadní nápravy, standardně je výkon rozdělen v poměru 40:60, při běžné jízdě putuje na zadní kola až 70 %, při sportovní to může být až 80 %, ale v případě nutnosti není problém upřednostnit přední nápravu v poměru 90:10.

Podvozek používá víceprvkové zavěšení vpředu i vzadu, doplňuje jej vinutými pružinami a elektronicky řízenými adaptivními tlumiči. O naladění celku se pak postarala firma Lotus, která jej vyzkoušela i na Nordschleife – to ostatně můžete vidět ve videu níže.

O ochranu a komfort posádky se mají starat pokročilé systémy jako automatické nouzové brzdění, adaptivní tempomat nebo prý vůbec první kabinový senzor CO2 na světě, který má ochránit posádku před ospalostí.

A všechno tohle budeme mít možnost okusit i v Evropě. Zatím není jisté kdy, ale automobilka na aktuálním autosalonu v Ženevě představila evropskou specifikaci a prozradila, že omezený počet kusů půjde do prodeje. Jestli se do toho bude počítat i Česká republika v tuto chvíli nevíme, ale nevidíme jediný důvod, proč by tomu tak nemělo být.

4.3.2014 8:50| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist