Hyundai Accent (2006 – 2010)

Poslední generace malého korejského sedanu není příliš rozšířena. Důvodů můžeme najít několik, se spolehlivostí ale problémy nejsou.

RADOSTI
Velice úsporný turbodiesel, komfortní odpružení, příznivé ceny ojetin, nezájem zlodějů o vůz.

STAROSTI
Značně podprůměrné jízdní vlastnosti, krátká životnost podvozkových dílů, malá nabídka ojetin, rychlá ztráta hodnoty vozu.

Třetí generace Hyundaie Accent není tolik rozšířena jako starší řady. Přesto na ni lze v bazarech narazit. Důvodem omezené nabídky může být fakt, že se na našem trhu tento vůz prodával jako nový pouze krátce. Později se nabízel jen na vybraných trzích a v roce 2010 spatřil světlo světa jeho nástupce. Ten se však do Evropy nedováží.

Malých sedanů sice není mnoho, ale o to větší je mezi nimi konkurence. Oblibě se těší především domácí Škoda Fabia, avšak najdeme tu například i Renault Thalia či Dacii Logan. Všechny tři jmenované automobily mají přitom větší zavazadelník než Accent, což může prakticky založeného motoristu zaujmout.Třetí řada Hyundaie Accent je proti předchůdci výrazně zaoblena. Interiér v tomto směru koresponduje s karoserií, takže nás přivítá palubní deska postrádající jakékoli hrany. Je sice jednoduchá, ale nevypadá špatně.


V podobném duchu lze hovořit o sedadlech. Sice nenabídnou boční vedení těla v zatáčkách a jejich tvarování je velice jednoduché, přitom však zajistí dostatečné pohodlí pro běžné cestování.

Z hlediska prostornosti na tom vůz není vyloženě zle, i když na zadních sedadlech by více místa v oblasti kolen neškodilo. Zavazadelník o objemu 390 litrů nikomu dech nevyrazí, většině uživatelů ale bude stačit. Přístup je do něj dobrý. Řeč je přitom o sedanu. Avšak třetí řada Accentu vyjela i v provedení třídveřový hatchback. Ten byl připravovaný pro americký trh a na evropské se nedovážel.

Klad vozidla představují živé pohonné jednotky. Ani základní agregát o objemu 1,4 litru tak není špatnou volbou. Jeho výkon 71 kW je zcela dostačující. O 11 kW více nabídne druhý zážehový motor, jímž je šestnáctistovka. Na trhu s ojetými vozy ji potkáte jen opravdu zřídka.

Kromě těchto dvou zážehových pohonných jednotek se montoval i turbodiesel 1.5 CRDi/81 kW. Vznětový agregát dostala už předchozí generace a má místo i pod kapotou modelu Getz. Stejně jako tam, i zde jde o mimořádně úsporný a přitom skutečně živý motor. Jen kdyby nebylo nadměrných vibrací.

Ty se projevují při běhu na volnoběh a přenášejí se do interiéru. Pravda, proti tříválci v předchozí generaci jsou vibrace čtyřválce citelně menší. Přesto se sluší toto minus zmínit. Od čtyřválce by člověk očekával klidnější běh.


Díky dostatečnému výkonu a ochotě pohonných jednotek se Accent umí pohybovat svižně nejen v městském provozu. Zahanbit se nedá ani na dálnici. Zde se ale najde jiný limitující faktor, a tím je podvozek.

Ten sice opravdu dobře tlumí nerovnosti, v zatáčkách a ve vyšších rychlostech se však ukazuje jako citelně podprůměrný. Jízdní vlastnosti vozu tak určitě nelze pochválit. Plusem není ani přeposilované řízení.

Spíše než klasické závady se u Hyundaie Accent třetí řady objevují potíže plynoucí z nadměrného opotřebení podvozkových komponent. „Tento automobil je znám krátkou životností tlumičů. Ty bývají zralé na výměnu nezřídka už po 30 000 ujetých kilometrech,“ upozorňuje na jeden z nedostatků Jindřich Topol, regionální manažer AAA AUTO.Stav tlumičů má přitom přímý vliv na jízdní vlastnosti a bezpečnost vozidla, proto se doporučuje jejich kontrola a případná výměna. „Mnohdy odcházejí i další části podvozku, zejména silentbloky uložení ramen,“ pokračuje zástupce AAA AUTO.

Nezapomeňte také prověřit výbavu automobilu, zejména klimatizaci a elektrickou výbavu. Častěji se objevují problémy s elektricky nastavitelnými zpětnými zrcátky. U turbodieselů s vyšším kilometrovým proběhem mohou odejít vstřikovače, ale i turbo. Rozhodně se vyhněte automobilu, kterému se kouří z výfuku jako by jezdil na uhlí. Zde lze předpokládat vadné palivové čerpadlo.


Ve zpětném zrcátku
2005 – představení třetí generace Hyundaie Accent v provedení hatchback a jeho uvedení na americký trh.
2006 – do prodeje přichází provedení sedan nabízené i v Evropě, a to se zážehovými motory 1.4 16V/71 kW, 1.6 16V/81 kW a turbodieselem se vstřikováním common rail 1.5 CRDi/81 kW.
2010 – nahrazení modelu nástupcem, který se však nabízí jen na vybraných trzích.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Hyundai Accent třetí generace bariérový test Euro NCAP nikdy neabsolvoval.

Milan Jirouš

4.3.2012 2:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist