Hyundai Accent (2006 – 2010)

Poslední generace malého korejského sedanu není příliš rozšířena. Důvodů můžeme najít několik, se spolehlivostí ale problémy nejsou.

RADOSTI
Velice úsporný turbodiesel, komfortní odpružení, příznivé ceny ojetin, nezájem zlodějů o vůz.

STAROSTI
Značně podprůměrné jízdní vlastnosti, krátká životnost podvozkových dílů, malá nabídka ojetin, rychlá ztráta hodnoty vozu.

Třetí generace Hyundaie Accent není tolik rozšířena jako starší řady. Přesto na ni lze v bazarech narazit. Důvodem omezené nabídky může být fakt, že se na našem trhu tento vůz prodával jako nový pouze krátce. Později se nabízel jen na vybraných trzích a v roce 2010 spatřil světlo světa jeho nástupce. Ten se však do Evropy nedováží.

Malých sedanů sice není mnoho, ale o to větší je mezi nimi konkurence. Oblibě se těší především domácí Škoda Fabia, avšak najdeme tu například i Renault Thalia či Dacii Logan. Všechny tři jmenované automobily mají přitom větší zavazadelník než Accent, což může prakticky založeného motoristu zaujmout.Třetí řada Hyundaie Accent je proti předchůdci výrazně zaoblena. Interiér v tomto směru koresponduje s karoserií, takže nás přivítá palubní deska postrádající jakékoli hrany. Je sice jednoduchá, ale nevypadá špatně.


V podobném duchu lze hovořit o sedadlech. Sice nenabídnou boční vedení těla v zatáčkách a jejich tvarování je velice jednoduché, přitom však zajistí dostatečné pohodlí pro běžné cestování.

Z hlediska prostornosti na tom vůz není vyloženě zle, i když na zadních sedadlech by více místa v oblasti kolen neškodilo. Zavazadelník o objemu 390 litrů nikomu dech nevyrazí, většině uživatelů ale bude stačit. Přístup je do něj dobrý. Řeč je přitom o sedanu. Avšak třetí řada Accentu vyjela i v provedení třídveřový hatchback. Ten byl připravovaný pro americký trh a na evropské se nedovážel.

Klad vozidla představují živé pohonné jednotky. Ani základní agregát o objemu 1,4 litru tak není špatnou volbou. Jeho výkon 71 kW je zcela dostačující. O 11 kW více nabídne druhý zážehový motor, jímž je šestnáctistovka. Na trhu s ojetými vozy ji potkáte jen opravdu zřídka.

Kromě těchto dvou zážehových pohonných jednotek se montoval i turbodiesel 1.5 CRDi/81 kW. Vznětový agregát dostala už předchozí generace a má místo i pod kapotou modelu Getz. Stejně jako tam, i zde jde o mimořádně úsporný a přitom skutečně živý motor. Jen kdyby nebylo nadměrných vibrací.

Ty se projevují při běhu na volnoběh a přenášejí se do interiéru. Pravda, proti tříválci v předchozí generaci jsou vibrace čtyřválce citelně menší. Přesto se sluší toto minus zmínit. Od čtyřválce by člověk očekával klidnější běh.


Díky dostatečnému výkonu a ochotě pohonných jednotek se Accent umí pohybovat svižně nejen v městském provozu. Zahanbit se nedá ani na dálnici. Zde se ale najde jiný limitující faktor, a tím je podvozek.

Ten sice opravdu dobře tlumí nerovnosti, v zatáčkách a ve vyšších rychlostech se však ukazuje jako citelně podprůměrný. Jízdní vlastnosti vozu tak určitě nelze pochválit. Plusem není ani přeposilované řízení.

Spíše než klasické závady se u Hyundaie Accent třetí řady objevují potíže plynoucí z nadměrného opotřebení podvozkových komponent. „Tento automobil je znám krátkou životností tlumičů. Ty bývají zralé na výměnu nezřídka už po 30 000 ujetých kilometrech,“ upozorňuje na jeden z nedostatků Jindřich Topol, regionální manažer AAA AUTO.Stav tlumičů má přitom přímý vliv na jízdní vlastnosti a bezpečnost vozidla, proto se doporučuje jejich kontrola a případná výměna. „Mnohdy odcházejí i další části podvozku, zejména silentbloky uložení ramen,“ pokračuje zástupce AAA AUTO.

Nezapomeňte také prověřit výbavu automobilu, zejména klimatizaci a elektrickou výbavu. Častěji se objevují problémy s elektricky nastavitelnými zpětnými zrcátky. U turbodieselů s vyšším kilometrovým proběhem mohou odejít vstřikovače, ale i turbo. Rozhodně se vyhněte automobilu, kterému se kouří z výfuku jako by jezdil na uhlí. Zde lze předpokládat vadné palivové čerpadlo.


Ve zpětném zrcátku
2005 – představení třetí generace Hyundaie Accent v provedení hatchback a jeho uvedení na americký trh.
2006 – do prodeje přichází provedení sedan nabízené i v Evropě, a to se zážehovými motory 1.4 16V/71 kW, 1.6 16V/81 kW a turbodieselem se vstřikováním common rail 1.5 CRDi/81 kW.
2010 – nahrazení modelu nástupcem, který se však nabízí jen na vybraných trzích.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Hyundai Accent třetí generace bariérový test Euro NCAP nikdy neabsolvoval.

Milan Jirouš

4.3.2012 2:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist