HSV GEN-F2 (2016): ostré Holdeny pořád žijí, vrcholná verze GTS dostala až 584 koní

(+ videa) Australská divize koncernu GM připravila pro svou klientelu milou nadílku - celou sérii výkonných modelů sportovní divize HSV odvozenou od Holdenu Commodore VFII.

Osmiválcové motory jsou pro australský Holden to samé co kdysi atmosférická řadová šestka pro BMW, rozdíl je akorát v tom, že zatímco Mnichov jede na vlně downszingu, hybridizace a přeplňování, u protinožců jsou tradice postavené kolem V8 pořád téměř svaté.

Také proto se pod kapotou modernizovaného Holdenu Commodore VFII pořád drží atmosférický small-block LS3 o objemu 6,2 litru, aktuálně nabízející maximální výkon 413 koní a točivý moment 570 newtonmetrů. Pokud byste snad měli dojem, že je to jaksi málo, s pomocí přispěchalo sportovní oddělení HSV.

Divize Holden Special Vehicles připravila hned celou plejádu modelů osazených kompresorovou verzí zmiňovaného hliníkového osmiválce s  označením LSA, která produkuje 461 koňských sil a 600 newtonmetrů a můžete ji mít buď v sedanu ClubSport R8 LSA, kombíku ClubSport R8 Tourer LSA, taktéž tradičním pickupu Maloo R8 LSA a v poněkud luxusněji orientované limuzíně Senator Signature.

Tyto modely rozpoznatelné kromě jiného také díky stylistickým změnám na karoserii nesou společné označení Gen-F2, je možné je mít buď se šestistupňovým manuálem a systémem kontroly rozjedu anebo šestistupňovou automatickou převodovkou.

Na vrcholu pak stojí provedení GTS (na foto v zeleném laku) disponující V8 s výkonem až 584 koní a 740 newtonmetry, jejichž přenos zajišťuje systém vektorování točivého momentu a o jejich krocení se starají brzdy se šestipístkovými kovanými třmeny a dvoudílnými kotouči na přední i zadní nápravě. Součástí standardní výbavy jsou také adaptivní magneto-reologické tlumiče, kované dvacítky a vůbec nejlepší na tom všem je cena. Holden po vás za top verzi GTS s téměř 600 koni bude chtít v přepočtu pouze 1,65 milionu korun.

22.9.2015 10:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist