autoweb.cz > Holden > HSV GEN-F2 (2016): ostré Holdeny pořád žijí, vrcholná verze GTS dostala až 584 koní
HSV GEN-F2 (2016): ostré Holdeny pořád žijí, vrcholná verze GTS dostala až 584 koní
Osmiválcové motory jsou pro australský Holden to samé co kdysi atmosférická řadová šestka pro BMW, rozdíl je akorát v tom, že zatímco Mnichov jede na vlně downszingu, hybridizace a přeplňování, u protinožců jsou tradice postavené kolem V8 pořád téměř svaté.
Také proto se pod kapotou modernizovaného Holdenu Commodore VFII pořád drží atmosférický small-block LS3 o objemu 6,2 litru, aktuálně nabízející maximální výkon 413 koní a točivý moment 570 newtonmetrů. Pokud byste snad měli dojem, že je to jaksi málo, s pomocí přispěchalo sportovní oddělení HSV.
Divize Holden Special Vehicles připravila hned celou plejádu modelů osazených kompresorovou verzí zmiňovaného hliníkového osmiválce s označením LSA, která produkuje 461 koňských sil a 600 newtonmetrů a můžete ji mít buď v sedanu ClubSport R8 LSA, kombíku ClubSport R8 Tourer LSA, taktéž tradičním pickupu Maloo R8 LSA a v poněkud luxusněji orientované limuzíně Senator Signature.
Tyto modely rozpoznatelné kromě jiného také díky stylistickým změnám na karoserii nesou společné označení Gen-F2, je možné je mít buď se šestistupňovým manuálem a systémem kontroly rozjedu anebo šestistupňovou automatickou převodovkou.
Na vrcholu pak stojí provedení GTS (na foto v zeleném laku) disponující V8 s výkonem až 584 koní a 740 newtonmetry, jejichž přenos zajišťuje systém vektorování točivého momentu a o jejich krocení se starají brzdy se šestipístkovými kovanými třmeny a dvoudílnými kotouči na přední i zadní nápravě. Součástí standardní výbavy jsou také adaptivní magneto-reologické tlumiče, kované dvacítky a vůbec nejlepší na tom všem je cena. Holden po vás za top verzi GTS s téměř 600 koni bude chtít v přepočtu pouze 1,65 milionu korun.