horak-naklady-v-f1-se-snizovat-budou-at-to-stoji-co-to-stoji.jpg

Horák: Náklady v F1 se snižovat budou, ať to stojí, co to stojí

motorsport

Do startu nové sezóny F1 zbývá méně něž 2 měsíce a všichni se těší, zda bude také tak fascinující jako ta předchozí.

Diskuze

19 komentářů

    Vavris

    …a trefné ! Nemám co dodat.

    Subaru4ever

    Takhle má vypadat blogový příspěvěk 🙂

    Dost na tom, kam upadly rally závody v posledních letech. A kam spadnou v těch následujících. F1 se je očividně snaží dohnat :-/

    Michal

    Přesně tak to je. F1 tolik nesleduji, ale vymášlení nových pneumatik, které nakonec zhoršují ovládání monopostu mi moc logické nepřijde.

    Proč by měl motorsport vůbec reflektovat trendy v automobilovém průmyslu? Nemělo by to být právě naopak? Že třeba při vývoji nového monopostu/auta pro rally přijdou na řešení jak snížit hmotnost, zlepšit ovladatelnost, která by se pak dala uplatnit i ve výrobě běžných (spotřebních aut)?
    To že downsizing nefunguje, je známá věc, to jen evropští úředníci to nechápou, budiž nejnovější test Škody Octavia 1.2 dobrým příkladem.

    Kryton

    Chtěl bych se zeptat, co je špatného, nebo kde je chyba v tom že škoda vyhrála šampionáta IRC? Nějak mi uniká pointa? Jakou nekalou praktiku VW použilo?

    Pete

    Když se tak zamyslím kolik peněz už utratily týmy v F1 kvůli nesmyslům papalášů z FIA, nebylo by lepší tyto penize investovat do vystoupení z FIA vytvoření vlastní soutěže?

    Pete

    Když se tak zamyslím kolik peněz už utratily týmy v F1 kvůli nesmyslům papalášů z FIA, nebylo by lepší tyto penize investovat do vystoupení z FIA vytvoření vlastní soutěže?

    linty

    Díky za článek, je super.
    Už dlouhou dobu si kladu otázku, kam FIA ten sport vede, všemi svými opatřeními chce zničit podstatu sportu a zárověň obchodu, soutěžení. Formule je natolik \“sešněrovaná\“ pravidly, že se vymýšlejí úskoky vůdči pravidlům apod. a jen se čeká zda to projde, proto se nedočkáme nových Tyrellů apod. Nakonec to skončí na stejném podvozku a s podobným motorem. FIA se chová jak komunisti, když je někdo moc vyhrává tak mu utnem tipec. Je mi líto velkých stájí jako je McLaren, Ferrari apod. Ty si svůj byznys budují desítky let a jsou úspěšní a proto vyhrávají jednou jedni potom druzí, ale protože se to někomu nelíbí, začnou se jim strkat klacky pod nohy, nesmíte tohle a tohle protože jste dobrý a ti druzí nemají šanci. To je jak kdyby atletická federace řekla že Bolt bude běhat bez treter a všichni budou trénovat s ním aby se to vyrovnalo. Kam ta FIA ten sport vede. Udělal bych pár základních pravidel (rozměry, hmotnost, motor, bezpečnost) a ať si každý dělá co chce, pak může malá stáj díky svému konstruktérovi a jedinečnému nápadu konkurovat těm nejlepsím. A ať si ty velké stáje nasazují kolik chtějí motorů, pneumatik a bůh ví čeho když na to mají oni si na to taky musely vydělat. Přeji si něco takového už dlouho, ať se na to dá zase koukat. Jo a proboha, ať už si najdou jiného architekta než pana Tilkeho.

    linty

    Díky za článek, je super.
    Už dlouhou dobu si kladu otázku, kam FIA ten sport vede, všemi svými opatřeními chce zničit podstatu sportu a zárověň obchodu, soutěžení. Formule je natolik \“sešněrovaná\“ pravidly, že se vymýšlejí úskoky vůdči pravidlům apod. a jen se čeká zda to projde, proto se nedočkáme nových Tyrellů apod. Nakonec to skončí na stejném podvozku a s podobným motorem. FIA se chová jak komunisti, když je někdo moc vyhrává tak mu utnem tipec. Je mi líto velkých stájí jako je McLaren, Ferrari apod. Ty si svůj byznys budují desítky let a jsou úspěšní a proto vyhrávají jednou jedni potom druzí, ale protože se to někomu nelíbí, začnou se jim strkat klacky pod nohy, nesmíte tohle a tohle protože jste dobrý a ti druzí nemají šanci. To je jak kdyby atletická federace řekla že Bolt bude běhat bez treter a všichni budou trénovat s ním aby se to vyrovnalo. Kam ta FIA ten sport vede. Udělal bych pár základních pravidel (rozměry, hmotnost, motor, bezpečnost) a ať si každý dělá co chce, pak může malá stáj díky svému konstruktérovi a jedinečnému nápadu konkurovat těm nejlepsím. A ať si ty velké stáje nasazují kolik chtějí motorů, pneumatik a bůh ví čeho když na to mají oni si na to taky musely vydělat. Přeji si něco takového už dlouho, ať se na to dá zase koukat. Jo a proboha, ať už si najdou jiného architekta než pana Tilkeho.

    linty

    Díky za článek, je super.
    Už dlouhou dobu si kladu otázku, kam FIA ten sport vede, všemi svými opatřeními chce zničit podstatu sportu a zárověň obchodu, soutěžení. Formule je natolik \“sešněrovaná\“ pravidly, že se vymýšlejí úskoky vůdči pravidlům apod. a jen se čeká zda to projde, proto se nedočkáme nových Tyrellů apod. Nakonec to skončí na stejném podvozku a s podobným motorem. FIA se chová jak komunisti, když je někdo moc vyhrává tak mu utnem tipec. Je mi líto velkých stájí jako je McLaren, Ferrari apod. Ty si svůj byznys budují desítky let a jsou úspěšní a proto vyhrávají jednou jedni potom druzí, ale protože se to někomu nelíbí, začnou se jim strkat klacky pod nohy, nesmíte tohle a tohle protože jste dobrý a ti druzí nemají šanci. To je jak kdyby atletická federace řekla že Bolt bude běhat bez treter a všichni budou trénovat s ním aby se to vyrovnalo. Kam ta FIA ten sport vede. Udělal bych pár základních pravidel (rozměry, hmotnost, motor, bezpečnost) a ať si každý dělá co chce, pak může malá stáj díky svému konstruktérovi a jedinečnému nápadu konkurovat těm nejlepsím. A ať si ty velké stáje nasazují kolik chtějí motorů, pneumatik a bůh ví čeho když na to mají oni si na to taky musely vydělat. Přeji si něco takového už dlouho, ať se na to dá zase koukat. Jo a proboha, ať už si najdou jiného architekta než pana Tilkeho.

    petr horak

    dobry den, v irc nevyuzilo vw zadnou nekalou praktiku. jen zadna jina automobilka nenasypala tolik prsotredku do tehle kategorie a sampionatu. jedina skodovka tam mela svuj vlastni tym atd. coz je vlastne i proti myslence irc… takze je odkaz predevsim na to, ze si skodovka taha triko tam, kde neni zadna konkurence.

    já vím kde to skončí:D formule budou na setrvačník, vše se odlehčí, místo plastových gum se použijí dřevěné a pokud setrvačníku bude docházet zeď, závodník prostě bude muset začít šlapat na vestavěné pedály jako na kole aby ho zase natáhl.

    petr horak

    dobry den, v irc nevyuzilo vw zadnou nekalou praktiku. jen zadna jina automobilka nenasypala tolik prsotredku do tehle kategorie a sampionatu. jedina skodovka tam mela svuj vlastni tym atd. coz je vlastne i proti myslence irc… takze je odkaz predevsim na to, ze si skodovka taha triko tam, kde neni zadna konkurence.

    SR

    Konečně někdo otevřeně napsal, co si všichni fanoušci aut myslí. Tedy kromě majitelů koncernu, ty neberu jako fandy.
    S každým názorem se zcela ztotožňuji a děkuji za tento článek. Autor má mé uznání a obdiv.

    Kryton

    Děkuji za odpověď

    milan

    To bych nerekl, autor nejak zapomina kolik financi a usili vlozil Peugeot do vyvoje vozu kategorie IRC kdy prakticky tovarni team se po odchodu z WRC vrhnul do prace na tomto vozu. Stejne tak Skoda nemuze za to ze Fiat ze serie odesel se stazenym ocasem. Proton je jen do poctu a Opel se zde jen matne mihnul. A nemam pocit ze by team Kronos ktery dobre poslouzil i Loebovi v MS, tusim ze ten rok ziskal titul nebyl vic nez dostatecnou konkurenci. V predchozich sezonach dominoval Peugeot ale to zrejme autorovi az tak nevadi. Vse neni cerne a bile, ve valne vetsine prevlada odstit sede. Mam pocit ze lonsky rocnik si Kris Meeke prohral hlavne sam svymi vykony na trati. Kdyz se Skode v rally nedarilo tak se ji spilalo, kdyz se ji dari zase se hleda duvod jak to znevazit.

    petr horak

    stejne tak jako audi nemuze za to, ze v le mans po dlouha leta krome nich zadna jina automobilka, a ze krome seatu ve wtcc nikdo jiny diesel nenasadil a ze mitsubishi odeslo z dalkovych soutezi a ze motory pro f3 nikdo jiny nez vw poradne nevyviji atd. pane milane, je to blog, je to muj nazor, myslim si, ze znam prostredi motorsportu velice dobre a ze sportovnich aktivit vw mam presne ten pocit, ktery jsem prezentoval. klidne se s vami muzu pustit do polemiky, proc je fabia s2000 vitezství penez nad fyzikou, ale to pak uz asi neni na diskusi pod clankem. abarth a peugeot souperili v irc ve stejne dobe, skoda prisla az ve chvili, kdy obe automobilky uz nevenovali irc takovou pozornost…

    milan

    Samozrejme ve svem blogu si muzete napsat co chcete. Kazdy ma pravo na svuj subjektivni nazor. Polemizovat s Vami nehodlam, ja uspech Skode a lidem kteri sa na nem podileli preji.

    petr horak

    nerekl jsem, ze jim ho nepreji, z tech vsech zminovanych je asi nejzaslouzenejsi, ale presto nema tu sportovni vahu, kterou by mit mohl…

    petr horak

    nerekl jsem, ze jim ho nepreji, z tech vsech zminovanych je asi nejzaslouzenejsi, ale presto nema tu sportovni vahu, kterou by mit mohl…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist