horak-jak-vypada-formule-1-po-trech-zavodech.jpg

Horák: Jak vypadá Formule 1 po třech závodech

motorsport

F1 má za sebou první tři závody. Vettel zůstává takřka nedostižitelný, pohybivé zadní křídlo nepřineslo takovou výhodu, jakou mělo, a životnost pneumatik v podstatě rozhoduje závod.

Diskuze

8 komentářů

    Qwert

    Mě už F1 přestává bavit.Nadvláda Vettela a Red Bullu začína být stereotipní nuda a vúbec formulové série obecně nejsou tak zajímavé jako závody cestovních vozů.Proto se ptám pane Horáku kdy už bude k vidění nová sezona BTCC na programu sport 5.

    milan

    Pokud vim Pirelli upeklo takove pneu po jakych volala FIA, v minulych letech bylo Bridgestone spilano ze dela takove pneu ze na jedne sade by bylo mozno odjet cely zavod. Primer s zivotnosti civilnich pneu pri ceste z Prahy do Brna je zcela zcestny. Staci se podivat na takove zavody rally, ktere se konaji na shodnych komunikacich po kterych jezdi bezni smrtelnici a pritom ani zde by si s jednou sadou na vzdalenost z Prahy do Brna pri jizde po RZ ani omylem nevystacily. A pritom to p.Horak jiste moc dobre vi, takze prilis nechapu jeho udiv?! A to vozy WRC uz onen argegat 1.6 turbo pouzivaji.
    Navic v F1 maji vsichni jezdci shodne pneu, takze ne pneu samotne ale zpusob jakym s nimi jezdec a vuz zachazeji rozhoduje zavod.

    pokud by formule měla být zjaímavá, měli by všichni jezdci dostat totožná auta s totožným nastavením a totožným vyvážením…potom ať se ukáže kdo je lepší řidič

    Quake 9.0

    Jenže F1 není jen o jezdci, ale i o tom jak kdo dokáže postavit auto – tudíž o technice. Mnohem zajímavější by to bylo udělat ve formě vyrovnaných rozpočtů. Ať i mechanici dokážou ukázat, jaké jsou mezi nimi rozdíly. F1 se stejnými auty by byla taktéž nudná.

    Mato

    Zabava v F1 skoncila prichodom elektroniky. Treba si pozret dokument SENNA – tam je pekne videt, o com to bolo kedysi a o com je to dnes.

    petr horák

    bohuzel vas musim zklamat. i k me velke litosti letos sport 5 na programu btcc nema…

    Honza

    Jenže pro rally, pane Milane, jsou pneu dělány tak, aby vydržely právě tolik, kolik měří souhrn RZ, než jsou znovu v depu a mohou měnit… Takže krátká životnost je čistě účelová – tj. pneu jsou stavěny na max možný výkon, kdežto v F1 jsou letos dělány tak, aby závod nevydržely a to hned nékolikrát, protože prostě přezouvání nutí volit strategii pro boxy (když už se nesmí tankovat) a tak dělá závod méně předvídatelným a \“zajímavým\“ – to je ta pitomost, umělé zásahy. Přirozenou cestou by samy týmy časem navrhly optimální řešení, na které se chtějí spolehnout při max nasazení v celím závodu a kvalifikaci..

    yWckVjiVYYIzCoEU

    Big help, big help. And superailtve news of course.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist