Honda vyvíjí šestiválcový turbodiesel

Japonská automobilka potřebuje pro větší modely silnější diesel, který bude plnit přísné americké a japonské emisní normy.

Honda po dlouholetém váhání nakonec přece jen přišla dieselům na chuť. První vlastní čtyřválcový turbodiesel 2,2 i-CTDi, prodávaný v evropském Accordu, CR-V, FR-V a novém Civicu, však nesplňuje přísné americké a japonské emisní limity, navíc nemá dostatek síly pro  větší modely Pilot nebo Element. Šéf Hondy Takeo Fukui prohlásil, že současný diesel neodpovídá americké legislativě vzhledem k vysokým nákladům, ale v blízké budoucnosti Honda nabídne řadu úsporných motorů.

Kompaktní modely dostanou hybridní pohon, zatímco ty větší pravděpodobně čistý šestiválcový turbodiesel. Tento motor možná zamíří také do Evropy ve špičkové verzi Accordu, sedanu Legend a CR-V.

Jan Cacek

27.10.2005 10:44

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist