Honda NSX – sériová výroba nové generace startuje už za měsíc!

Svého času zaváněla pouhá představa nástupce legendární Hondy NSX nesplnitelnou fikcí a hle, je to tady, jen pár dnů nás dělí od zahájení sériové produkce.

Nejde o nepotvrzenou informaci, čerpáme z oficiálních zpráv, v novém závodě PMC společnosti Honda v Marysvillu ve státě Ohio se výroba rozběhne na konci dubna 2016! PMC je nově vybudovaná montovna určená výhradně pro výrobu nového modelu NSX a vyrobené vozy budou distribuovány do celého světa.

„Veškeré inovativní myšlení a intenzivní práce investované do vybudování této špičkové výrobní provozovny splnily náš cíl: vyrobit superauto v Americe,“ řekl Clement D’ Souza, technický vedoucí velkých projektů PMC, který řídil budování tohoto závodu. „Neuvěřitelný zápal a soutěživý duch našich vysoce kvalifikovaných zaměstnanců se přímo odráží ve špičkové kvalitě a neuvěřitelném dynamickém výkonu této nové generace superauta Honda NSX.“

Co je třeba zmínit, tak že na při výrobě modelu NSX bylo přihlášeno dvanáct amerických patentů a že první vozy by měly být dodány evropským zákazníkům na podzim 2016. K tomu tady máme ještě technické detaily a komentáře k výrobě tak, jak je automobilka komunikuje.

Technologie přesného robotického svařování
Prostorový rám s převahou hliníku je ze 100 % vyroben robotickým MIG svařováním, což je poprvé, kdy je tato technologie použita v automobilovém průmyslu. Osm svařovacích robotů vytváří na prostorovém rámu 860 svarů MIG. Jejich přesné a opakovatelné svary jsou zárukou velmi přesné montáže karoserie. K přesnosti přispívají také držáky pro manipulaci s karoserií s možností otáčení o 360 stupňů. Přesné otáčení karoserie během výroby umožňuje optimální přístup ramenům svařovacích robotů.

Prvotní zirkoniová úprava
Před nanesením antikorozního základového nátěru se provádí moření prostorového rámu materiálem na bázi zirkonia. Použití zirkonia zaručuje špičkovou kvalitu a zároveň snižuje množství odpadu při lakování.

Tmelení karoserie na otočných manipulačních držácích
K tmelení karoserie se používají dva otočné manipulační držáky. Prostorový rám se umístí na mechanizmus, zvedne se a otáčí o 360 stupňů. To umožňuje přesnější nanášení tmelu a vylepšenou ergonomii pro montéry. Poprvé v automobilové výrobě je použit speciální otočný manipulační držák, který umožňuje jednostranné uchycení prostorového rámu pro efektivnější vkládání a vyjímání. Tento design je přihlášen k patentování.

Ablační odlévání
Při výrobě tohoto vozu se vůbec poprvé využívá nová technologie ablačního odlévání. V tomto případě pro výrobu šesti spojů (uzlů) s prostorovým rámem. Tyto spoje slouží jako tuhé montážní body pro zavěšení kol a hnací ústrojí a jako důležité prvky struktury absorbující náraz. Ablační odlitky se vyrábějí v motorárně Honda ve městě Anna v americkém státě Ohio, kde se rovněž montuje motor V6.

Ověřování jakosti na výrobní lince
Vysoce kvalifikovaní odborníci na svařování vizuálně kontrolují a přesně měří každý díl na každé úrovni procesu svařování. Tento postup prověřuje jakost, přesnost a rozměrovou správnost prostorového rámu. To je důležité pro dynamický výkon vozu a přesnou montáž hnacího ústrojí, zavěšení kol, panelů karoserie a dalších součástí.

Zcela prosklená centrála pro ověřování jakosti
Cíl „maximální jakosti“ při výrobě je zřejmý nejen na soustředění každého pracovníka, ale také na vzhledu provozovny. Uprostřed závodu PMC se nachází prosklená centrála pro ověřování jakosti. Díky tomu mohou technici z každého oddělení sledovat průběh jednotlivých etap výroby vozu.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Řemeslná kvalita špičkové úrovně
Během montáže jsou úkony pokročilých robotů doplňovány ruční řemeslnou prací. Montáž hnacího ústrojí, zavěšení kol, elektroniky, součástí interiéru a vnějších panelů karoserie zabere továrním technikům více než 14 hodin. Pokročilé standardy vizuální kontroly pomáhají technikům kontrolovat, zda byl každý proces proveden podle daných požadavků.

Každý šroub nejdříve našroubuje technik rukou a potom jej dotáhne s přesnou tolerancí pomocí bezdrátových momentových klíčů. Tato technologie umožňuje zaznamenávat nastavení utažení každého šroubu v každém voze, což ještě zvyšuje kvalitu montáže.

Na rozdíl od vozů s běžnou samonosnou karoserií, kde jsou vnější podvozkové panely přivařeny, je model NSX vybaven prostorovým rámem, u kterého je nutné vnější podvozkové panely připevňovat až nakonec. To umožňuje instalovat tyto vnější panely s vysokou přesností tak, aby byla dosažena maximální kvalita montáže.

Špičková kvalita povrchové úpravy karoserie
Kromě rozsáhlé přípravy podkladu a leštění se na každý vůz NSX nanáší až 11 vrstev základového nátěru a vrchního laku. Výsledkem je vysoce kvalitní povrchová úprava, která je v dané třídě bezkonkurenční.

Ověření dynamického výkonu
Na základě rozsáhlých soutěžních zkušeností společnosti Honda je vůz NSX před odesláním zákazníkovi podroben přísnému ověření dynamického výkonu. Tato přísná kontrola zahrnuje podrobné 45minutové seřizování geometrie kol, kontrolu hmotnosti ve čtyřech bodech, jízdní výšky a přesnosti brzdění na všech kolech a také další důležité výkonové kontroly. Polovina z 12 amerických patentových přihlášek souvisí s jedinečnými postupy, které byly v této oblasti vyvinuty.

Motor V6 se dvěma turbodmychadly
Zakázkový motor V6 se dvěma turbodmychadly a s mazáním se suchou klikovou skříní je pečlivě ručně sestavován malou skupinou nejzkušenějších techniků v motorárně společnosti v blízkém městě Anna ve státě Ohio.

Ruční montáž každého motoru trvá šest hodin. Používané techniky a postupy jsou testovány podle programů pro výrobu špičkových závodních motorů společnosti, což zaručuje maximální splnění standardů jakosti a výkonu. Například každá součástka se sestavuje ručně a každý z 547 šroubů je utažen ručně podle přesných momentových tolerancí.

Po úplném sestavení se u každého motoru NSX provádí strojní vyvážení, otestování a záběh odpovídající 150 mílím provozu. Díky tomu může zákazník s dodaným vozem NSX ihned vyrazit na silnici.

21.3.2016 5:44

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist