Honda NSX-R GT

Velmi omezená série slouží k homologaci nových závodních dílů, ale zároveň připomíná, jaký mají Japonci smysl pro humor.

 

Nejdražší silniční Honda všech dob stojí 500 tisíc dolarů a pro japonský trh vznikne v srpnu všeho všudy pět kusů. Jediným cílem upravené verze je homologovat nové díly pro závodní NSX, což jí v kontextu klasického silničního provozu dává opravdu nezvyklou podobu.

V porovnání se sériovými NSX, ať už základním modelem či verzí R, vyčnívá GT (a to doslova) vysokým karbonovým komínem ve stylu Formule 1, který slouží k lepšímu chlazení motoru. Prvek, který na závodních okruzích poněkud zanikne v divokých barvách sponzorských nápisů, dává jednolitě bílé karosérii silniční verze opravdu zvláštní charakter.

Z karbonu jsou i nové čelní a zadní nárazníky s dodatečnými úpravami pro lepší proudění vzduchu, ale i větší průduchy pro chlazení a sání umístěné před zadními koly. Také zadní karbonové křídlo má ještě výraznější rozměry než u NSX-R.

Silniční verze zůstala u atmosférického vidlicového šestiválce o objemu 3,2 l. Honda od počátku udává, že jeho výkon je 280 koní (tradiční strop pro všechy silniční japonské motory), ale stále se objevují zvěsti o tom, že reálný výkon je alespoň o dvacet koní vyšší.

redakce autoweb.cz

29.3.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist