Honda NSX oficiálně: Downsizing a hybrid

Japonci pracují na další generaci spotovního modelu, ale je to dobrá zpráva? Desetiválec je v koši a pod kapotu se stěhují baterie.

Nástupce supersportu NSX, na němž Honda pracuje, bude jiný než půvoní stroj. Na autosalonu v Šanghaji to řekl šéf automobilky Takanobu Ito. První generaci sportovního modelu pomáhal ladit Ayrton Senna a kombinace výkonů a uživatelské přívětivosti NSX změnila svět. Třetí superrychlá Honda nejspíš Ferrari děsit nebude, má totiž být jen větší a prestižnější alternatovou ke kupé CR-Z s mírně zelenou image a hybridním pohonným ústrojím. Pokud si pamatujete tři měsíce starou zprávu „Honda obnovila vývoj NSX“ (viz související), dál číst nemusíte. Ito jen oficiálně potvrdil to, o čem už jsme psali.

Nová Honda si od menšího příbuzného půjčí i některé charakterové rysy. Týká se to především motoru, který v žádném případě nebude mít deset válců jako původně plánovaný nástupce NSX, jehož vývoj ukončila v roce 2008 předčasně krize. Přesnější informace o velikosti motoru Ito médiím nedal, ale Honda nejspíš pod kapotu nasadí svůj tříapůllitrový šestiválec. Pokud jej inženýři správně naladí není důvod se šestiválce obávat.

Puristy jistě vyděsí slovo hybrid, které Takanobu Ito ve spojení s novou NSX vyslovil. Elektromotory a těžké baterie sportovnímu vyžití obecně nesvědčí. Jenže CR-Z není vůbec špatné auto a Honda nemá důvod postavit NSX horší. Naopak – technika za poslední rok opět o něco pokročila.

Není tedy důvod novou Hondu NSX předčasně zatracovat. Její motor téměř jistě nebude menší než šestiválec půvoního modelu, který by sotvakdo nazval slabým. U Hondy nejsou blázni, aby pod kapotu NSX strkali variátor, a jakákoli jiná převodovka dokáže i z hybridu udělat slušný řidičský nástroj. Kvality sportovního auta nkonec vždy stojí i padají s jeho naladěním. Můžeme jen doufat, že u Hondy nezapomněli jak na to.

26.4.2011 1:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist